کد خبر: ۷۹۶۵۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
تیم ملی والیبال بانوان ایران بدون کسب پیروزی و حتی یک ست به عنوان هشتمی رقابت‌های کاپ آسیا رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، سومین دوره مسابقات هشت تیم برتر آسیا روز گذشته (یکشنبه) با قهرمانی تایلند به پایان رسید که تیم والیبال بانوان کشورمان بدون کسب یک پیروزی و حتی یک ست در 6 دیداری که برگزار کرد در جایگاه آخر قرار گرفت.

* عدم تجربه مهمترین دلیل باخت ایران

تیم ملی والیبال بانوان ایران در حالی راهی این مسابقات شد که حتی یک دیدار دوستانه نداشت و همین امر باعث شد تا در کنار تیم های بزرگی مانند چین، ژاپن، کره، تایلند، ویتنام حرفی برای گفتن نداشته باشد. تماشای این بازی ها به خوبی این نکته را نشان می داد که از دست دادن امتیاز به ویژه در شرایط حساس از عدم تجربه بانوان ایرانی ناشی می شود و به نظر می رسد همین میدان ندیدن مهمترین عامل باخت ایران در تمامی مسابقات بود. در برخی از رقابت ها بانوان ایرانی تا پوئن های 16 و یا 17 پابه پای حریف پیش می آمدند اما همین عدم تجربه باعث می شد تا اختلاف بیشتر، روحیه بازیکنان ایرانی را درهم بریزد.

* تنها داشتن مهارت و تاکتیک کافی است؟

بسیاری از مربیان کشورهای دیگر در نشست های خبری خود از پیشرفت بانوان ایرانی می گفتند و اینکه به نظر می رسد تاکتیک و مهارت های بیشتر شده و آینده خوبی در انتظار آنها است اما نکته مهم این است که آیا داشتن همین مهارت و تاکتیک کمک می کند تا سال آینده جایگاهی بهتر داشته باشیم؟ پاسخ مسلماً منفی است. بانوان ایرانی نه لیگ حرفه ای دارند که بخواهند تا پیشرفت خودشان را بیشتر از گذشته نشان دهند و نه اردویی تا زمان اعزام به مسابقات آسیایی سال آینده برگزار خواهد شد تا افتی را از آنها شاهد نباشیم. به نظر می رسد بهتر است فدراسیون در این خصوص فکری اساسی کند تا بانوانی که 6 ماه در تمرین بودند حال که مسابقات آسیایی به پایان رسیده به حال خودشان رها نشده و با برگزاری اردوها هر چند وقت یکبار آنها را تقویت کنیم.

* توجه به مربیان زن و استفاده از تجربه مردان

نکته دیگری که در این مسابقات به چشم می خورد حضور مربیان مرد و آنالیزورهایی است که همه کشورها در اختیار داشتند. مسلماً این مسئله برای همه روشن است که مردان تجربه بیشتری نسبت به بانوان دارند؛ حال که ما نمی توانیم از حضورشان در تیم بانوان استفاده کنیم بهتر است با برگزاری کلاس های مربیگری از تجربه مربیان خارجی استفاده کنیم. مربیان زن ما چیزی کمتر از مردان ندارند اما تجربه مردان قابل مقایسه با بانوان نیست. به نظر می رسد حالا که فدراسیون توجهی ویژه در بخش مردان دارد و با برگزاری کلاس های مختلف مربیگری و داوری و همچنین با اعزام های مختلف سعی در تقویت والیبال مردان دارد توجهش را به ورزش بانوان ایران بیشتر کرده تا آنها هم سرشان را در میان قدرت های آسیا بالا بگیرند.

*آرزوی پیروزی در یک ست به دلمان ماند

به هر حال مسابقات هشت تیم برتر آسیا به پایان رسید و آرزوی یک پیروزی در دلمان ماند، اما امیدواریم فدراسیون والیبال با برنامه ریزی درست در بخش بانوان کمک کند تا آنها هم خودشان را در آسیا مطرح کنند. مردان ایران جایگاهشان را در آسیا و جهان پیدا کرده‌اند و حال نوبت کمی توجه به بانوان است. امیدواریم این امر به سرعت تحقق پیدا کرده تا در سال 2014 که چهارمین دوره هشت تیم برتر آسیا برگزار می شود حرفی برای گفتن داشته باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها