کد خبر: ۷۹۷۰۰
زمان انتشار: ۱۳:۱۳     ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
يك استاد دانشگاه گفت: مهمترين معروفي كه در جامعه به آن عمل نمي‌شود عدم مسووليت‌پذيري است يعني در قبال كاري كه به ما واگذار شده احساس مسووليت نمي‌كنيم.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدتقي سبحاني‌نيا در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: تمامي افراد جامعه نسبت به افراد محيط خود يكسري مسووليت‌ها دارند مثلا يك پدر نسبت به خانواده‌، فرزندان، محيط كار و به عنوان يك شهروند يكسري مسووليت‌ها دارد كه اگر تمام اين‌ها را در جاي خود به نحو احسن انجام دهد هيچ مشكلي پيش نخواهد آمد.

وي افزود: يكي از مشكلات جامعه ما اين است كه وظايف و تكاليف خود را نمي‌شناسيم و يا در اكثر مواقع وظايف خود را مي‌شناسيم ولي به آن اهميت نمي‌دهيم لذا دچار مشكلاتي مثل بي‌حجابي، فساد و فحشاء و دروغ‌گويي مي‌شويم كه تمام اينها نشأت گرفته از عدم مسووليت‌پذيري است.

معاون فرهنگي دانشكده علوم حديث عنوان كرد: ريشه همه نابساماني‌هاي اجتماعي ما جهل نسبت به وظيفه خود است، ما حتي درباره اطرافيان نزديك خود و اين‌كه به آنها كار صحيح و غلط را بگوييم بي مسووليت هستيم در حالي كه نبايد اينگونه باشد، زيرا طبق سخن حضرت علي(ع) «آنگاه به مرده‌اي در ميان زندگان تشبيه مي‌شويم» و ديگر عضو اين جامعه نيستيم.

وي درباره اين‌كه چه افرادي مي‌توانند درباره امر به معروف و نهي از منكر تأثير بگذارند، گفت: جامعه ما يك جامعه جوان است و اساتيد مي‌توانند از نظر اخلاق تأثير زيادي روي جوانان بگذارند و در اين امر فرهيختگان نيز نقش تعيين‌كننده‌اي دارند.

سبحاني‌نيا در پايان گفت: پس از آن‌ها مسوولان و رده‌هاي بالا مي‌توانند تأثيرگذار باشند و اگر خود آن‌ها به امر به معروف و نهي از منكر پايبند باشند حتما تأثير اين كار را روي مردم و جامعه مي‌بينند و اگر آن‌ها به وظايف خود عمل كنند نيمي از مشكلات جامعه حل مي‌‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها