کد خبر: ۸۰۰۳۷
زمان انتشار: ۲۰:۱۴     ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
وزير امور خارجه ايران فردا به دمشق مي رود.
به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني العالم ؛"علي اکبر صالحي" وزير امور خارجه ايران، فردا به دمشق سفر مي کند.

امورخارجه کشورمان که در قاهره بسر مي برد ، در اين ديدار با اعلام سلام هاي گرم دکتر احمدي نژاد به رييس جمهور مصر، از حضور وي در اجلاس تشکر کرد.
صالحي همچنين دراين ديدار بار ديگر پيروزي انقلاب مردم مصر و استقرار نظام مردمي و دمکراتيک را در اين کشور به مرسي تبريک گفت.
صالحي تاکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران به خواست و اراده مردم مصر براي حاکميت و تعيين سرنوشت خود احترام مي گذارد و مردم مصر ثابت کردند که دوران مهندسي منطقه و کنترل آن از سوي نظام سلطه پايان يافته و مردم درصدد تعيين سرنوشت خويش هستند.

وزيرامورخارجه کشورمان با اشاره به راهبرد ثابت ايران نسبت به همسايگان و کشورهاي منطقه برمبناي احترام متقابل، صلح ، برادري ، همکاري همه جانبه و حفظ امنيت و ثبات، از ايده تشکيل نشست چهارچانبه براي ايفاي نقش مثبت و سازنده در مسائل منطقه به ويژه حل مسائل سوريه و تقويت آن استقبال کرد.

صالحي همچنين برآمادگي جمهوري اسلامي ايران براي همکاري با دولت مصر در زمينه هاي صادرات خدمات فني و مهندسي براي توسعه زيرساخته هاي صنعتي و عمراني و انتقال دستاوردهاي علمي و فناوري در حوزه هاي گوناگون تاکيد کرد.«محمدمرسي »، رئيس جمهور مصر نيز در اين ديدار متقابلا از دکتر صالحي خواست سلام گرم وي و ملت مصر را به مقام معظم رهبري و دکتر احمدي نژاد تقديم نمايد.

مرسي بار ديگر از برنامه ريزي و برگزاري موفق اجلاس سران جنبش عدم تعهد درتهران تقدير کرد.رئيس جمهوري مصر همچنين با تاکيد براينکه هردوکشور ايران و مصر بزرگ و داراي تمدن تاريخي و خيرخواه يکديگر هستند، تصريح کرد: بين ايران و مصر هيچ مشکلي وجود ندارد.مرسي با تاکيد براينکه ما ثبات ايران را ثبات مصر مي دانيم، نقش جمهوري اسلامي ايران را در کمک به حل و فصل مشکلات منطقه مورد توجه قرار داد و برآمادگي مصر براي انجام هرگونه همکاري منطقه اي تاکيد کرد.

رئيس جمهور مصر با اشاره به مشترکات کشورهاي اسلامي افزود: زماني که اهل باطل درمسير باطل خود متحد هستند چرا ما در مواجه با چالش هاي جهان در موضع حق خود متحد نباشيم.دراين ديدار همچنين درباره موضوعات مهم منطقه از جمله سوريه تبادل نظر شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها