کد خبر: ۸۰۲۳
زمان انتشار: ۱۶:۲۳     ۲۱ دی ۱۳۸۹

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، شهید سید عباس موسوی از موسسان حزب الله لبنان و دومین دبیرکل آن  به سال  1331 ه . ش در شهر نبی شیثِ لبنان متولد شد. او تحصیلا حوزوی خود را در نجف اشرف طی کرد و پس از بازگشت به لبنان به عضویت جنبش امل به رهبری امام موسی صدر درآمد. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به دنبال نعلل جانشینان امام موسی صدر در ابراز وفاداری به امام خمینی و انقلاب ایران ، راه خود را از این تشکل جدا کرد. پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان در سال 1361 و انفعال جنبش امل در مواجهه با اشغالگران ، سید عباس موسوی و گروهی از همفکرانش به مقاومت علیه صهیونیست ها روی آوردند و هسته اولیه « حزب الله لبنان» را تشکیل دادند.

اولین دبیر کل حزب الله لبنان ، شیخ صبحی طفیلی بود و به دنبال برکناری او از این منصب ، سید عباس موسوی از سوی شورای حزب الله به عنوان دبیرکل این حزب منصوب گردید. وی سراجام در 28 بهمن ماه سال 1370 شمسی توسط بالگردهای ارتش صهیونیستی هدف قرار گرفت و به همرا همسر و فرزند کوچکش به شهادت رسید.

تصاویر زیر مربوط به سفر سید عباس موسوی به افغانستان پس از آزادی این کشور از اشغال شوروی سابق و شرکت در کنفرانس گروه های جهادی افغانستان است.

وی ضمن شرکت در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین ، به دیدار مردم رنج کشیده و جنگزده افغان شتافت.

روحمان با یادش شاد

 

 

 

 

 

 

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها