کد خبر: ۸۰۳۵۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۳۰ شهريور ۱۳۹۱
کاندیدای انتخاباتی اصلاح طلبان را چه کسانی تعیین می کنند؟ /
موضوع کاندیداتوری عارف در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم پس از مواضع تند خاتمی بر علیه وی،در هاله ای از ابهام قرار گرفته است
به گزارش «ندای انقلاب»، در حالیکه طی ماههای گذشته موضوع کاندیداتوری محمد رضا عارف در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم رنگ و بویی جدی به خود گرفته بود، به یکباره شاهد آن هستیم که اخبار متناقضی در رسانه ها منتشر می شود.
بر اساس اخبار رسیده به ندای انقلاب، خاتمی که در جلسات محفلی اصلاح طلبان انتقادات شدیدی از عدم همراهی عارف با فتنه گران را مطرح کرده بود، طی هفته گذشته در سخنرانی خود صراحتا معرفی کاندیدایی مشخص از سوی اصلاح طلبان را در هاله ای از ابهام فرو برد.
موضوعی که باعث شد تا حامیان مجمع نشین عارف از تصمیم خود برای معرفی عارف عقب نشینی کنند. به طوریکه شیخ قدرت ا.. علیخانی ، معاون پارلمانی مجمع تشخیص مصلحت نظام ، خبر از عدم کاندیداتوری عارف در انتخابات پیش رو داد.
در صورتی که اظهارات علیخانی نظر شخصی وی نبوده باشد، می توان گفت که خاتمی در رقابت با جریان کارگزاران توانسته به پیروزی چشمگیری دست پیدا کند. پیروزی که شاید در کوتاه مدت نشان دهنده قدرت اثر بخشی خاتمی در میان اصلاح طلبان باشد اما در بلند مدت هزینه اتخاذ چنین تصمیماتی را تنها متوجه وی خواهد کرد. موضوعی که با انزوای فعلی اصلاح طلبان و تداوم دوری آنها از حوزه رسمی، چشم انداز روشنی را در مقابل اصلاح طلبان ترسیم نمی کند.
حال باید منتظر ماند و دید تا در هفته های آتی، تحولات سیاسی، اصلاح طلبان را به سمت کدام قطب معنوی سوق خواهد داد؛ کارگزاران یا اصلاح طلبان تندرو.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها