کد خبر: ۸۱۱۳۸
زمان انتشار: ۱۰:۴۰     ۰۳ مهر ۱۳۹۱
رسول شکری نیا - عجب دنیای عجیبی است، چه کسی فکرش را می کرد روزی فائزه حتی برای یک روز هم بازداشت و زندانی شود! او که بی مهابا از زمان ریاست پدر افکار شاز خود را نشر میداد و مانعی برای او وجود نداشت. از انتشار روزنامه فمینیستی زن گرفته تا دوچرخه سواری بانوان در معابر عمومی و ده ها فکر عجیب و غریب دیگر که هریک را در فضایی متناسب با شرایط و موقعیت زمانی و مکانی پیگیری می کرد.

اما سال 88 ماجرا چیز دیگری بود قرار بود در مدت زمان کوتاهی بساط انقلاب و جمهوری اسلامی و همه ارزش هایی که بیش از 30 سال برایش خون داده بودیم برچیده شود. سفره فتنه این بار بدجایی پهن شده بود تا پشت در اتاق برخی مسئولان و حتی منزل کسانی که خود را بزرگان انقلاب می نامیدند. آزمونی که خیلی ها گمان نمی کردند انقلاب بتواند از آن سربلند بیرون آید. هجوم رسانه ای بی سابقه، جنگ روانی همه جانبه، ایده انقلاب مخملی و جنبش موسوم به سبز!، توهین و هتاکی به ارزش ها، امام(ره)، خون مطهر شهیدان و اعتقاداتی که سالیان سال برایش خون داده بودیم و ده ها مسئله دیگر یک طرف و پیشتازی آقازاده ها! و مامان زاده ها! در لیدری جریانات هتاکی به نظام و انقلاب و رهبری و حضور تمام قد در جریان فتنه از سوی دیگر بود که خون به دل حزب الهی ها و یاران ولایت کرد.



همصدایی و هم آوایی با ضدانقلاب و دشمنان قسم خورده و حتی پیشی گرفتن از آنان تا جایی بود که بی محابا طرفدارانشان را دعوت به اغتشاش و حضور خیابانی می کردند و خون دل خوردن ها بود که صاحبان اصلی انقلاب می خوردند.

آنقدر برای برخورد با این ها در طول سالیان سال اهمال، تسامح و تساهل شده بود که هیچکس گمان نمی کرد بشود روزی اینان را پای میز محاکمه کشاند.

دفاع تمام قد پدر از آقازاده لندن نشین و عباراتی در توجیه کارها و خروجش از کشور، دفاع جانانه مادر از مامان زاده که او را تاحد معصومیت حضرت فاطمه زهرا(س) مظلوم خواند و ده ها پروسه تعریف شده سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دیگر و دسترسی ساده آقازاده و مامان زاده به ارکان حکومتی کار را دشوارتر کرد از این رو بود که محاکمه آنان و محکومیت شان جدی گرفته نشد و حاج سعید قاسمی هم که این سوابق را در ذهن داشت گمان نمی کرد آنقدر دستگاه قضایی مستقل عمل کند از این رو با همان رک گویی همیشگی گفت: اگر فائزه نصف روزی زندان برود ریشم را می تراشم و از همان روز تلاش فراوانی برای تراشیدن ریش حاج سعید صورت گرفت و  احتمالا" کمیته ای برای انجام این کار تشکیل شد.!

رئیس دستگاه قضا نیز در نخستین دیدار دانشجویی با اشاره به این مسئله گفته بود: « یکی از دوستان بیان داشته است که اگر نیم‎روز فلانی را به زندان بیندازند، ریشش را خواهد تراشید. من به آن عزیز می‎گویم که مطمئن باشید چند وقت دیگر که محاسن تان بلند‎تر می‎شود، قطعا باید همه آن‎‎ها را بتراشید!»

گویی همه مشکلات جهان با تراشیدن ریش حاج سعید حل می شود.

گرچه آقا روح الله و آقا سیدعلی گفتن هایش را نمی پسندم چون باید حرمت بزرگی نام بزرگان را نگهداشت اما ارتفاعات قلاویزان و شاخ شمیران و بازی دراز هنوز خاطره دلاورمردی های سعید و همرزمانش را از یاد نبرده است و آنان که سعید قاسمی را می شناسند از عمق ارادتش به انقلاب، امام و ولایت خبر دارند و اینکه ولایت را فقط برای ولایت دوست دارد و عشقش با همه وجود است.

حاج سعید مرد خوش قولی است و چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن بدقولی از وی نشنیده و ندیده ایم. گاهی تند می گوید اما از سر صدق است و دلسوزی زیرا نگران افتادن انقلاب به دست نامحرمان است و خدا می داند تا چه حد سزای این طرفداری را پرداخته و بازهم می پردازد.

آری حاج سعید تو چه محاسن داشته باشی و چه نداشته باشی همان حاج سعید بسیجی هستی که بودی و تغییری نمی کنی...

گرچه ریشت نشانه ای از ریشه تو و امثال توست، اما اگر قرار است عدالت را با تراشیدن محاسن تو و امثالت در جامعه جاری کنند، محاسن چه قابلی دارد و یاران و همرزمانت که برای برپایی عدالت سر و دست و جان دادند حاضرند ریش بدهند تا ریشه بی عدالتی، فساد، تبعیض و آقازاده بازی و مامان زاده بازی در این مملکت بخشکد و فرمایش ولی امرشان بر زمین نماند.

آری در این چند روز دغدغه اصلی رسانه ها تراشیدن یا نتراشیدن ریش حاج سعید شده خواسته یا ناخواسته اصل قضیه را فراموش کردند. فائزه، مهدی و... چگونه زندان می روند و در کدام سلول خواهند بود... مثل شهرام جزایری یا بقیه فتنه گران... سلولشان استخر و سونا دارد یا همانند مردم گرفتار که برای یک چک برگشتی وام ازدواج زندان رفته اند در سلول عمومی هستند...

آری حاج سعید امروز محاسن تو بزرگترین دغدغه همه شده... همه را از این دغدغه برهان...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ساروی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۰۵ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
آقای سعید قاسمی امثال من و فرماندهی درست نماینده امام خمینی ره بود که جنگ را پیش برد و ما حالا در کنج آسایشگاهها خوابیدیم و شما دارین جولان می دین چقدر شما با هاشمی عزیز کینه دارید. بدخواهان بدانند تا نهضت زنده است هاشمی زنده است
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها