کد خبر: ۸۱۳۸۵
زمان انتشار: ۱۱:۱۰     ۰۴ مهر ۱۳۹۱
دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش با بيان اينكه مقرر شده كميته سه جانبه‌اي براي تهيه و تصويب نظام رتبه‌بندي معلمان تشكيل شود، گفت: با تصويب اين نظام نامه تحول اساسي در نوع «رتبه‌بندي» و «حقوق» معلمان آنها ايجاد خواهد شد.

مهدي نويدادهم در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: يكي از احكام سند تحول، استقرار نظام رتبه‌بندي معلمان است و بر اين اساس معلمان پس از تاييد شايستگي‌هاي خود به چندين گروه تقسيم خواهند شد.

وي ادامه داد: در شرايط فعلي چنين رتبه‌بندي وجود ندارد و اين موضوع از لحاظ منزلت اجتماعي و دريافت حقوق معلمان عليرغم اينكه سنوات خدمت آنها متفاوت و كارايي و اثربخشي آنها بالاست وجود ندارد و به صورت يكسان درنظر گرفته شده است.

نويد ادهم تصريح كرد:‌ در حال حاضر معلمي كه داراي يك سال سابقه تدريس است با معلمي كه داراي 30 سال سابقه است با عنوان «معلم» ناميده مي‌شوند، اين در حاليست كه در ساير اقشار از جمله نيروهاي نظامي و اساتيد دانشگاه اين نظام رتبه‌بندي وجود دارد، لذا مقرر شد بر اساس اين تجارب نظام رتبه‌بندي براي معلمان نيز لحاظ شود.

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش به ايسنا گفت: بر اساس اين بخش از سند تحول بنيادين و در جلسه‌اي كه با حضور نمايندگان مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، آنها نيز تاكيد داشتند كه اين نظام رتبه‌بندي بايد اجرا شود و يك طرح ضروري براي آموزش و پرورش است.

وي خاطرنشان كرد: بر اين اساس مقرر شد، كميته سه جانبه‌اي با حضور نمايندگان وزارت آموزش و پرورش، كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس و شوراي عالي انقلاب فرهنگي تشكيل و نظام رتبه‌بندي معلمان تهيه شود.

نويد ادهم با بيان اينكه اين نظام نامه تا پايان دولت دهم تهيه و تصويب خواهد شد تاكيد كرد: پس از تصويب و ابلاغ آن تمامي معلمان بر اساس اين نظام‌نامه رتبه‌بندي شده و حقوق و مزاياي دريافتي آنها نيز متاثر از اين رتبه‌بندي خواهد بود. ضمن آنكه براي معلمان در پايه‌ها و سوابق مختلف عناوين جديدي درنظر گرفته خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها