کد خبر: ۸۱۴۸۴
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۰۴ مهر ۱۳۹۱
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، از تشکیل کمیته مجلس برای پیگیری آزادی گروگان‌ها در لیبی خبر داد وگفت: قرار است این کمیته با اعزام به لیبی موضوع گروگان‌ها را به طور جدی پیگیری کند.
مهر، جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی صبح امروز در ساعت 9 تشکیل و موضوع گروگانها در سوریه و لیبی را در دستور کار خود قرار داد و ضمن تحلیل وضع موجود گروگانها و بررسی اقدامات انجام شده، کمیسیون تصمیماتی را اتخاذ کرد.

نقوی حسینی سخنگوی امنیت ملی وسیاست خارجی گفت: کمیسیون نباید ضرورت و اهمیت موضوع گروگانها به ویژه اهمیت جان و سلامتی گروگانها کمیته ای را تحت عنوان کمیته پیگیری آزادی گروگانها را تشکیل داد. ریاست کمیته مذکور به عهده آقای حقیقت پور گذاشته شد و آقایان دوات گری، آقای محمدی، جهانگیر زاده و کریمی قدوسی به عنوان اعضای کمیته انتخاب شدند. همچنین در این جلسه کمیسیون تصمیم گرفت با خانواده های گروگانها ملاقات کنند و گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه های کمیسیون برای آزادی گروگانها به خانواده های آنها  ارائه کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی در ادامه گفت: در این جلسه قرار بر این شد هیاتی از سوی کمیسیون به لیبی اعزام شود و موضوع گروگانها در لیبی را به طور جدی پیگیری کنند. تصمیم دیگر کمیسیون دعوت از خانواده های گروگانها جهت حضور در مجلس و کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی بود.

نقوی حسینی همچنین با اشاره به جدیت کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مبنی بر ورود به بحث گروگانها از بعد نظارتی مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی از کلیه سازمانهای مردم نهاد انتظار دارد در عرصه گروگانها ورود پیدا کنند و به دفاع از حقوق بشر و دفاع از جان وسلامتی انسانهای بی گناهی که گروگان گرفته شده اند تلاش کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی گفت: موضوع دیگر کمیسیون بحث و بررسی آخرین تحولات مذکرات هسته ای، قطعنامه شورای حکام آژانس ومذاکرات اخیر جلیلی و اشتون بود. در این جلسه آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی گزارشی از مذاکرات دبیر شورای عالی امنیت ملی با خانم اشتون درترکیه و عزم جدی و قاطع جمهوری اسلامی در دفاع از منافع ملی کشورمان در عرصه مذاکرات هسته ای ارائه کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها