کد خبر: ۸۱۸۳۴
زمان انتشار: ۲۰:۲۳     ۰۵ مهر ۱۳۹۱
باز شاهد حرکت جدید و خلاف اخلاقی در بازی سپاهان و پرسپولیس بودیم که علاوه بر آلوده نمودن دامن فوتبال ایران، قبل از هر چیز دل مردم ورزش دوست را جریحه دار ساخت.
"صراط ورزشی "- هنوز بی اخلاقی های بازیکنان در سال های گذشته را از یاد نبرده ایم که چه گونه ساحت پاک ورزش قهرمانی را آلوده کردند، که این بار به طریقی دیگر مجدد به تکرار آن پرداخته اند. گاهی با دیدن چنین صحنه هایی انسان با خودش فکر می کند که واقعا در ایران هستیم! یا در کشوری دیگر که بویی از مسلمانی و اسلام نبرده اند؟! که این چنین برای از دور خارج کردن رقیب و پوشش گذاشتن روی کم کاری های خود؛ همدیگر را متهم به انجام اعمالی می کنند، که حتی در انجامش برای غیر انسان ها دچار عذاب وجدان می شویم،  چه رسد به انسان و آن هم برادران دینی!!

متاسفانه این روزها که تقریبا تمامی کارشناسان فوتبال اذعان به افت فوتبال ایران چه در میادین داخلی و چه در میادین خارجی دارند، و البته خود فوتبالی ها هم که هر روز سند جدیدی بر این مدعا اضافه می کنند! باز شاهد حرکت جدید و خلاف اخلاقی در بازی سپاهان و پرسپولیس بودیم که علاوه بر آلوده نمودن دامن فوتبال ایران، قبل از هر چیز دل مردم ورزش دوست را جریحه دار ساخت.

با دیدن و شنیدن چنین مسائلی یکی از  چیزهایی که به ذهن خطور می کند، این هست که یکی از دو طرف جای تمرین! گویا زیاد به تماشای فیلم های کره ای که این روزها به صورت مداوم از شبکه های صدا و سیما پخش می شود،‌ می نشینند،‌ مخصوصا فیلم در حال پخش " افسانه دونگ یی"! چرا که یا باید از جناح جنوب الگو گرفته باشند تا برای متمهم کردن دیگران، دست آویز حیله های ملکه! گردند و یا این که مانند جناح غرب دیگران را متهم کنند، که برایشان دام گذاشته اند!! وگرنه جز در چنین فیلم هایی کمتر می توان پیدا کرد که همدیگر را مسموم کنند!!



نه! چنین نیست. نه این جا کره هست و نه شما ورزشکارانِ دربار!! این جا ایران است و شما فوتبالیست! اینجا امپراطور نداریم تا همدیگر را برای نزدیک شدن به آن به هر نحو از سر راه برداریم. این جا محبت مردم هست که بر دل پهلوانانش حکمرانی می کند، تا همچنان در میادین مختلف افتخار آفرین باشند و اگر روزی از بدِ حادثه موفق نبودند، از شرم سرشان را بالا نیاورند!

به راستی چه شده است ما را که این چنین ساحت مقدس ورزش کشور را به چنین امور بی پایه و اساسی آلوده می کنیم؟! جالب تر از آن نقش برنامه نود و جناب عادل فردوسی پور در این ماجراست، که با رو کردن مدرک، بسان یکی دیگر از شخصیت های فیلم های کره ای قصد باز کردن گره این ماجرا را دارد!!

قصد متهم کردن هیچ فرد یا گروهی را نداریم، در هر صورتی در نظر بگیریم، یکی از این ها دیگری را متهم و دروغگو تصور کرده است. همین نکته می تواند فاجعه جدیدی در ورزش کشور باشد؛ کشوری که گوش جهان با آوازه پهلوانیش آشناست.



بهتر است، ‌مسئولین این اتفاق را بهانه ای قرار دهند تا نگاه تیزبینانه تری به مسئله ورزش قهرمانی داشته باشند و فکری برای یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی و شاید اقتصادی! حال حاضر ایران؛ که همان فوتبال است بکنند. صدا و سیما نیز می تواند به جای پخش فیلم های بی پایه و اساس که خودشان افسانه نام گذاشته اند،‌ از دلاوران و قهرمانان کشور بگویند و فیلم هایی که با فرهنگ غنی ایران اسلامیمان عجین باشد. تا شاید فوتبالی های ما یادشان بیاید، که بیت المال را نداده اند تا با آن به تمسخر مردمان پاک ایران زمین بپردازند.

البته وقتی بودجه فدراسیون وزنه برداری حدود 2 میلیارد تومان هست، و یک فوتبالیست به تنهایی بیشتر از آن دریافت می کند، انتظاری بیش از این هم نباید داشت. به نظر شما ارزش ندارد، برای نزدیک شدن به این رقم های میلیاردی دیگران را متهم و یا حتی مسموم هم بکنیم؟!!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها