کد خبر: ۸۱۸۹۲
زمان انتشار: ۱۰:۰۰     ۰۶ مهر ۱۳۹۱
توجیه تراشی شبکه بی بی سی برای جوسازی علیه رئیس جمهور کشورمان باعث انزجار و اعتراض حتی در میان محافل ضد انقلاب شد.
به گزارش 598 به نقل از کیهان خبرنگار بی بی سی با انتشار ویدیوئی مبهم از دکتر احمدی نژاد در حاشیه سفر نیویورک چنین القا کرده بود که وی گفته است نمایندگان[...] خورده اند! همین شیطنت خبرنگار بی بی سی بلافاصله با ذوق زدگی انبوه رسانه های ضد انقلاب و حاشیه سازی گسترده شد که حتی عواقب آن در تذکر نسنجیده نماینده ای- که برادر وی هم اکنون با صدای آمریکا همکاری می کند- بازتاب پیدا کرد.
بی بی سی یک روز پس از آن که شیطنت خبرنگارش لو رفت و معلوم شد احمدی نژاد درپاسخ وی می گوید «جدی؟ اوه اوه!» اقدام به توجیه شیطنت رسانه ای خود پرداخت خبرنگار این شبکه در وبسایت بی بی سی می نویسد: وقتی من از احمدی نژاد درباره هزینه سفرش پرسیدم، او لحظه ای مکث کرد، برای خبرنگاران دست تکان داد و در جواب من حرفی زد که به خاطر فاصله چند متری خیلی مفهوم نبود.
وی بی آن که توضیح دهد چرا مقدمه ایهام افکنی را فراهم کرده می نویسد: صبح که بیدار شدم ماجرا به یک سونامی تمام عیار تبدیل شده بود. همکارانم در لندن ویدیو شبکه دیگری که با زاویه متفاوت از آقای احمدی نژاد فیلم گرفته را پیدا کرده اند که شک و تردیدها را برطرف می کند. آقای احمدی نژاد در پاسخ به من می گوید: «جدی می گی؟ اوه اوه». این ماجرا بار دیگر نشان می دهد که قضاوت زود هنگام آن هم در عصر توییتر و فیس بوک می تواند اشتباه در برداشت را به خبر یا جنجالی تبدیل کند که به صورت گسترده پخش می شود. (!)
در همین حال شبکه بالاترین که با طناب بی بی سی به چاه رفته و براساس شیطنت بی بی سی مانور داده بود، در واکنشی قابل تأمل به نقل از یکی از کاربران خود نوشت: [...] اصلی را بی بی سی خورد به خاطر خبررسانی معیوبش و متهم کردن کاربران شبکه های اجتماعی به سوءبرداشت از سخن احمدی نژاد به جای عذرخواهی. این کاربر می افزاید این دیگر چه نوع خبررسانی است؟ آقای بی بی سی شما که نفهمیدی آقای احمدی نژاد دقیقاً چه گفته غلط می کنی خبررسانی نصفه نیمی انجام میدهی. کجای اصول خبرنگاری نوشته وقتی نفهمیدی طرف چه گفته آن را بازتاب دهی؟ دوم: وقتی روز بعد که فیلم را از زاویه ای دیگر پیدا کردی و پخش کردی، به جای این که از مخاطبان خود به خاطر خبررسانی ضعیف و غیرحرفه ای روز گذشته عذرخواهی کنی؛ تقصیر را گردن مخاطبان شبکه های اجتماعی می اندازی؟ الحق که کثیفی و در حال تبدیل شدن به یک رسانه زرد. از همه مهم تر وقتی طرف با تو مصاحبه نمی کند مگر مجبوری مثل گداها از او طلب یک کلمه پاسخ کنی؟ به نظرم این وسط[...] اصلی را بی بی سی خورد به خاطر خبررسانی اشتباه و معیوبش و همین طور متهم کردن کاربران شبکه های اجتماعی به سوءبرداشت از سخن احمدی نژاد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها