کد خبر: ۸۱۹۵۵
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۰۶ مهر ۱۳۹۱
دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي گفت: غفلت از اسلام و توجه به ارزش‌هاي غير اسلامي بلايي بود كه 150 سال گريبان‌گير جهان اسلام بود.
به گزارش ايسنا، علي‌اكبر ولايتي طي سخناني در همايش بيداري اسلامي با عنوان "امام رضا (ع)، ‌دفاع از مقدسات و بيداري اسلامي"، بيداري اسلامي را به معناي احياي اسلام و بازگشت به ارزش‌هاي الهي و اسلامي دانست و تصريح كرد: معمولا بيداري به دنبال غفلت يا خواب‌آلودگي مطرح مي‌شود كه در خصوص بيداري اسلامي بايد گفت به دنبال غفلت آمده است.

وي با بيان اينكه بعد از هجوم استعمارگران غربي به كشورهاي اسلامي و مشاهده پيشرفت‌هاي مادي اين سوال كه چرا ما عقب مانده‌ايم براي جهان اسلام پيش آمد، ادامه داد: استعمارگران غربي به خصوص اروپاييان با هدف اينكه فرهنگ مادي خود را به صورت كاذب يك فرهنگ بالا جلوه دهند و همچنين فرهنگ كشورهاي اسلامي را دچار استحاله كنند، اين‌گونه پاسخ دادند كه علت عقب‌ماندگي شما مذهب است.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل افزود: جهان غرب با تحليلي كه از 1000 سال حاكميت كليسا دارد، عقب‌ماندگي خود را به حاكميت كليسا نسبت مي‌دهد؛ به نحوي كه اين هزار سال را سال‌هاي تيره مي‌نامند.

دبير كل مجمع بيداري اسلامي خاطرنشان كرد: اروپاييان با بهانه‌ توسعه و پيشرفت بي‌مذهبي را در كشورهاي اسلامي ترويج مي‌كردند و مي‌گفتند براي اينكه به پيشرفت و ترقي برسيد بايد مثل ما حاكميت مذهب را كنار بگذاريد.

ولايتي با تاكيد بر اينكه از ديدگاه غربيان نفي مذهب برابر بود با پيشرفت و ترقي، اثرات مخرب بر جهان اسلام را نشانه ترويج اين نگاه غربيان دانست.

وي اظهار كرد: اكثر كشورهاي اسلامي، تقريبا همه اين تحليل غربيان را قبول كردند و به اين ترتيب تبليغات گسترده عليه مذهب شروع شد.

دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي به دوران مشروطه در ايران اشاره و خاطرنشان كرد: در ايران عده‌اي مشروطه منهاي شريعت را طلب مي‌كردند و عده‌اي ديگر نيز مشروطه را بر اساس شريعت مي‌خواستند كه اين دعوا همچنان كم و بيش ادامه دارد.

ولايتي گفت: بعد از گذشت 200 سال كشورهاي اسلامي متوجه شده‌اند كه كلاه بسيار بزرگي توسط غربيان بر سرشان رفته است و فرهنگ تحميلي غرب چيزي جز نفوذ هر چه بيشتر اين تمدن وارداتي و تحميلي به مسلمانان نبوده است.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل با بيان اينكه جنبش وال‌استريت نشان داد كه ليبرال دموكراسي به بن‌بست رسيده است، تصريح كرد: سوسياليسم كه ناكارآمدي‌اش براي همه ثابت شد و از هم پاشيد. امروز هم تمام دنيا شاهد به بن‌بست رسيدن ليبرال دموكراسي هستند. امروز بدهكارترين كشور در دنيا ايالات متحده آمريكاست كه پرچمدار سرمايه‌داري در جهان محسوب مي‌شود.

وي وضعيت فرهنگي غرب را بسيار ناراحت‌كننده خواند و گفت: فساد و تباهي همه جاي غرب را فرا گرفته است و وضعيت غرب به لحاظ رشد مفسده هر روز بدتر از روز گذشته مي‌شود. امروز همجنس‌گرايي بنيان خانواده در غرب را به سمت نابودي سوق داده است.

ولايتي تاكيد كرد: جهان غرب به جاي اينكه جلوي فساد و تباهي را بگيرد در مباني اوليه انساني دستكاري مي‌كند و با ترويج و حمايت از همجنس بازي در حال متوقف كردن نسل بشر است. در خانواده‌اي كه هم پدر و هم مادر هر دو مرد هستند چگونه مي‌توان فرزندي را كه از پرورشگاه گرفته‌اند تربيت كرد؟

دبير كل مجمع بيداري اسلامي در خصوص بن‌بست سياسي غرب نيز گفت: غرب با تكيه بر انقلاب كبير فرانسه كه موضوعات آزادي، حقوق بشر و حق تعيين سرنوشت را به اصطلاح به ارمغان آورده است، بسياري از سازمان‌ها و نهادها را تاسيس كرده‌ اما در واقع آيا اداره‌‌كننده اين سازمان‌ها تمام كشورها را به همه لحاظ برابر مي‌پندارند و يا اينكه 6 يا 7 ميليارد جمعيت جهان از حقوقي برابر برخوردار هستند؟ معياري كه دنياي سياست و روابط بين‌الملل با آن اداره مي‌شود معيارهاي يك بام و دو هواست.

ولايتي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن محكوميت شديد توهين به پيامبر گرامي اسلام (ص) آزادي بيان را سراب و دروغي بزرگ در غرب ارزيابي كرد.

وي افزود: چگونه مي‌شود وقتي يك فرد مزدور و مريض عليه مقدسات يك و نيم ميليارد مسلمان چيزي مي‌نويسد به بهانه آزادي بيان با او برخوردي نمي‌شود اما اگر كسي در مورد هولوكاست اظهار نظري كند بازدداشت خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها