أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۸۱۹۹۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۵     ۰۶ مهر ۱۳۹۱
انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) علاوه بر ابعاد سیاسی مختلف در کوتاه مدت تبدیل به یک دانشگاه انسان سازی شد. در طول سال های مبازات پیش از انقلاب و در طول جنگ تحمیلی افرادی بودند که با دم مسیحایی روح خدا به یکباره دچار تحولات عظیم روحی شده و در راه اسلام حتی تا پای فدا کردن خود نیز پیش رفتند.

به گزارش پایگاه 598، یکی از این شهدا شهید"شاهرخ ضرغام"بود. وي سال 1328 در تهران متولد شد. در جواني، به سراغ ورزش كشتي رفت و به اردوي تيم ملي كشتي فرنگي دعوت شد. اما زندگي او به خاطر همنشيني با دوستان نااهل، در غفلت و گمراهي ادامه داشت تا اين كه در بهمن سال 1357 و با پيروزي انقلاب، تغييري بزرگ در زندگي‌اش رخ داد.

سخنان امام خميني (ره)، برايش فصل‌الخطاب و روي سينه‌اش "فدايت شوم خميني" خالكوبي كرده بود. ولايت فقيه را به زبان عاميانه خود براي رفقايش توضيح مي‌داد و از همان دوستان قبل از انقلاب، ياراني براي انقلاب پرورش داد.

وي وقتي از گذشته‌اش حرف مي‌زد، داستان حُر را بازگو مي‌كرد و مي‌گفت: "حُر قبل از همه به ميدان كربلا رفت و به شهادت رسيد. من نيز بايد جزء اولين‌ها باشم".

در همان روزهاي اول جنگ تحميلي عراق عليه ايران به جبهه رفت و همگام با سردار شهید سید مجتبی هاشمی که فرمانده گروه چریکی فدائیان اسلام بود،به مبازه علیه تجاوزگران بعثی پرداخت ودر کوتاه مدتی آنقدر دلاورانه جنگيد كه دشمن براي سرش جايزه تعيين كرده بود. وي از خدا می خواست که تمام گذشته‌اش را پاك كند و هيچ چيز از او باقي نماند؛ نه اسم، نه شهرت، نه مزار و سرانجام در تاريخ 17 آذر سال 1359 در دشت‌هاي شمالي آبادان به آرزوی دیرین خود یعنی شهادت رسيد."

محمد تهراني، آخرين همرزم شاهرخ ضرغام نحوه شهادت وی را اینگونه نقل می کند: "ساعت 9 صبح بود. تانك‌هاي دشمن مرتب شليك مي‌كردند و جلو مي‌آمدند. شاهرخ از جا بلند شد و روي خاكريز رفت. من هم دويدم و 2 گلوله آرپي‌جي پيدا كردم. هنوز گلوله آخر را شليك نكرده بودم كه صدايي شنيدم. به سمت شاهرخ دويدم. روي سينه‌اش حفره‌اي از اصابت گلوله تيربار تانك ايجاد شده بود. عراقي‌ها نزديك شدند. من با يك اسير عراقي پناه گرفتم. از دور ديدم چند عراقي كنار پيكر شاهرخ ايستاده‌اند و از خوشحالي هلهله مي‌كردند."

































تصاویر ارسالی توسط کاربران محترم:



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۹
در انتظار بررسی: ۶
* نظر:
ارسال نظرات
ولایت مدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۲ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۱۶
۰
خدا رحمتش کنه
انسان با غیرتی بود...
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۱ - ۰۷ مهر ۱۳۹۱
۱۸
۱
شهدا شرمنده ایم
پاسخ
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۱ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۲
۱۱
۲
مرگ بر ضد ولایت فقیه
پاسخ
نوكرشهدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۱ - ۰۹ آذر ۱۳۹۲
۹
۰
شادي روحش صلوات
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۹ - ۰۱ دی ۱۳۹۲
۶
۰
خوشا به حالت
پاسخ
روزعلی لک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۷ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۷
۰
شهدا رفتند و با خون پاکشان راه را برای یاران انقلاب هموار نمودند و ماییم که باید پاسدار این خونها باشیم
پاسخ
تبریزی
ROMANIA
۱۸:۵۶ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
۷
۰
خوشا به حالتان که شهید شدید بیچاره ما که در این زمانه ریزش یاران امام و اصحاب جنگ ماند ه ایم همانها که دیروز در جبهه پابرهنه می رفتند امروز جلوی امام خامنه ای ایستا ده اند ودم از تقلب می زنند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۷ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۴
درود بر شهیدان راه حق و حقیقت که با نثار جان خود به ما درس شجاعت و شهامت دادند روحشان شاد
ناصری ایلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۳
۰
۰
من موندهام سران فتنه که این هم ازاین انقلاب بهشون ماسیده الان هم به خاطر خودشان هم شده بود باید اعلام ندامت میکردن یاد ان شهید میفتم که برای بازکردن میدان مین فدای میخوان تا نیمه راه میره بر میگرده میگه این پوتینها را تازه از تدارکات گرفتم حیفه مال بیت الماله اینهار بگیرید وبعد سوی شهادت میره اونها کجا واینها کجا من خودم دو عموم شهید شده وپدرو برادر بزرگم و پسر عمو هام هم تا اخر جنگ حضور داشتند والان هم به هر دری زدم واسه استخدام ولی نشد الان 33 سالمه وشغل ازاد دارم وپشتیبان نظام هستم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها