کد خبر: ۸۲۶۲۵
زمان انتشار: ۰۰:۵۹     ۱۰ مهر ۱۳۹۱
یکی از اعضا برجسته حزب سوسیال دمکرات سوئد و کاندیدای احتمالی انتخابات پارلمان این کشور، پس از انتشار عکس هایش در مرزهای اقلیم کردستان و ایران اعلام کرد برای مدتی از فعالیت های سیاسی کناره گیری می کند.
بولتن نیوز: روزنامه سوئدی "اکسپرسن" در شماره روز گذشته خود، جمعه ۷ شهریور، تعدادی از عکس های سیاستمداران کرد و عضو برجسته حزب سوسیال دمکرات سوئد" ئه‌ڤین چه‌تین" را هنگام رقص کردی با گریلاهای حزب حیات آزاد کردستان "پژاک" که در کوهستان قندیل گرفته شده، منتشر کرد.

" ئه‌ڤین چه‌تین" که یکی از برجسته ترین سیاستمداران حزب سوسیال دمکرات سوئد است و احتمال کاندیداتوری وی در انتخابات آینده پارلمان سوئد می رفت، به دلیل انتشار عکس های وی توسط روزنامه اکسپرسن اعلام کرد که با اطلاع رسانی به روسای حزب متبوع خود، مدتی از فعالیت های سیاسی کنار خواهد رفت.


دبیر کل حزب سوسیال دمکرات نیز در این خصوص گفته است : در حال حاضر باید تشکیلات حزب در خصوص این موضوع تحقیقاتی به عمل آورد تا معلوم شود که چه اتفاقی افتاده است. اما در عین حال اصل سوسیال دمکرات ها برای ما حائز اهمیت هستند. اصلی مبتنی بر اینکه سوسیال دمکرات ها نباید با گروه هایی که برچسب تروریست را یدک می کشند ارتباط داشته باشند.

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز، دیدار " ئه‌ڤین چه‌تین" از مقر تروریست های پژاک در قندیل، زمانی انجام شد که وی برای دیدارهایی به اقلیم کردستان سفر کرده تا اطلاعاتی را برای کتاب خود که در خصوص حزب حیات آزاد کردستان است، جمع آوری کند.

سفر " ئه‌ڤین چه‌تین " به قندیل همزمان می شود با سفر یک تیم روزنامه نگار آمریکایی که در حال آماده کردن یک فیلم مستند در خصوص این حزب بوده، و گویا این روزنامه عکس های مورد بحث را از چندین سکانس این فیلم مستند گرفته است.

این اولین بار نیست که "اطلاعات حساس" سیاستمداران وابسته به این حزب در اختیار رسانه و افکار عمومی قرار می گیرد. مدتی قبل نیز رهبر پیشین این حزب به دلیل اینکه بر اساس قوانین موجود از بودجه اسکان استفاده نکرده بود از سمت خود استعفا داد. وی به رسانه ها اعلام کرده بود که این اطلاعات از سوی یکی از نزدیکان وی منتشر شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها