کد خبر: ۸۲۶۸۵
زمان انتشار: ۱۰:۰۷     ۱۰ مهر ۱۳۹۱
سخنگو و عضو هیئت امنای ساخت ضریح اباعبدالله (ع) گفت: 144 کیلو طلا از سوی بانوان ایرانی برای ساخت این ضریح هدیه شد که با توجه به تاکید مراجع از همان طلا‌ها در ساخت ضریح استفاده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام علیرضا تکیه‌ای یکشنبه شب در بازدید حضرات آیات موسوی اردبیلی و علوی گرگانی از ضریح امام حسین (ع) که به صورت جداگانه انجام شد به ارائه گزارشی از روند ساخت ضریح پرداخت و با بیان این کار موهبت آسمانی و حسینی است که به مردم قم سپرده شد، اظهار داشت: هر یک از گروه‌های فنی ساخت این ضریح مطهر از یکی از شهر‌ها کشور هستند و مردم جای جای نقاط کشور در ساخت این ضریح مطهر سهیم شدند.

وی میزبان این ضریح مطهر را حضرت معصومه (س) دانست و گفت: این فرصت ارزشمند را مردم قم و هیئت امنای ساخت ضریح قدر دانستند و آنچه در توان داشتند برای هر چه بهتر شدن این ضریح مطهر فروگذار نکردند.

سخنگو و عضو هیئت امنا ساخت ضریح اباعبدالله (ع) با بیان اینکه نظام اسلامی فرصت خوبی برای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) فراهم آورده است، افزود: اینکه امروز شاهد خلق هنری فاخر و بسیار چشم نواز هستیم نتیجه عنایات حضرت اباعبدالله(ع) و تلاش بی‌وقفه همه خادمان خاندان عصمت و طهارت (ع) است که هر کس به اندازه توان در این راه تلاش کرده است.

وی با بیان اینکه از زمانی که این موهبت رقم خورده است دست توجه اهل بیت (ع) در ساخت ضریح ملموس بوده است،‌ یادآور شد: گاهی وقت‌ها در میان راه گروه‌های کوری به وجود می‌آمد که با توسل به اهل بیت (ع) از مشکلات گره گشایی می‌شد.

تکیه‌ای وزن این ضریح را 12 تن اعلام کرد و گفت: این ضریح مطهر و مقدس بیشترین مواد را از نظر استحکام و قیمت برده به طوری که نزدیک به 5 تن نقره و حدود 120 کیلو طلا برای ساخت آن مصرف شده است.

وی با بیان اینکه طلای به کار رفته در این ضریح اصلا خریداری نشده است، تاکید کرد: 144 کیلو طلا از سوی بانوان ایرانی برای ساخت این ضریح هدیه شد که با توجه به تاکید مراجع، همان طلاها در ساخت ضریح استفاده شد.

سخنگو و عضو هیئت امنا ساخت ضریح اباعبدالله (ع) با اشاره به دعوت از مراجع تقلید برای زیارت ضریح اباعبدالله (ع) اظهار کرد: وقتی از مراجع برای حضور در کارگاه دعوت کردیم دعوت ما را پذیرفته و با خشوع و خضوع برای بازدید و زیارت در این مکان حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه بازدید عمومی از ضریح مطهر اباعبدالله (ع) از سه شنبه 11 مهر آغاز می‌شود و 15 روز ادامه خواهد داشت، ابراز داشت: پس از بازدید عمومی ضریح در قالب کاروانی و به صورت یک جریان عاشورایی در ایام عزای امام حسین (ع) به کربلا منتقل می‌شود.

تکیه‌ای افزود: این ضریح مطهر از شهر‌های مختلف عبور خواهد کرد تا در ایام عزای امام حسین (ع) تحویل عتبه مقدسه حسینی شود که امیدواریم این حرکت یک موج انقلاب حسینی را در جهان رقم بزند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها