کد خبر: ۸۲۹۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۱     ۰۲ بهمن ۱۳۸۹
به گزارش واحد مرکزی خبر ، سردار علی فضلی در نشستی خبری افزود :‌ برای اعزام هدفمند استادان دانشگاه و حوزه های علمیه کشور به مناطق دفاع مقدس آمادگی کامل وجود دارد.

وی گفت : در دهه فجر برخی از علما و مراجع بزرگوار تقلید نیز به همراه کاروان های راهیان نور به این مناطق سفر می کنند.

سردار فضلی افزود : سازمان بسیج دانشجویی نیز برای اعزام حدود 200 هزار دانشجو به مناطق عملیاتی دفاع مقدس برنامه ریزی کرده است که گروه هایی از آنان اعزام شده اند و بیشتر آنان در دهه فجر اعزام می شوند.

وی با اشاره به حضور همه ساله دانش آموزان و فرهنگیان در این مناطق اضافه کرد : امسال هم ده ها هزار دانش آموز و فرهنگی به شکل عام و خاص به شکل سازماندهی شده و خودجوش به مناطق دفاع مقدس سفر کرده اند .

سردار فضلی گفت :‌ اعزام دانش آموزان دوم متوسطه کشور در قالب طرح آمادگی دفاعی از هفت آذر به این مناطق آغاز و همزمان با برگزاری آزمون های نوبت اول متوقف شد که در دهه فجر ادامه خواهد یافت.

جانشین کمیته بسیج ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی قشرهای مختلف مردم را برای سفر به این مناطق ، دیدن کربلای ایران و یادمان های دفاع مقدس دعوت کرد.

وی برپایی جشنواره والفجر8 را از دیگر برنامه های دهه فجر اعلام و اضافه کرد: این جشنواره نخستین بار 18 بهمن با حضور قشرهای مختلف مردم ، دانشجویان و رزمندگان شرکت کننده در عملیات والفجر 8

در یادمانی به این نام برگزار می شود.

سردار فضلی برگزاری آئین گلباران وعطرافشانی حرم مطهر امام (ره) را از دیگر برنامه ها برشمرد و افزود : مردم و بسیجیان کاشان و اعضای بسیج عشایر کشور در آستانه دهه مبارک فجر مرقد مطهر امام خمینی (ره) را با گلاب ناب کاشان شستشو می دهند.

وی رژه کاروان موتورسواران از دژبان کل سپاه محمدرسول الله (ص) ، ارتش ، نیروی انتظامی و بسیج مساجد و محلات از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا را به یاد استقبال تاریخی مردم از امام خمینی (ره) از دیگر برنامه های دهه فجر اعلام کرد.

سردار فضلی ، برگزاری مراسم شب شعر و خاطره با حضور شعرای برجسته انقلاب و خانواده های شهدا و ایثارگران در کشور و برپایی مراسم نورافشانی در شب جمعه 22 بهمن همزمان با تکبیر گفتن مردم بربام ها در مراکز استان ها و برخی شهرها را از دیگر برنامه ها برشمرد.

وی گفت :‌ گروه سرود 22 هزار نفره دانش آموزان در مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن با مدیریت سپاه محمد رسول الله (ص) به اجرای برنامه می پردازند.

سردار فضلی افزود: مشابه این برنامه در دیگر استان ها نیز با مدیریت سپاه و سازمان بسیج دانش آموزی اجرا می شود.

وی اجرای سرودهای انقلابی با اجرای گروه های 1357 نفره در استان های مختلف کشور را از دیگر برنامه های دهه فجر بیان کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها