کد خبر: ۸۳۰۸۱
زمان انتشار: ۱۶:۳۱     ۱۱ مهر ۱۳۹۱
رییس جمهور با اشاره به جنگ روانی دشمن در بازار نوسانات ارزی تاکید کرد:مردم در این قضیه آرامند و تنها عده قلیلی که فکر می‌کنند باید با مراجعه به بازار فشار مضاعف بیاورند مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مرکز مبادلات درست کردند که هر کس ارز می‌خواهد به آنجا مراجعه کند افزود: هر کس واقعا برای صادرات و واردات ارز نیاز دارد به آنجا مراجعه می‌کند و یک مقدار ارز برای مسافرت‌ها می‌ماند که بانک مرکزی اعلام کرده که آن را تامین می‌کند.

وی گفت:چطور است که 2 نفر سر یک چهار‌راه 200 دلار مبادله می‌کنند و این قیمت ارز می‌شود و یک عده آن را هم سر دست می‌گیرند و حمله به بازار می‌کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جنگ روانی هم در بیرون و هم در داخل وجود دارد گفت: شبکه‌های خارجی فقط روی مسئله جنگ روانی مانور می‌دهند.

«بنده یک بار دیگر مبحث واردات را بیان می‌کنم از نظر وزنی واردات ما اضافه شده است یک علت این است که سال گذشته علوفه دامی وارد نشد و امروز یک مقداری بیشتر وارد شد اما به لحاظ ارزشی پارسال 29.5 میلیارد دلار 6 ماهه بوده و الان 26.5 میلیارد و خیلی تفاوت ندارد.»

احمدی نژاد گفت: سال گذشته آزاد بود و انواع کالاهای غیر ضروری وارد می‌شد. الان هم آزاد است اما بانک مرکزی فعلا ارز نمی‌دهد؛ مشخص است که یک جنگ روانی است. بنده باز تاکید می‌کنم این به معنای این نیست که مشکلات نداریم اما بخش عمده مشکلات را بانک مرکزی و وزارت نفت و وزارت اقتصاد تحمل می‌کند.

رئیس جمهور افزود: اما بنده تاکید می‌کنم حلقه‌های یک برنامه است از آن طرف فشار می‌آورند و از سمت دیگر هم فشار به دولت و مصاحبه می‌کنند و تمام برنامه‌های دولت را زیر سؤال می‌برند که دولت باعث این است چطور دولت باعث این است چطور وقتی در جای موفقیتی پیدا می‌شود همه شریک هستند.

وی گفت: وقتی حتی یک مسابقه ورزشی برنده می‌شویم همه هستند اما وقتی مشکلی پیدا می‌شود هیچ کس نیست جز دولت.

احمدی نژاد با بیان اینکه اینجا جای تسویه حساب‌های سیاسی نیست، اظهار داشت: کسی که می‌داند چقدر نفت به فروش می‌رسد و چقدر پول‌ها جابجا می‌شود و در جلسات هم شرکت می‌کند در بیرون دولت را محکوم می‌کند.

وی این سؤال را مطرح کرد که چه طور تا دی و بهمن ماه سال گذشته مشکلی وجود نداشت و افزود: خیلی‌ها وارد می شوند و تصمیم گیری می‌کنند اما وقتی تبعات تصمیم بیرون می‌آید، حضور ندارند. در حالی که این تصمیم را خودشان گرفته‌اند و این تصمیمات در دولت تحمیل شده است. ولی وقتی آثار این تصمیمات بیرون می‌آید دولت را مورد هجوم قرار می‌دهد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ملت ایران با این شرایط غلبه پیدا میکند، اضافه کرد: هر چند که دشمن تمام فشارهای خود را واردمی‌کند چرا که می‌خواهد از ملت ایران انتقام بگیرد؛ دشمنان دروغ می‌گویند که تحریم فشار به دولت است. تحریم فشار بر ملت‌هاست.

احمدی نژاد گفت: هیچ دلیل اقتصادی برای نوسانات تند وجود ندارد و همه این مسائل یک جنگ روانی است؛ البته اقداماتی در حال انجام است و تصمیماتی گرفته شده و امیدوارم که این تصمیمات شرایط را بهتر کند.

وی گفت: مردم آرامند و تنها عده قلیلی که فکر می‌کنند باید با مراجعه به بازار فشار مضاعف بیاورند مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند؛ هنوز هیچ خبری نشده؛ ما ملت بزرگی هستیم و دشمن سنگی انداخته که باید این سنگ را برداریم و به سمت خودشان پرت کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد:‌ همه دستگاه‌ها و نهادها باید کمک کنند تا مشکلات حل شود؛ مرکز مبادلات ارزی در جلسه مشترک سه قوه که نمایندگان سه قوه در آن حضور داشته‌اند، تصویب شد. تا نظمی در بازار ارز به وجود بیاید و این طور نباشد که هر چقدر ارز بانک مرکزی می‌دهد، معلوم نشود که کجا می‌رود.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: تا زمانی که دارو مورد نیاز باشد بانک مرکزی نباید برای واردات مبل ارز بدهد؛‌البته به آن هم ارز می‌دهد اما در نوبت خودش.

وی تاکید کرد: مسائل به وجود آمده جنگ روانی است و البته فشار دشمن هم در این بین وجود دارد ولی بیش از آنکه این فشارها توانسته باشد در میدان عمل مؤثر باشد، در جنگ روانی کارش را پیش برده است.

رئیس جمهور ادامه داد: فرض می‌کنیم مبادلات خارجی ما کلا قطع شده؛ مگر سهم آن در اقتصاد ایران چقدر است؛ اقتصاد ایران می‌تواند به حیاتش ادامه دهد و پیشرفت خودش را داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها