کد خبر: ۸۳۱۷۴
زمان انتشار: ۰۰:۱۷     ۱۲ مهر ۱۳۹۱
احمدی‌نژاد متن کامل مصاحبه اخیر خبرگزاری فارس با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی را در نشست خبری به همراه داشت. به طوری که انتقاداتی را به اظهارات رئیس مجلس و عملکرد خبرگزاری فارس مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، اولین نشست خبری محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در سال جاری، عصر امروز سه‌شنبه با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد و حاشیه‌هایی نیز به همراه داشت.

* در ابتدا حیاتی مجری این برنامه از خبرنگاران خواست تنها یک سؤال بکنند اما این قاعده برای خبرنگار خبرگزاری دولت مستثنی بود و به قول خودش که گفت حق آب و گل دارد از رئیس جمهور دو سؤال پرسید.

* خبرنگار روزنامه ایران نیز که به جای سؤال در وصف مدیر عاملش شعر سرود و برای او که در زندان است، نطق کرد،‌مطالبی را درباره بازداشت علی اکبر جوانفکر مطرح کرد که در پاسخ رئیس جمهور گفت همه در مقابل قانون مساوی هستند اما زندان حق جوانفکر نبود.

* احمدی‌نژاد متن کامل مصاحبه اخیر خبرگزاری فارس با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی را در نشست خبری به همراه داشت. به طوری که انتقاداتی را به اظهارات رئیس مجلس و عملکرد خبرگزاری فارس مطرح کرد.

* احمدی‌نژاد در این نشست خبری مجددا از تیم ملی فوتبال که در آستانه بازی حساس با کره جنوبی قرار دارد، حمایت کرد و در عین حال گفت که دولت هیچ دخالتی در امور ورزشی نمی‌کند. او حمایت دولت از ورزش را بهانه‌ای برای دفاع از محمد عباسی که قرار است طرح استیضاح او چند روز دیگر در صحن علنی مجلس مطرح شود، قرار داد.

 

* وقتی مجری به خبرنگار ایران ورزشی گفت که برای سؤال از احمدی‌نژاد آماده باشد، حاضرین احتمالاً به اینکه چرا بخش‌های مختلف روزنامه ایران حق سؤال دارند، اعتراض کردند، احمدی‌نژاد به مزاح به معترضین گفت بگذارید، بیاید، می‌دانم سؤالش چیست می‌خواهد درباره استیضاح وزیر ورزش سؤال کند. جالب اینکه خبرنگار ایران ورزشی به جایگاه امد و همان سؤالی که احمدی‌نژاد حدس زده بود را پرسید.

* بالاخره نوبت به خبرنگار خبرگزاری فارس رسید؛ خبرنگار فارس با گلایه از اظهارات احمدی نژاد درباره رسانه متبوعش ادعای رئیس جمهور مبنی بر نقش پیامک‌های فارس در تورم سکه را رد کرد که احمدی نژاد نیز با دلسوزانه خواندن انتقاد خود تاکید کرد که خبرنگاران و رئیس خبرگزاری فارس را دوست دارد.

* یکی از خبرنگاران خارجی بدون اجازه از مجری برنامه پشت تریبون قرار گرفت و سؤال خود را از احمدی نژاد پرسید که حیاتی در واکنش گفت می‌خواهم به این خبرنگار تبریک بگویم چون من حتی اسم ایشان را هم نخوانده بودم که پشت تریبون قرار گرفت و سؤالش را پرسید.

* مردوخی خبرنگار باسابقه بارها به رئیس جمهور تذکر داد که چرا او سؤالش را نمی‌پرسد. احمدی نژاد علیرغم اینکه گفته بود مردوخی سهمیه من است، مردوخی با من، این خبرنگار موفق به طرح سؤالش نشد. وی در میانه نشست خبری دو بار به جلوی تریبون احمدی نژاد رفت و کاغذی را بر روی تریبون احمدی نژاد گذاشت.

*در میانه نشست خبری بارها تلاش خبرنگاران برای جابجا کردن نوبت سئوال باعث بی نظمی در پرسیدن سئوالات شد و نوبت ها را بی جهت جابجا می کرد.

* خبرنگار چینی که می‌خواست دو سؤال از رئیس جمهور بپرسد موفق نشد که رئیس جمهور خطاب به این خبرنگار گفت اگر هر چینی دو سؤال بپرسند می‌شود دو میلیارد و 800 میلیون سؤال.

* یکی از خبرنگاران خارجی که می‌خواست نظر احمدی نژاد را درباره انتقادهایی که به او می‌شود بپرسد، با سکوت احمدی نژاد همراه شد. وی به احمدی نژاد گفت بالاخره برداشت شما درباره این موضوع چیست که رئیس جمهور گفت غیر از برداشت شما.

*در انتهای نشست خبری رییس جمهور در پاسخ به سئوال خبری خبرنگار پرس.تی.وی گفت: معنای اسم شبکه شما تلویزیون پرس شده است، برای همین باید سئوالتان را در کمترین مدت زمان ممکن بپرسید.

*برخی از خبرنگاران در نشست خبری به جای پرسیدن سئوالات بیشتر به ارائه مشکلات رسانه ای خود می پرداختند و تنها به پرسیدن سئوالات جزیی می پرداختند.

*سر و صدا و حرکت عکاسان در هنگام برگزاری نشست خبری بارها باعث تذکر مسئولان برگزاری نشست خبری در خصوص رعایت سکوت به عکاسان شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها