کد خبر: ۸۳۳۰۰
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۱۲ مهر ۱۳۹۱
وي داراي وب سايتي شخصي است كه مطالب و نوشته هاي خود را بر روي آن سايت بارگذاري مي كند. اين وب سايت داراي دو صفحه و به دو زبان فارسي و انگليسي است. اما جالب است بدانيد تصويري كه كديور از خود در اين دو صفحه به نمايش گذارده است با يكديگر تفاوت دارد...

بولتن نيوز: محسن كديور، شاگرد شيخ منتظري، روحاني‌نمايي است كه بعد از فتنه 88 به خارج از كشور گريخت و به عنوان يكي از اعضاء اصلي اتاق فكر جنبش موسوم به سبز، شروع به فعاليت عليه جمهوري اسلامي كرد.

به گزارش بولتن، محسن كديور در مخالفت خود با جمهوري اسلامي تا بدانجا پيش رفت كه بنا بر اسناد معتبر حتي حاضر به سفر به اسرائيل و ديدار با مقامان رژيم صهيونيستي و احتمالا دريافت دستورات لازم از آنان شد.

محسن كديور در حال حاضر در امريكا به سرمي برد و در دانشگاه دوكاي كاروليناي شمالي تدريس مي كند. وي در ارديبهشت ماه سال 85 با نوشتن مقاله اي كه در فصلنامه مدرسه نوشته شد، نگاه ها را به سوي خود متوجه كرد. اين مقاله «قرائت قرائت فراموش شده بازخواني نظريه عكاي ابرار» نام داشت.

در جلساتي كه در آذر ماه سال 84 دردانشكده فني دانشگاه تهران (دانشكده مهندسي برق و كامپيوتر ) با سخنراني كديور برگزار شد او در پي آموزش همين نظريه به دانشجويان بود. در شب بيست وسوم ماه مبارك رمضان سال 84 در حسينيه ارشاد در سخنراني اي باعنوان «چرا تشيع»، علت شيعه بودن خود را درست تر بودن قرائت امامان نسبت به ديگران دانست نه برگزيدگي الهي ايشان.

«بازخواني منابع اعتقادي» موضوع سخنراني وي در شب بيست وسوم ماه مبارك رمضان در سال 85 بود. او كه بنا به گفته خودش مهم ترين رويكردهاي سالانه خود را در اين مناسبت عرضه مي كند، در آن مراسم به بازخواني يكي از منابع اعتقادي شيعه پرداخته و كتاب « اصول كافي» را كه از اساسي ترين منابع اعتقادي شيعه است، از پاي‌بست ويران نشان داد.

وي همچنين در روزهاي مياني اسفند ماه سال 84 در مراسمي نيمه خصوصي، زيارت جامعه كبيره را هم از نظر سند و هم از ديدگاه دلالت فاقد هر گونه اعتبار معرفي كرد.

تشكيك او در آموزه‌هاي ديني، ضديت با جمهوري اسلامي و همراهي با دشمنان ايران تا بدانجا پيش رفت كه حتي حکم امام خميني(ره) درباره ارتداد سلمان رشدي را نيز زير سوال برد و در ادعايي مضحک، آن را «ترور» توصيف کرد. او در نامهاي به حجتالاسلام محمد جواد فاضل لنکراني، حمايت مرحوم آيت الله فاضل لنکراني از مجازات يک ملحد و هتاک به پيامبر اسلام که اهل جمهوري آذربايجان است را مردود دانست.

اگر چه در مورد انحرافات عقيدتي و اقدامات عليه جمهوري اسلامي موارد مختلفي را مطرح كرد اما در اين مجال تنها مي خواهيم به يك نمونه عيني از ماهيت نفاق گونه كديور اشاره كنيم:

وي داراي وب سايتي شخصي است كه مطالب و نوشته هاي خود را بر روي آن سايت بارگذاري مي كند. اين وب سايت داراي دو صفحه و به دو زبان فارسي و انگليسي است. اما جالب است بدانيد تصويري كه كديور از خود در اين دو صفحه به نمايش گذارده است با يكديگر تفاوت دارد. در صفحه مربوط به زبان فارسي كه بديهي است براي مخاطبين فارسي زبان كه عمدتا داخل كشور هستند طراحي شده، تصويري كه از كديور وجود دارد، تصويري است با لباس روحانيت. اما در صفحه زبان انگليسي كه اختصاص به كاربران غير ايراني دارد، كديور تصويري با كت و شلوار كه نماد يك انسان علمي و آكادميك است از خود به نمايش گذارده است. چرا كه كديور به خوبي مي داند اگر قرار است در داخل ايران، نظريات ديني او مورد خوانش قرار بگيرد چاره اي ندارد جز آنكه از خود، وجهه اي حوزوي و دروس فقهي و كلامي خوانده نشان دهد. در حالي كه اين را مي داند براي مخاطب انگليسي زبان، اصل بر ارائه نظريات و تئوري هاي دانشگاهي است نه صرفا ديني. و حالا تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل.







نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
الف ب ج د
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۴ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱
۶
۵
ايشان نظرياتي دارند و نظريات ايشان بايد به نقد كشيده بشود و نه اين كه هتاكي كنيد.
نيك مي دانيد كه در مورد مسائلي كه ايشان مطرح كرده اند شبهاتي وجود دارد، پس به جاي تكفير كه حربه دشمنان است از نقد استفاده كنيد
موفق باشيد
پاسخ
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۸ - ۱۳ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
پس کسی که با دین خداوند تبارک و تعالی مقابله میکند و در دامن دشمنان اسلام به حرافی می پردازد اسمش را میگذاریم نقاد این خودش کی هست که نقدش چه باشد اگه چیزی در چنته داشت در ایران که بود می نشست مناظره میکرد تا جواب دندان شکنش را تحویل میگرفت...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها