کد خبر: ۸۴۳۵۹
زمان انتشار: ۰۰:۳۷     ۱۸ مهر ۱۳۹۱
تشکل‌های دانشجویی هر از چند گاهی در جهت افزیش آگاهی دانشجویان و تبادل افکار و نظرات مختلف اقدام به برگزاری مناظراتی با موضوعات مختلف می‌کنند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، در همین راستا بسیج دانشجویی دانشکده‌ی حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در نظر داشت مناظرهای با موضوع «عقلانیت و معنویت» که از نظریه‌های مصطفی ملکیان است، برگزار نماید.

حسن  رحیم پور ازغدی نیز اعلام آمادگی کرد که در هر زمان و مکانی راجع به این موضوع با آقای ملکیان مناظره کنند. پس از پیگیری‌های به عمل آمده از طرف بسیج دانشجویی، مصطفی ملکیان اظهار داشت: «من در گذشته  مایل به مناظره با ایشان نبودم. اکنون که مایل هستم به دلیل بیماری از این کار معذورم.»

بیمار بودن در حالی از طرف ملکیان مطرح می‌شود که پس از پیگیری‌های خبرنگار ما مشخص شد کلاس‌های وی در این ترم در آموزشگاه‌های آزاد به طور کامل دایر است و در این کلاس‌ها به ارایه‌ی اندیشه‌های خود می‌پردازد.

فرار شخصیت‌های متفکر اصلاح طلب از مناظره با رحیم‌پور بار اولی نیست که رخ می‌دهد. در سال‌های گذشته نیز رحیم پور بارها آمادگی خود را برای مناظره با مصطفی ملکیان و محمد مجتهد شبستری در دانشگاه تهران و چند دانشگاه بزرگ دیگر کشور اعلام کرد اما این دو نفر هر بار به بهانه‌ای از انجام مناظره شانه خالی کرده بودند.

همچنین در سال‌های گذشته نیز سایر همفکران آنان مانند آقایان بابک احمدی، حسین بشیریه، محسن کدیور، عبدالکریم سروش و مهاجرانی نیز بارها از سوی تشکل ‌ها و نهادهای مختلف به مناظره با آقای رحیم پور ازغدی دعوت شده‌اند که از آن امتناع کرده‌اند.

تئورسین و اندیشمندان  اصلاح طلب در حالی مدعی نبود فضای آزادی بیان در ایران هستند که زمانی در جلسه‌ای شرایط برای بیان و نقد آرایشان فراهم می‌شود از حضور در آن جلسه امتناع می‌کنند. به نظر می‌رسد این افراد همواره به دنبال تریبونی برای سخنرانی می‌گردند و هرگاه که پای مناظره و نقد نظرتشان در میان می‌آید به بهانه‌ای از انجام مناظره سر باز می‌زنند.

در اوایل دهه هفتاد حسن رحیم‌پور ازغدی بدون بروز هیچ مشکل و تشنجی چند بار با همفکران جناب ملکیان نظیر حجاریان، آغاجری و علوی تبار مناظره کرده است.

در حال حاضر حسن رحیم پور ازغدی یکی از افراد و اندیشمندانی است که با حضور در جمع‌های مختلف به خصوص دانشگاهی و با سخنرانی‌های منطقی و عقلانی خود همیشه مورد استقبال جمع نخبگانی جامعه قرار گرفته است.
 
این شخصیت برجسته با حضور در جمع‌های مختلف دانشگاهی، حوزوی، اندیشمندان دیگر ادیان و دیگر کشورها به سوالات‌شان پاسخ‌های مستدل می‌دهد. پاسخ‌های عالمانه به سؤال‌های جامعه همیشه دغدغه قشر مطالبه‌گر دانشجویی بوده که در سلسله سخنرانی‌هایش ذیل عنوان طرحی برای فردا خوراک فکری داغ برای دانشجویان شده است.
 
دشمنان نظام به دلیل اینکه در حوزه تئوریک و منطق حریف سخنان رحیم پور نمی‌شوند، رو به ترور این شخصیت برجسته گرفتند تا جایی که وی در مصاحبه با فارس اعلام کرد: «در یکسال و نیم اخیر این بار سوم است که خبر ترورم را به من داده‌اند که البته باید گفت آنها بیکار هستند که سراغ امثال من آمده‌اند؛ انتشار چنین اخباری دست کم این فایده را دارد که تردید بنده درباره مفید بودن یا نبودن کار طلبگی، تدریس و تحقیق‌ام را برطرف می‌کند.»

وی با بیان اینکه دشمن امروز در مصاف با قلم و فرهنگ کم آورده و مانند دهه 60 به سلاح و بمب روی آورده است، افزود: این یک پیروزی برای انقلاب و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

سبک سخنراني هاي او نيز قابل توجه است او در اين سبک از شيوه‌هاي شريعتي، مطهري، راشد (حلقه‌هاي مکتب خراسان) و مباحث علمي و جدلي به شيوه جديد و دانشجو پسند استفاده ‌می‌نمايد. از سال 1380 نيز هر هفته سخنراني‌هاي استاد از شبکه‌هاي تلويزيوني صدا و سيما پخش مي‌شود.

سخنرانی‌های وی تحت عنوان «طرحي براي فردا» در غالب کتاب‌ها و آثار عبارتند از :حسين (ع)، عقل سرخ، علي و شهر بي آرمان و ...، مقالات، اجتهاد شهيد نبي و تحجر و التقاط، دين در حاشيه، دين در صحنه، جهاني سازي پايان تاريخ و مهدويت، خدا انسان مدرنيته، تقابل اسلام و سکولاريزم، نقد عقلانيت غربي و ...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها