کد خبر: ۸۴۹۲۵
زمان انتشار: ۱۸:۳۴     ۱۹ مهر ۱۳۹۱
گروهك ملحد كومله همنوا با سران رژيم صهيونيستي بر شدت بخشيدن به اقدامات تروريستي خود در ايران تاكيد كرد.
به گزارش « نداي انقلاب » همزمان با لفاظي و تهدیدهای نظامی رژيم صهيونيستي علیه جمهوري اسلامي و درخواست گروهك منحله دمکرات برای اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان کردستان، گروهک ملحد کومله، جناح عبدالله مهتدی اعلام کرد که فعالیت‌های مسلحانه و تروريستي خود در ايران را متوقف نکرده است.

در اين زمينه هدایت قادری، مسئول ناظر قرارگاه آموزشی نیروهای تروريست گروهك کومله در گفتگو با سايت كُردي " روداو" متعلق به مسعود بارزاني، رئيس اقليم كردستان عراق با بيان اينكه در روزهای گذشته ۱۵ نفر به صفوف شاخه مسلح كومله ملحق شده اند، اظهار داشت : « حزب کومله کردستان ایران از آغاز انقلاب ملت‌های ایران تاکنون برای جداسازی کردستان ایران و بیرون راندن فارس‌ها و ترک‌ها از کردستان، دوره‌های آموزشی نظامی مسلحانه دایر کرده است و این دوره‌ها با حمایت مسعود بارزانی، رئیس حکومت اقلیم کردستان عراق در حال حاضر نیز ادامه دارد! »

وي در بخش ديگري از سخنانش با رد این موضوع که تروریست‌های گروهك کومله فعالیت مسلحانه را کنار گذاشته‌اند، گفت: « ما تصمیمی در خصوص کنار نهادن فعالیت‌های مسلحانه نگرفته ایم؛ بلکه در مقاطعی با در نظر گرفتن عواملی همچون شرایط منطقه ای، منافع حکومت اقلیم کردستان و مبارزه مدنی و اجتماعی که در کردستان ایران جریان داشت، می خواستیم نیروی پیشمرگ تنها نقش حامی و پشتیبان را داشته باش اما در مرحله کنونی کماکان به آموزش نیروهای پیشمرگ ( تروريست ) مبادرت می ورزیم و در آینده این نیروی مسلح می تواند تاثیری نهایی و قاطع بر نزاع میان مردم کردستان و رژیم جمهوری اسلامی داشته باشد. ما با حمایت‌های مسعود بارزانی، رئیس حکومت اقلیم کردستان،سطح دوره‌های آموزشی و مسلحانه خودمان را در خاک کردستان عراق رونق و گسترش داده ایم و برای عملیاتهای مختلف در خاک کردستان ایران این نیروها را تربیت و آماده می سازیم. »

اين عضو گروهك ترويستي كومله افزود: « ما فعالیت‌های مسلحانه را کنار نگذاشته ایم. تنها تا سال گذشته ملاحظاتی داشتیم و نمی خواستیم به خاطر فعالیت‌های نیروی پیشمرگ، مبارزات مدنی و سیاسی مردم کردستان ایران بیش از پیش از سوی جمهوری اسلامی ایران تحت فشار قرار گیرد. درعین حال نمی خواستیم کشورهای همسایه به بهانه فعالیت‌های مسلحانه به حکومت اقلیم کردستان فشار بیاورند، اما دیگر این محدودیت وجود ندارد و با توجه به دشمنی کاک مسعود بارزانی با رژیم جمهوری اسلامی ،دوره های آموزشی و مسلحانه ما در خاک اقلیم کردستان با شتاب بیشتر و دقت نظر بالاتری ادامه خواهد یافت و دیگر ملاحظه ای وجود ندارد.‌»

گفتني است، سال گذشته عبدالله مهتدی، سركرده گروهك كومله در گفتگو با بی.بی.سی فارسی و چند رسانه دیگر صریحا اعلام کرده بود که کومله تحت نظر وی فعالیت مسلحانه را زمین گذاشته و هم اکنون به فعالیت های سیاسی و مدنی می اندیشد!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها