کد خبر: ۸۵۱۰۶
زمان انتشار: ۱۲:۲۷     ۲۰ مهر ۱۳۹۱
سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در جمع مردم بجنورد، بازتاب هاي فراواني در رسانه هاي داخلي و خارجي داشت اما يكي از مهم ترين محورهاي سخنان معظم له، تمجيد ايشان از عملكرد بازاريان در وقايع اخير تهران و انتقاد از عملكرد برخي خواص در فتنه 88 بود.
به گزارش رجانيوز، ايشان در بخشي از بيانات خود اظهار داشتند: یکی از وظایف مهم مردم حفظ هوشیاری و موقع سنجی به لحظه است.

رهبر معظم انقلاب افزودند: در تهران عده ای به نام بازاری به خیابان آمدند و اغتشاش کردند اما بازاریان محترم سریعا اعلامیه دادند و از آنها اعلام برائت کردند که این، کار درست و نشانگر هوشیاری بازاریان بود.

ايشان با یادآوری قضایای فتنه سال 88 خاطر نشان کردند: بعد از انتخابات با عظمت سال 88، عده ای اظهار مخالفت کردند و عده ای هم بنام آنها و با سوء استفاده از این فرصت، آشوب و تشنج ایجاد کردند. آن عده ای که به اسم آنها آشوب شد، باید همان موقع اعلامیه میدادند و اعلام برائت میکردند، اما این کار را انجام ندادند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: "هوشیاری و موقع سنجی لحظه ای" خصوصیت برجسته ای است که مردم همواره باید به آن توجه داشته باشند و به محض توطئه دشمن، به صورت لحظه ای واکنش نشان دهند.

در همين راستا،‌رجانيوز ضمن بازخواني اهم هشداري رهبر معظم انقلاب در سال 88 مبني بر لزوم موضع گيري خواص و هم چنين عملكرد سران فتنه، قضاوت نهايي را بر عهده مخاطبان محترم قرار مي دهد:
 
رهبر  معظم انقلاب به ميرحسين موسوي: جنس شما با اينگونه افراد متفاوت است
 
24 خرداد 88 و در حالي كه تنها 2 روز از  انتخابات با شكوه  22 خرداد گذشته بود و اولين نشانه هاي آشوبهاي خياباني در تهران به بهانه تقلب در انتخابات خود را نشان داده بود، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با میرحسین موسوی بر پیگیری مسائل از طریق مراجع قانونی تأکید کردند و با اشاره به تحریکات دشمن و برخی طراحیهای پشت صحنه برای به آشوب کشاندن خیابانها خطاب به آقای موسوی افزودند: "جنس شما با این گونه افراد متفاوت است و لازم است کارها را با متانت و آرامش پیگیری کنید." 
 
 
اين اظهارات معظم له در حالي بيان مي شد كه در روز 23 خرداد بسياري از هواداران ميرحسين موسوي با حضور در خيابان هاي تهران و با پشتوانه بيانيه هاي وي، خواهان ابطال انتخابات شده بودند و در حالي كه هيچ سندي مبني بر وقوع تقلب در انتخابات ارائه نشده بود، مشخص نبود نظام، به چه علت بايد به اين خواسته غيرقانوني تن مي داد؟
 
تخريبها مربوط به نامزدها نيست/ (نامزدها) صريح موضع بگيرند كه اين خواستِ آنها نيست
 
هم چنين در 26 خرداد 88 نيز رهبر معظم انقلاب در ديدار با نماينده هاي كانديداها ضمن تاكيد برر پيگيري اعتراضات از راه قانوني، صراحتا آشوبهاي خياباني و... را كار دشمن دانستند و از همه نامزدها خواستند تا با موضع گيري صريح و هم چنين اقدام به موقع، مانع ادامه آشوبها شده و بستر بوجود آمده در اين زمينه را از بين ببرند.
 
ايشان تصريح كردند: "آن كسانى كه اجتماع ميكنند براى حمايت از يك نامزد، با آن كسانى كه اجتماع ميكنند براى حمايت از نامزد ديگر، هر دو ملت ايرانند، گروه هائى از مردمند؛ ما بايد با اين ديد نگاه كنيم. آرائى هم دارند؛ يك جمعى رأى به اين دادند، يك جمعى رأى به آن دادند. البته قاعده ى مردم سالارى اين است كه اكثريت بر اقليت در مقام عمل تقدم پيدا ميكند؛ يعنى آن كسى كه اكثريت به او رأى دادند، او مسئوليت را به عهده ميگيرد؛ اين قاعده ى مردم سالارى است. اما اين به معناى ايجاد تزاحم و ايجاد تعارض و دشمنى نيست. با ايجاد دشمنى همه تان مقابله كنيد. اين مخصوص يك نامزد يا يك ستاد يا يك مجموعه نيست؛ همه وظيفه دارند كه با ايجاد نقار و دشمنى و كدورت مقابله كنند ... اين تخريبهائى كه انجام ميگيرد، اين كارهاى زشتى كه انجام ميگيرد، بعضاً جناياتى كه واقع ميشود، مربوط به هيچكدام از اين اطراف قضيه نيست؛ اين مربوط به مردم نيست، مربوط به نامزدها نيست؛ مربوط به خرابكارهاست، مربوط به اخلالگرهاست. نبادا كسى توهم كند و تصور بكند كه اين مربوط به اين است كه اينها طرفدار فلان نامزدند؛ نه، اينها مثل همان كسانى هستند كه اختلافات مذهبى را بين مسلمانها راه مى اندازند كه ما مكرر گفته ايم اينها نه سنى اند، نه شيعه؛ شيعه را عليه سنى، سنى را عليه شيعه تحريك ميكنند، و در وضع اتحاد جامعه ى عظيم ما هم همين جور است. كسانى كه يك طرف را عليه يك طرف تحريك ميكنند، كارهائى ميكنند به عنوان طرفدارى از يك جهت، در حالى كه حقيقتاً طرفدارى از او نيست؛ اينها نه از اين طرفند، نه از آن طرف. اينها كسانى هستند كه با اصل نظام مخالفند، با آرامش كشور مخالفند، طرفدار تشنجند، طرفدار اغتشاشند، ميخواهند آرامش نباشد."
 
ايشان ادامه دادند:
 
"هر كس سرِ كار باشد، اگر نتائج انتخابات غير از اين هم ميشد، بنده به طور اطمينان ميتوانم عرض بكنم كه باز اينجور حوادثى ديده ميشد، باز اين حوادث پيش مى آمد، براى اينكه اصلاً آرامش در كشور نباشد. آنها امنيت كشور را و آرامش كشور را هدف گرفته اند و ميخواهند اين را از بين ببرند. هيچكس نبايد به اين تشنج آفرينى و اغتشاش آفرينى كمك كند و همه بايد در مقابل او صريح موضع بگيرند. كما اينكه مواضع حقيقى شماها هم جز اين نيست. صريح موضع بگيرند، روشن كنند كه اين خواستِ آنها نيست."
 
هشدار مجدد درباره بسترسازي سياسيون داخلي براي سواستفاده دشمن
 
اما در عمل اتفاق ديگري افتاد و سران فتنه نه تنها اقدام مناسبي براي مقابله با اغتشاش هاي ايجاد شده انجام ندادند بلكه ادامه دار شدن بيانيه هاي آنها در حمايت و توجيه آشوبها و تاكيد بر بي قانوني و حضور در كف خيابانها، منجر به ادامه ناآرامي ها شد.
 
اما معظم له در نماز جمعه تاريخي 29 خرداد نيز بار ديگر  ضمن هشدار درباره استفاده دشمن از بسترسازي هاي برخي از سياسيون فرمودند:
 
"در داخل كشور هم عوامل اين عناصر خارجى به كار افتادند و خط تخريب خيابانى شروع شد؛ خط تخريب، خط آتش سوزى، اموال عمومى را آتش بزنند، حريم كسب و كار مردم را ناامن كنند، شيشه هاى دكان مردم را بشكنند، اموال بعضى از مغازه ها را به غارت ببرند، امنيت مردم را از جانشان و مالشان سلب كنند؛ امنيت مردم مورد تطاول اينها قرار گرفت. اين ربطى به مردم و طرفداران نامزدها ندارد، اين مال بدخواهان است، مال مزدوران است، مال دست نشاندگان سرويسهاى جاسوسى غربى و صهيونيست است. اين كارى كه در داخل، ناشيانه از بعضى سر زد، اينها را به طمع انداخت، خيال كردند ايران هم گرجستان است."
 
 خطاب به نخبگان داخلي است/ بايد مراقب گفتن ها و نگفتن هايمان باشيم
 
اما به موازات هشدارهاي رهبر معظم انقلاب مبني بر لزوم عكس العمل نخبگان در برابر دشمن، عملكرد ميرحسين موسوي و مهدي كروبي روز به روز در راستاي همنوايي با دشمنان بيشتر شد و در واقع عملكرد و مواضع آنها به جري تر شدن دشمنان انجاميد، لكن رهبر انقلاب بازهم در اين راستا هشدار داده و در 29 تير ماه و در روز مبعث فرمودند:
 
"هر كسى امروز جامعه را به سمت اغتشاش و ناامنى سوق بدهد، از نظر عامه ‌ى ملت ايران انسان منفورى است؛ هر كه ميخواهد باشد. هر هدفى را كه اين ملت بخواهد به آن برسد، در سايه ى آرامش و امنيت خواهد رسيد ... به هم زدن امنيت يك ملت بزرگترين گناهى است كه ممكن است كسى مرتكب بشود. اين را البته آن كسى كه مأمور است، مزدور است، او كه حرف گوش نميكند؛ خطاب ما به او نيست؛ خطاب ما به نخبگان است. آحاد ملت هم هوشيارند؛ نخبگان ما هوشيار باشند."
 
ايشان در ادامه با صراحت تاكيد كردند:
 
"نخبگان بدانند هر حرفى، هر اقدامى، هر تحليلى كه به آنها كمك بكند، اين حركت در مسير خلاف ملت است. همه ‌ى ما خيلى بايد مراقب باشيم؛ خيلى بايد مراقب باشيم: مراقب حرف زدن، مراقب موضع گيرى كردن، مراقب گفتن ها، مراقب نگفتن ها. يك چيزهائى را بايد گفت؛ اگر نگفتيم، به آن وظيفه عمل نكرده ايم. يك چيزهائى را بايد بر زبان نياورد، بايد نگفت؛ اگر گفتيم، برخلاف وظيفه عمل كرده ايم. نخبگان سر جلسه ى امتحانند؛ امتحان عظيمى است. در اين امتحان، مردود شدن، رفوزه شدن، فقط اين نيست كه ما يك سال عقب بيفتيم؛ سقوط است."

هشدار مجدد درباره پر نكردن پازل دشمن
 
اما اوج گيري تقابل سران فتنه و نظام جمهوري اسلامي را بايد در روز قدس سال 88 دانست، برهه اي كه حاميان آنها با شعارهاي غير انتخاباتي به جنگ با اصلي ترين پايه هاي ايدئولو‍ژيك جمهوري اسلامي آمدند و با فرياد "نه غزه نه لبنان" نشان دادند نه تنها مساله اصلي آنها انتخابات نيست،‌ بلكه وظيفه صاف كردن جاده براي دشمنان اصلي جمهوري اسلامي را دارند، در عين حال رهبر معظم انقلاب در 2 مهرماه 88 بار ديگر پدرانه بيت الغزل سخنان خود طي ماه هاي گذشته را تكرار كردند و ضمن هشدار درباره تكميل نكردن پازل دشمن فرمودند:
 
"اينكه ما نفهميم دشمنی او را و از اين معنا غفلت كنيم، اين قابل قبول نيست. يك وقت می‌بينيد ما در داخل جدول و پازلهای دشمن قرار ميگيريم ـ در پازل، مجموعه‌ای را كنار هم ميچينند، تا يك شكلی از تويش در بيايد ـ تا يكی از اين اجزاء را ما تأمين بكنيم. خوب، اين خيلی چيز بدی است؛ ما بايد سعی كنيم كه تأمين‌كننده‌ی اجزاء او نباشيم. ...  اين خطوط دشمن را ـ ما در عمل خودمان و در اظهارات خودمان بايد محاسبه كنيم و بايد اينها را در محاسبات خودمان بگنجانيم، كه اگر اظهارنظری هم ميخواهيم بكنيم، با توجه به اينها باشد؛ عمل و اقدامی ميخواهيم بكنيم، با توجه به اينها باشد؛ ببينيم آيا داريم به دشمن كمك ميكنيم يا نه."
 
صريح ترين هشدارهاي رهبر انقلاب به فتنه گران/ وقتي شعارهاي ضد انقلاب را شنيدند چرا موضع نگرفتند؟
 
مهرماه به پايان رسيد و عملكرد فتنه گران در جهت جدايي از مردم و نظام سرعت بيشتري گرفت، و اين بار در 13 آبان ماه بود كه افتضاح ديگري از آنها سر زد، تاكيد ميرحسين موسوي در بيانيه 13 آبان اش بر حضور سبزها در خيابان و در مقابل سخن نگفتن از دشمني با امريكا، بيش از پيش نشان داد كه جريان اصلاح طلب داخل كشور ديگر سر بازگشت به آغوش انقلاب را ندارد و ظاهرا جز تهيه كردن خوراك براي ضدانقلاب عليه جمهوري اسلامي، وظيفه ديگري براي خود قائل نيست، از اين رو در 13 آبان فتنه گران با حضور در خيابان هاي تهران و سر دادن شعارهاي انحرافي، بار ديگر شادي را براي دشمنان به ارمغان بردند و اين نه تنها ايستگاه پاياني اقدامات آنها نبود بلكه در 16 آذر 88 نيز به بهانه روز دانشجو، ضمن حضور در برخي خيابانهاي فرعي دانشگاه تهران، به روند چندماهه قبل خود ادامه دادند و بهترين بسترسازي براي دشمنان نظام را فراهم نمودند.
 
به همين جهت بود كه رهبر معظم انقلاب چند روز بعد از 16 آذر در 22 آذر و در جمع طلاب فرمودند:
 
 "آن كسى كه براى انقلاب، براى امام، براى اسلام كار ميكند، بمجردى كه ببيند حرف او، حركت او موجب شده است كه يك جهتگيرى‌اى عليه اين اصول به وجود بيايد، فوراً متنبه ميشود. چرا متنبه نميشوند؟ وقتى شنفتند كه از اصلى‌ترين شعار جمهورى اسلامى - «استقلال، آزادى، جمهورى اسلامى» - اسلامش حذف ميشود، بايد به خود بيايند؛ بايد بفهمند كه دارند راه را غلط ميروند، اشتباه ميكنند؛ بايد تبرى كنند. وقتى مى‌بينند در روز قدس كه براى دفاع از فلسطين و عليه رژيم غاصب صهيونيست است، به نفع رژيم غاصب صهيونيست و عليه فلسطين شعار داده ميشود، بايد متنبه بشوند، بايد خودشان را بكشند كنار، بگويند نه نه، ما با اين جريان نيستيم. وقتى مى‌بينند سران ظلم و استكبار عالم از اينها حمايت ميكنند، رؤساى آمريكا و فرانسه و انگليس و اينهائى كه مظهر ظلمند - هم در زمان كنونى، هم در دوره‌ى تاريخىِ صد سال و دويست ساله‌ى تا حالا - دارند از اينها حمايت ميكنند، بايد بفهمند يك جاى كارشان عيب دارد؛ بايد متنبه بشوند. وقتى مى‌بينند همه‌ى آدمهاى فاسد، سلطنت‌طلب، از اينها حمايت ميكند، توده‌اى از اينها حمايت ميكند، رقاص و مطرب فرارى از كشور از اينها حمايت ميكند، بايد متنبه بشوند، بايد چشمشان باز بشود، بايد بفهمند؛ بفهمند كه كارشان يك عيبى دارد؛ بلافاصله برگردند بگويند نه، ما نميخواهيم حمايت شما را."
 
ايشان ادامه دادند: 
 
"چرا رودربايستى ميكنند؟ آيا ميشود با بهانه‌ى عقلانيت، اين حقايق روشن را نديده گرفت، كه ما عقلانيت بخرج ميدهيم! اين عقلانيت است كه دشمنان اين ملت و دشمنان اين كشور و دشمنان اسلام و دشمنان انقلاب، شما را از خود بدانند و براى شما كف و سوت بزنند، شما هم همين طور خوشتان بيايد، دل خوش كنيد؛ اين عقلانيت است؟! اين نقطه‌ى مقابل عقل است."
 
با توجه به مطالب مورد اشاره، به نظر مي رسد اقدام به موقع بازارهاي تهران در تبري جستن از رفتارهاي سودجويانه عده اي فرصت طلب در روزهاي اخير و مرزبندي روشن با دشمنان، همان شاه كليدي است كه سران فتنه در سال 88 با گم كردن آن نه تنها منجر به انزواي هميشگي خود در سپهر سياسي ايران شدند، بلكه با جري تر كردن دشمنان در آن برهه، ظلم بزرگ و فراموش نشدني در حق نظام اسلامي مرتكب شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها