کد خبر: ۸۵۲۹۴
زمان انتشار: ۰۱:۳۹     ۲۲ مهر ۱۳۹۱
کیهان نوشت:
سايت اينترنتي وابسته به شبكه فتنه سبز كه از پاريس به روزرساني مي شود، نامه عفت مرعشي همسر هاشمي رفسنجاني را منتشر كرد.

وي در اين نامه بدون آن كه به 3 سال تأخير در پيگرد و اعمال مجازات قضايي براي فائزه و مهدي هاشمي اشاره كند يا به همكاري وخامت آميز اين دو با آشوب طلبان بپردازد، مي نويسد: مهدي و فائزه عزيزم! همان طور كه پدرتان انتخابات سال 84 را به خدا واگذار كرد، من نيز مي خواهم از اين پس براي خداي خود نامه بنويسم و درد و دل كنم.
گاهي با خود مي گويم تو كه بيش از ده سال زندان و شكنجه آقاي هاشمي را در زمان طاغوت تحمل كردي، چطور چند روز زنداني شدن فرزندانت را تاب نمي آوري؟
تو كه آنهمه سختي و بلا كشيدي و بچه ها را در خردسالي و در روزگار درماندگي با آن همه درد و رنج آشنا كردي، چرا در بزرگسالي نمي خواهي آنها طعم محنت را بچشند؟
وي مي افزايد ندايي از درون به من نهيب مي زند كه آقاي هاشمي در راه آرمانش و براي سرنگوني ستم و حاكميت اسلام آن همه زجر كشيد و ما هم به دنبال او. اما در روزگار حاكميت اسلام، حتي احساس ستم هم تحمل ناپذير است. وانگهي مهدي پاره تن و جگرگوشه من است. باور كنيد من يك مادرم، با دريايي از عاطفه كه تا واپسين لحظات عمرش چيزي از آن كم نمي شود حتي اگر فرزندانش چند دهه از عمر خود را پشت سر گذاشته باشند. به من مي گويند، مگر خون [؟!] فرزند تو از ديگر بچه هاي اين سرزمين رنگين تر است؟ اولا كه آن روز كه بنا به برداشت خود درباره سرنوشت اين كشور و همه بچه هايش حرف زدم، به من گفتند به شما چه مربوط! كسي نگفت درست گفتي! گفتند چه كاره اي كه حرف مي زني؟ غافل از اين كه من مادر همه بچه هاي اين آب و خاك هستم.
در نامه منسوب به عفت مرعشي اضافه شده است: من آن همه زجر را در دوران ستم تحمل كردم كه بچه هاي من، «همه بچه هاي من» آزاد باشند، نه دربند. در همه فراز و نشيب انقلاب، دفاع مقدس و سازندگي و روزگار پس از آن، براي همه بچه هايم مادري استوار و مقاوم بودم، اما امروز كمر آن مادر خميده است. آنها كه پيش از اين به من مي گفتند «تو چه كاره اي»، امروز حق ندارند كه عاطفه ام به فرزندم را به بهانه بچه هاي اين سرزمين سرزنش كنند. آنها آنقدر دنيا را سياه و سفيد ديده اند كه دچار كور رنگي شده اند. مگر آنها رنگ خون شهدا را هنوز به ياد دارند كه با ميراث آنها چنين مي كنند؟ مگر آنها رنگ خون ديگر بچه ها را مي بينند كه... آنها حتي نمي دانند، يا نمي خواهند يا چشم خود فرو بسته اند كه معني مادر را بفهمند. من يك مادرم، مثل همه مادران داغدار[؟!] ديگر. صداي من صداي همه آنهاست و همه فرزندان دربند مانند مهدي و فائزه. اگر درد آنها را با همه وجودم حس نمي كردم، امروز اين همه نگران مهدي نبودم. هرگاه به ياد او مي افتم، با خود مي گويم، آنچه بر سر ديگران آمد، آيا بر سر فرزندم هم خواهد آمد درون جانم آتش مي گيرد، همان طور كه چندي است اين سوز رهايم نمي كند.
صرف نظر از هويت نويسنده يا نويسندگان اين متن عاطفي شايسته يادآوري است كه فائزه هاشمي در دوره اصلاحات به واسطه روزنامه زنجيره اي زن با برخي محافل ضدانقلاب پيوند كامل برقرار كرد كه نمونه آن افتضاح مصاحبه با فرح پهلوي بيوه شاه معدوم بود. او همچنين در فتنه انگيزي 3 سال پيش كه نهايتا به هتاكي اوباش ضدانقلاب عليه ساحت امام حسين عليه السلام و هجمه عليه قانون اساسي و امام و رهبري ختم شد، در معركه گيري هاي خياباني حضور داشت و آن چه اين گستاخي را به وي مي داد احساس مصونيت - به خاطر حفظ حرمت آقاي هاشمي از سوي نظام- بود. بدين ترتيب وي با سه سال تأخير و با كمترين حد مجازات، براي اجراي حكم 6 ماه زندان روانه اوين شد.
از سوي ديگر هر چند درباره كارنامه مهدي هاشمي گفتني زياد است اما يك قلم از انحرافات نامبرده در اظهارات حمزه كرمي مديركل سياسي دفتر رئيس جمهور در دولت سازندگي بازتاب يافته مبني بر اينكه مهدي هاشمي اقدام به پولشويي هاي چندميلياردي در سازمان بهينه سازي مصرف سوخت كرد تا ضمن تأمين بخشي از هزينه هاي انتخاباتي، فرصت تخريب هاي بعدي عليه نظام را فراهم كند. وي بعدها با راه اندازي سايت جمهوريت - با سوءاستفاده از امكانات دانشگاه آزاد- اقدام به دروغ پراكني عليه نظام و القاي تقلب كرد.
بدين ترتيب سوال اين است كه فائزه و مهدي هاشمي آيا به خاطر وفاداري به ارزش هاي انقلاب مورد مأاخذه حداقلي قرار گرفته اند يا به اعتبار استفاده از انواع امتيازات در خدمت محافل ضد انقلاب؟! و خانم عفت مرعشي از كدام خون فرزندانش سخن مي گويد؟ آيا سوابق مبارزاتي آقاي هاشمي مي تواند ابزار مناسبي در خدمت همسر ايشان براي توجيه تحركات جاده صاف كنانه فرزندان در خدمت ضدانقلاب باشد؟!
در اين ميان گمانه جدي اي نيز وجود دارد و آن اينكه محافل سرخورده ضد انقلاب سعي دارند با تحريك عواطف برخي اطرافيان آقاي هاشمي، او را به سمت و سوي تعارض با قانون و دستگاه قضايي سوق دهند. در غير اين صورت همراهي فائزه و مهدي هاشمي با گروهك هايي كه روي نام اسلام در شعار جمهوري اسلامي خط كشيدند و به تصوير حضرت امام خميني(ره) جسارت كردند و حتي حرمت روز عاشوراي حسيني(ع) را نگه نداشتند، هيچ جاي توجيه و حمايت ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
غلامرضا عالیشوندی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۱۸ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۲۵
۸
زمانیکه هم سن وسالان پسرشما درجبهه ها خون می دادند بچه های شما کجابودند؟ سرکارعلیه خانم مرعشی. طبیعتا" هیچ انسانی ازدربندبودن انسانی دیگرخوشحال نیست. اما همه ما مطیع فانون بایدباشیم. کسی منکرخدمات آقای رفسنجانی به مملکت نیست.اما شما بهترازهرکسی میدانیدکه جایگاه ایشان رابچه های شما خراب کردند.بچه های شما اگربجای حضوردراروپا درجبهه بودندواسیرمی شدند اکنون یک آراده بوده ویک جایگاه دیگری داشتندودراوین نبودند.....
پاسخ
سيد مجتبي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۳ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱
بنده مخالف جدي آقاي هاشمي هستم ولي بايد حرف حق را زد. پسران هاشمي هم در جبهه ها حضور داشتند و يكي از همكاران ما همرزم ياسر هاشمي بود.
مسلماً كار اين خانواده از ابتدا در انقلاب باعث ايجاد انحراف در مبحث عدالت اجتماعي بود چرا كه آقاي هاشمي هيچ اعتقادي به قشر مستضعف ندارند. اميدواريم هركسي كه به خون شهيدان اين ملت خيانت كرده در هر دو دنيا به سزاي اعمال كثيف خود برسد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۴۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۱۸
۲۰
فقط اعدام دل مردم خنك مي شود
تازهجواهرات زير خاكي از قلم افتاده؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۷ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۲۲
۱۷
کیهان چرت و پرت ننویس
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۴ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۱۷
۱۵
شما دروغ گو هستيد چون دروغ گو كم حافظه است من طرفدار فائز نيستم اما روزنامه زن با فرح مصاحبه نكرد يك خبر از پيام اورا چاپ كرد . شما فقط از هاشمي كينه داريد و نمي دانيد كه بايد جواب اعمالتان را بدهيد!!!!!!!!!!!!
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۶ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۱۵
۸
چقدر دل این مادر به بچه هایش می سوزد بچه های مردم سالهای سال در زندانها بی کناه خوابیدند دل مادرهاش چقدر می سوزد شما خوشحال می شدید هر کس گرو اعمال خودش است این سوزش دنیاست.....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۶ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۱۷
۴
سلام، چرا خانم مرعشی اینقدر ناراحت هستن. فرزندانش خطاء کردن مثل آدمای دیگر باید مجازات شوند قانون برای همه باید یکسان باشد. قرار نیست چون فرزندان آقای هاشمی هستن هرکاری بکنن. چون پول مقام پست دارن هرکاری انجام بدهند. هرکسی در این مملکت باعث آشوب و اضطراب و خراب کاری شود باید طبق قانون مجازات شود حالا هرکسی باشد. پسر یا دختر آقای هاشمی یا یک فرد عادی... خانم مرعشی بداند دیگه دورانشان تمام شده است.
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۱ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۷
۱۰
کی گفته فرزندان خطا کردن ؟ به نظر میاد دوست عزیز تو باغ نیستی ؟
پاسخ
سرایدار اخراجی دانشگاه آزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۴ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱
شما که تو باغ تشریف داری یه کم پسته بده !
محمد
UNITED STATES
۱۰:۳۸ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۱۵
۱۰
درود بر هاشمی.درمورد خانواده اظهار نظر نمی کنم .فقط قانون..که اونم باید با منویات هاشمی منطبق باشه.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۵ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۱۶
۵
عزيزان تند نويس منصف باشید آقاي هاشمي به اندازه رفاه همه فرزندانش در اين مملكت زحمت كشيده ودر بدترين شرايط زنداني رژيم سابق بوده به خاطر فقط وفقط انقلاب،امام و فایزه و مهدی، حالا بعضي از آقايان كه در ناز ونعمت وفراواني دارند اظهار نظر مي كنند وآتش تفرقه مي پراكنند .مواظب اعمالشان باشند فقط وفقط به خاطر انقلاب وولايت فقيه .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۸ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۰
۲
الان به من اضافه كن مادر من...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۲
۳
از مردانگي به دور است تشکر نکنم بابت اینکه اظهار نظرهی بعضا تند و بی منطق هواداران هاشمی رو درج میکنی مي كني
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۸ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۱۸
۰
چرا اقا زادهای دیگران ازادند
پاسخ
محمدحسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۷
۱۲
کلا خنده مبسوطی کردیم پای نامه این خانم.
خدا را شکر ما هم در این مملکتیم و گندکاری های حضرات را دیده ایم. رو نیست که ...
پاسخ
سعم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۹
۵
سرکار خانم مرعشی حیف است که با بیانی این چنین کارهایی را که آقای هاشمی برای خدا انجام داده اند به قیمت جذب احتمالی دلسوزی وحمایت سیاسی جمعی به تاراج بگذارید.توصیه می کنم برای حفظ آبروی همسرتان هم که شده درد دلهایتان را مانند مادر بسیجیانی که بدست عاملان فتنه مضروب ومجروح وشهید شدندبه خدا بگویید که از همه بهتر وتواناتر است از خدا می خواهیم که این دو فرزند شما را هدایت وبه خیر وخوشی به آغوش رهروان ولایت وشما بازگرداند انشاا... والعاقبت لاهل التقوی
پاسخ
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۷ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۹
۶
خانم مرعشی یک چیزبگویم اینکه هرکس بخواهد باعث ناامنی و اغتشاش درایران باشدبایدطبق قانون برخورد شدیدقرار گیرد.فعلا که برای فرزندان شما6ماه ناقابل زندان حکم صادر کرده اندآن هم بافاصله ای 3سالی که گذشت درصورتی که فرزندان گرامی شما در لندن.......پس ای کاش آن زمان که همسر شمادر زندان رژیم بسر می بردن به فرزندان می آموختیدکه برای وطنتان ایران بیگانه نباشن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۷ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
آه..... دلم برای ایران می سوزه که میون این دعواها داره له میشه
پاسخ
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۷ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
هنوز خیانت مهدی در دادگاه ثابت نشده خود این انتساب جرم. گتاه وجرم است.راستی شما به یک مادرانتقاد می کنیدولی از حمایت رییس جمهوراز محکومین غافل هستید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۱ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
آقای محترم هنوز چرا اعدام ؟ چرا اینقدر افراطی گری ؟ بسه اینهمه از این افراطی گری خوردیم بس نیست؟ بیایند برای مردم کاملا" روشن کنند که فرزندان هاشمی چه کردند؟ ولله هیچ کس با واقعیت ناراحت نمی شود
پاسخ
آرش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۳ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
پس نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش کم شد (البته توی این مثل نوحی وجودنداره فقط پسرش هست )
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۸ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
تو بيش از ده سال زندان و شكنجه آقاي هاشمي را در زمان طاغوت تحمل كردي!مصاحبه روزنامه فائزه با فرح پهلوی !!!
این گفتاررفتار متضاد نشان ضعف وسست عنصری است آدم های مفلوکی که برای مطرح بودن و زنده ماندن به هرچیزی آویزان میشوند .
امیدوارم به حق علی خدا انتقام تمام مادران داغدیده ای که فرزندانشون به نوعی قربانی خود خواهی این خانواده شدن را تو همین دنیا بگیره .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
6ماه حبس که دیگه این حرفهارو نداره !هنوز اول راه است منتظر صحرای محشر و آخرت باشید ..
اون روزی که جوانان مردم را در آتش فتنه گری سوزاندند و داغ به دل مادراشون گذاشتند باید یاد این روز میبودید !اونروزهایی که فلان خبرنگار و روزنامه نگار و منتقدرا به جرم اهانت به شوهرتان و پسرتان در زندان انداختند و دل مادراشون را سوزاندید باید یاد این روزها میبودید ! بسوزد گناهکار تا ابد بسوزد
پاسخ
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۵ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
واقعا شما 598 ها توی این ممکلت زندگی نمی کنید !!!
مرد حسابی هر روز قدرت خرید و فشار به مردم بیشتر می شه بیاید این رو درست کنید اخه چرا انقدر به حاشیه بجای متن بیشتر می پردازید؟؟
یک بار شده این سایتتون به مشکلات مردم بپردازه ، حالا عفت مرشی هرچی گفته مگه ما قوه قضاییه نداریم که همیشه دوست دارید حکم رو زود صادر کنید؟ بزارید خودشون مجرم رو به سزای اعمالشون می رسونن.
اکثر مشکلات مردم ایران توی این 7 سال اخیر بوده بیاید صادقانه به اینها بپردازید..
تا کی فرافکنی!!!!!!
یادمون باشه که خورشید همیشه پشت ابر نمی مونه..
موفق باشید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۳ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
حاج خانم محترم میدونید چه تعداد جوون مظلوم تو فتنه 88 شهید شدند تا نقشه امریکایی صهیونیستی برای ضربه به ایران خنثی بشه ؟ فرزندان شما سه سال هر جوری بود فرار کردند. حالا شرایط آسونتر شده . بیایید وبا مردم باشید . اگه قدری از احساسات مادرانه تان را خرج جوونهای دیگه بکنید هم بد نیست. فرزندان شما هم باید تاوان کارشون را بدند .چه نیازی به تحریک احساسات مردم دارید . مثل مادران شهدای فتنه 88 درد دلتان را با خدا رازونیاز کنید و با اونها همدردی کنید.
پاسخ
ريزبين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۶ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
بابا رووووووو را برم..... ادم زنداني و محكوم هم بشه از اين نوع بشه!!!!!
بعد از متهم شدن بره خارج اون هم سه ساااال بعدش هم راحت بياد ديدار خانواده و بعد هم با سلام و صلوات بره زندان تازه مادرش برايش اشك تم... بريزه......
اون يكي هم بعد از محكوم شدن يك آب و هوائي در المپيك عوض بكنه وبا خيال راحت برگرده تا پس از برگشتن از دامن استعمار پير و شنيدن توصيه هاي اربابان يك چند روزي را به گفته مامان جون شجاعانه و قهرمانانه در زندان بسر ببره.....
تازه فكر ميكنم بعد از آزاد شدنشان ، اين دوره اسارت را بتونند براي فرزندان ذكورشان كسر از خدمت سربازي نيز بگيرند!!!!
اي واي اصلا يادم نبود اين خاندان را به خدمت احضار نميكنند زيرا اينها مادر زاد معافند از هر گون سختي و خدمت......
پاسخ
سردار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
اگر کمی انصاف داشته باشید بد نیست
پاسخ
سردار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
اگر کمی انصاف داشته باشید بد نیست
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۹ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
حاج خانم شما که به دوری فرزندانتون عادت دارید همه بچه هاتون ماشالله سالی دوتا سفر خارجه را دارن حالا این همه بی تابی برای چیه ؟!
همین مهدی 3سال رفته بود انگلیس چطور اونروزها دلتنگ نشدی و برای خدا نامه ننوشتی به آدرس سایت های معاند پست نکردی !؟
اونی که فکر میکنه دیگران نفهم هستن خودش نفهمه !
پاسخ
روح اله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۵ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱
۰
۱
خانم مرعشی چی فکر کردی؟خیال کردی مردم نمیدانند شما و فرزندانتان حتی خود آقای هاشمی برای ضربه زدن به نظام و رهبری از هیچ تلاشی دریغ نورزیدند؟خود شما عامل تحریک آقای هاشمی و فرزندانتان بوده و هستید.
پاسخ
سرایدار اخراجی دانشگاه آزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۷ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
اگر دستگاه قضاء پاسخ قاطعی برای فرزندان هاشمی اعمال نکند مملکت رو به بی بند و باری و هرج و مرج پیش خواهد رفت.
ایرانی ظلم را هم بپذیرد تبعیض را بر نمی تابد.
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۳ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
درود بر هاشمی ...امیدوارم روزی به صحنه ی سیاست برگرده ..ولی خدا کنه اون روز دیر نشده باشه ...بنده های خدا اینو بدونید که اگه هاشمی نبود همین مترو هم نداشتید که برین زیرش خودکشی کنین..یه کم انصافم بد نیست به خدا
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها