کد خبر: ۸۵۴۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۱     ۰۷ بهمن ۱۳۸۹
شبكه تلويزيوني الجزيره اعلام كرد رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين پيش از آغاز جنگ 22روزه اسرائيل عليه غزه، از آن مطلع بوده است و پس از اين جنگ نيز محمود عباس در تاخير گزارش گلدستون عليه اسرائيل نقش داشته است.
به گزارش فارس، شبكه تلويزيوني الجزيره قطر با راه‌اندازي پايگاه خبري جديدي به نام «كشاف الجزيره» براي انتشار اسنادي درباره مناسبات تشكيلات خودگردان فلسطين با رژيم صهيونيستي و افشاي امتيازهايي كه محمود عباس رئيس تشكيلات به اين رژيم داده است، اعلام كرد محمود عباس در خيانتي ديگر به ملت فلسطين از آغاز جنگ 22 روزه مطلع بوده است.

اسناد محرمانه‌اي كه الجزيره منتشر كرده است، نشان مي‌دهد كه محمود عباس از قصد اسرائيل براي حمله به غزه كاملا مطلع بوده است؛ حمله‌اي كه در نهايت هزار و 400 فلسطيني را به شهادت رساند.

در بخشي از اين اسناد به نشست جرج ميچل نماينده ويژه دولت آمريكا در روند سازش منطقه در تاريخ 21 اكتبر 2009 با صائب عريقات مذاكره‌كننده ارشد تشكيلات خودگردان با اسرائيل اشاره مي‌كند كه عريقات در اين نشست اذعان مي‌كند كه مقامات تشكيلات پيش از آغاز تهاجم به غزه از آن باخبر بوده‌اند.

الجزيره نوشت: در اين نشست عريقات اذعان مي‌كند كه عاموس گلعاد رئيس اداره سياسي-امنيتي وزارت دفاع اسرائيل پيش از آغاز جنگ عليه غزه نزد محمود عباس مي‌رود و از او درباره اين جنگ سوال مي‌كند... و عباس پاسخ مي‌دهد كه وي هرگز براي رفتن به غزه سوار تانك اسرائيل نمي‌شود [كه همه وي را ببينند].

تهاجم 22 روزه به غزه 27 دسامبر سال 2008 آغاز شد و در پايان و در سايه سكوت كشورهاي غربي بيش از هزار و 400 فلسطيني كه نيم از آنان كودك و زن بود كشته و بيش از پنج هزار نفر مجروح و معلول شدند.

اين اسناد هميچنين به حقايقي درباره گزارش گلدستون اشاره مي‌كند؛ گزارشي كه پس از اين جنگ درباره حقايق جنگ غزه تهيه و تاكيد شد كه اسرائيل مرتكب جنايت جنگي شد ولي محمود عباس در آن زمان خواستار تعويق اعلام اين گزارش شد.

رژيم صهيونيستي در 27 دسامبر سال 2008 به مدت 22 روز مردم محاصره شده نوار غزه را از زمين و هوا و دريا هدف حملات همه‌جانبه خود قرار داد و در اين مدت دست‌كم هزار و 500 فلسطيني را شهيد و بيش از پنج هزار نفر را مجروح و معلول كرد.

الجزيره در افشاگري چند روز گذشته، مسائلي درباره قدس و آوارگان فلسطيني فاش و اعلام كرد كه تشكيلات خودگردان در خيانتي بي‌سابقه به ملت فلسطين از خاك قدس و حق بازگشت آوارگان فلسطيني چشم پوشي كرده است و در سال‌هاي اخير با هماهنگي امنيتي با اسرائيل، سران مقاومت فلسطين را بازداشت يا ترور كرده است.

الجزيره هدف خود از افشاگري را اطلاع‌رساني و روشن كردن پشت‌پرده جلسات محرمانه سياستمداران فلسطيني براي مخاطبان خود اعلام كرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها