کد خبر: ۸۵۶۴
زمان انتشار: ۱۶:۵۹     ۰۷ بهمن ۱۳۸۹
فیلم سینمایی ˝راه ‌‌‌‌‌آبی ابریشم˝ در دو بخش مسابقه سینمای ایران و بخش بین الملل جشنواره حضور دارد.
به گزارش خبرنگار سینمایی برنا، فیلم سینمایی "راه آبی ابریشم" به کارگردانی محمدبزرگ‌نیا که علاوه بر بخش سودای سیمرغ در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر نیز به رقابت خواهد پرداخت، حضور چندین هزار ساله ایران در خلیج فارس، تاریخ دریانوردی و حضور ایرانیان در داد و ستدهایی که در آن مقطع تاریخی انجام شده در فیلم به تصویر کشیده می‌شود. ایران در دوره های مختلف مورد تهاجم انواع ترفندهای سیاسی و غیرسیاسی در ارتباط با خلیج فارس قرار گرفته است. "راه آبی ابریشم" پاسخی بر حقانیت ایران بر این منطقه است و کاملا با مستندات تاریخی مطابق است.
 
بهرام رادان، داریوش ارجمند، رضا کیانیان، پگاه آهنگرانی، پیام دهکردی، مهدی میامی، محسن حسینی، فرشید صمدی‌پور، هوشنگ قوانلو، محمدعلی قویدل، حمیدرضا میلاد، و جمعی از بازیگران تئاتر و سینما استاد عزت‌الله انتظامی.نویسنده و کارگردان: محمدرضا بزرگ‌نیا، تهیه کننده: حسن بشکوفه، مدیر فیلمبرداری: بهرام بدخشانی، طراح هنری: پروین صفری و مدیر تولید: ابراهیم زاهدی‌فر.

درخلاصه فیلم آمده است: هزار سال پیش یك ناخدای ایرانی به نام سلیمان تصمیم می‌گیرد برای اولین‌بار مال‌التجاره با ارزشی را از بندر سیراف و باعبور از میانه‌ اقیانوس هند به بندر كانتون در كشور چین برساند و در این سفر كه از خلیج فارس آغاز می‌شود، اتفاقات مختلفی رخ می‌دهد. محمد بزرگ‌نیا فیلم‌های سینمایی "کشتی آنجلیکا"، "جنگ نفت‌کش‌ها" و "جایی برای زندگی" را نیز کارگردانی کرده است.





نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها