کد خبر: ۸۵۸۸۳
زمان انتشار: ۱۹:۱۱     ۲۳ مهر ۱۳۹۱
در عین حال که مراسم تولد وتقدیر و گل وشیرینی و شادمانی ظاهری برگزار می کنند تا به خود وحامیان سیاسی شان روحیه بدهند، در عین حال در مورد مشکلات مردم در شرایط کنونی جامعه و افرادی که در زندان هستند صحبت می کنند تا از این طریق جو عاطفی در جامعه ایجاد کنند و این علامت را به افکار عمومی بدهند که تنها راه کاهش مشکلات، رای دادن به اصلاح طلبان و چهره های شاخص این جریان است.
بولتن نیوز: دریکی دوماه اخیر، بسیاری از حامیان جریان فتنه، برای طرح دوباره خود در افکار عمومی و چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 تلاش کرده اند که از طریق مراسم تولد، تقدیر از هنرمندان و سیاستمداران وایجاد جوعاطفی و روحی خاص در بخشی از نیروهای خود، بار دیگر به جریان فتنه روحیه بدهند، کسانی که دچار افسردگی سیاسی شده اند را تحرک ببخشند و مطرح  کنند و نام برخی فعالان و چهره های خود را برای حضور در انتخابات سال آینده تشویق کنند و ازهمه مهمتر نشان دهند که تنها راهکار کاهش مشکلات جامعه، حضور اصلاح طلبان و افراد وابسته به جریان فتنه در انتخابات است.

به همین خاطر، در عین حال که  مراسم تولد وتقدیر و گل وشیرینی و شادمانی ظاهری برگزار می کنند تا به خود وحامیان سیاسی شان روحیه بدهند، در عین حال در مورد مشکلات مردم در شرایط کنونی جامعه و افرادی که در زندان هستند صحبت می کنند تا از این طریق جو عاطفی در جامعه ایجاد کنند و این علامت را به افکار عمومی بدهند که تنها راه کاهش مشکلات، رای دادن به اصلاح طلبان و چهره های شاخص این جریان است.



محمد خاتمی در مراسمی که به مناسبت تولد 69 سالگی وی، و  به همت سید محمود دعایی، مدیرمسؤول روزنامه اطلاعات و با حضور جمعی از علاقمندان به خاتمی برگزار شده در حالی که به قول خودش برخی از فعالان حوادث بعد ازانتخابات در زندان هستند و مردم مشکل دارند، دید و بازدید با اصلاح طلبان  و دور هم بودن را غنیمت شمارده و اعلام کرده که برای خودم و جایگاه خودم این ارزش را قائل نیستم که برای تولدم مراسمی برگزار شود اما از این که با فعالان اصلاحات و جریان سیاسی نزدیک به جنبش سبز دیدار می کند، خوشحال است!
این موضوع نشان می دهد که سید محمد خاتمی و برخی اطرافیان و حامیان وی، همچنان خود را به جریان حوادث بعد از انتخابات پیوند داده و از برخی مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها و فشار دشمن،  با این عنوان که مردم مشکل دارند، به نفع جناح سیاسی اصلاح طلب و نزدیک به جریان جنبش سبز بهره برداری می کنند تا به نقد دولت ادامه دهند و جنبش سبز و حامیان آن را زنده نگه دارند و طوری وانمود می کنند که انگار اصلاح طلبان با به قدرت رسیدن به راحتی می توانند تحریم ها، مشکلات و فشار دشمن را پایان بدهند و....



سید محمد خاتمی، با اشاره به وضعیت میرحسین موسوی، مهدی کروبی و برخی فتنه جویان، از این جریان سیاسی فتنه جو حمایت می کند و به دنبال آن است که این تشکیلات و ارتباط ها را در آستانه انتخابات با تحرک بیشتری حفظ کند و از شرایط کنونی جامعه و مشکلات پیش آمده نیز به نفع  اصلاح طلبان بهره برداری کند.

سید محمد خاتمی با تشکر از سید محمود دعایی و افراد دیگری که از طریق ارسال نامه و … تولد وی را تبریک گفته اند، اظهار داشت: این گونه مراسم‌ باید برای بزرگداشت افرادی چون سید محمود دعایی، با آن سابقه درخشان و شخصیت ممتاز، دوست داشتنی و خدومی که دارند برگزار شود.
این نان قرض دادن اصلاح طلبان به خوبی نشان می دهد که به دنبال روحیه دادن به یکدیگر  و مطرح شدن دوباره هستند تا بار دیگر بتوانند در انتخابات ظاهر شوند.



سید محمود دعایی که همچون سال‌های گذشته بانی برگزاری این مراسم بوده، با اهدای سبد گلی به سید محمد خاتمی گفت: "سبد ۶۹ گل آتشین تقدیم شما جناب آقای خاتمی که درونتان آتش است و شعله های وجودتان ما را گرفته است. آقای خاتمی حجت دین داری خیلی از ما ها هستند. در دورانی هستیم که آئین و دین و همه مقدساتمان در معرض تحریف است و چیزی که پناه و مرجع ماست صداقت و پاکی و تحمل و بردباری و همه خوبی‌ها و فضائل ایشان است! و بر همه ما حجت هستند و بر همه ما فرض است که حرمت ایشان نگاه داشته شود.
اما با توجه به این جملات این پرسش مطرح است که سران فتنه که مدعی چنین فضائلی هستند چگونه در سال 88، کشور را در معرض یکی از بحران های تاریخ معاصر قرار دادند؟

این نوع عملکرد خاتمی و حامیان وی نشان می دهد که آنها به دنبال طرح دوباره خود در جامعه هستند تانشان دهند همچنان مورد توجه افکار عمومی و طرفداران خود هستند، و از اقبال خوبی برای فعالیت در عرصه سیاسی برخوردار هستند. اما همچنان این ابهام را به همراه دارند که چرا در سال 88 جریان فتنه را به راه انداختند و نظام را با خطراتی مواجه ساختند؟
در شرایط فعلی که دشمن تلاش می کند فشار بر ملت ایران را افزایش دهد و مسوولان نظام و دولت و  جریانات سیاسی اصولگرا برای کاهش مشکلات مردم، و مقابله با اقدامات دشمن تلاش می کنند و جناح های سیاسی نیز  خود را برای انتخابات آینده آماده می کنند و...  جنبش سبز نیز تلاش می کند که با برگزاری مراسم تقدیر از هنرمندان، سیاستمداران وافراد وابسته به جریان فتنه، خود را بار دیگر در افکار عمومی مطرح کنند و نشان دهند که همچنان از اقبال عمومی و طرفداران کافی برخوردار هستند تا شاید شرایط برای حضور آنها در انتخابات و رسیدن به قدرت آماده شود.

برخی صاحب نظران معتقدند که اصلاح طلبان  و سران و فعالان آن تصور نمی کردند که دوره رکود و عدم فعالیت و حذف آنها از عرصه سیاسی خیلی طولانی باشد و بیش از 3 سال طول بکشد اما از آن جا که مردم و دلسوزان نظام و کشور همچنان نسبت به آنها بی تفاوت هستند و آنها را نبخشیده اند، درنتیجه جنبش سبز دچار افسردگی سیاسی شده و تلاش می کند که به هر شکل ممکن خود را برای حضور در انتخابات آینده آماده کند و به هر شکل ممکن مانند مراسم تولد و تقدیر و.... به خود روحیه بدهند



جریان فتنه با برگزاری مراسم تقدیر از هنرمندان وابسته به این جریان مانند تقدیر از شجریان، و همچنین برگزاری مراسم تولد برای سید محمد خاتمی و تقدیم شاخه گل و کیک تولد و نامه و.... به دنبال ایجاد جو عاطفی در جامعه است تا بار دیگر این جریان سیاسی را زنده کند.

ظاهرا حامیان جنبش سبز و منتقدان دولت، در شرایط کنونی، حرف موثر و راهگشایی برای گفتن ندارند و اقبالی از سوی مردم و فضای سیاسی مشاهده نمی کنند و لذا برای طرح دوباره خود به راهکارهایی رو آورده اند تا از هر طریق به خود روحیه بدهند

مدیرمسئول روزنامه اطلاعات سپس به نمایندگی از همکاران خود در روزنامه اطلاعات، با اشاره به روز حافظ، متنی که از سوی پرسنل روزنامه اطلاعات تهیه شده بود را قرائت کرد.


کیک این مراسم منقش به شمسه‌ای بود که در کاشی کاری های مسجد جامع یزد به کار رفته و این متن بر روی آن نوشته شده بود:
لبخند زدی و آسمان آبی شد
شب های قشنگ مهر مهتابی شد
پروانه پس از تولد زیبایت
تا آخر عمر؛غرق بی تابی شد
کاکای نازنین؛ با تبریک شصت و نهمین زادروز شما؛ ... تو سبز باش که یادآور بهارانی

علاوه بر سید محمود دعائی ، جمعی از روزنامه نگاران و کارمندان روزنامه اطلاعات، گروهی از جوانان، روحانیون، اساتید دانشگاه، هنرمندان، خبرنگاران، فعالان مدنی، دانشجویان و خانواده های زندانیان سیاسی نیز در این مراسم صمیمانه حضور داشتند و هر یک هدایای خود را همراه با شاخه های گل به رییس جمهوری سابق ایران اهداء کردند.

جمعی از جوانان اردکانی نیز با اهداء یک جلد کلام الله مجید و قالیچه دست باف اردکان تولد سید محمد خاتمی را به وی تبریک گفتند.

دف نوازی توسط یکی از هنرمندان موسیقی پایان بخش این مراسم بود که مورد استقبال و تشویق حاضران قرار گرفت! معلوم نیست که این جماعت در اندوه رفقای خود که در حبس هستند گرفتارند یا در سودای به قدرت رسیدن، دف می زنند تا شاد شوند و روحیه بگیرند؟....
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها