کد خبر: ۸۶۱۹۲
زمان انتشار: ۰۲:۰۸     ۲۵ مهر ۱۳۹۱
معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ ديروز از دستگيري اعضاي چهار نفره زن باندي پرده برداشت كه شگرد اصلي آن هاسرقت از طلافروشي ها در استان هاي كشور بود.
بنابراين گزارش در پي وقوع چندين سرقت مشابه از طلافروشي هاي سطح شهر تهران توسط تعدادي از سارقان زن كه به بهانه خريد طلا و جواهرات، در فرصتي مناسب اقدام به «كش روي طلا و جواهرات» مي كردند، موضوع جهت رسيدگي تخصصي در دستور كار اداره هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
با تشكيل پرونده مقدماتي كارآگاهان اداره هفدهم با شناسايي و مراجعه به محل هاي سرقت، اقدام به بازبيني تصاوير بدست آمده از دوربين هاي مداربسته طلافروشي ها و انجام تحقيقات از مالباختگان كردند.
نتايج بدست آمده از تحقيقات و بازبيني دوربين هاي مداربسته بانكي نشان داد كه دو خانم كه در بيشتر موارد خانم جوان ديگري نيز به همراهشان حضور داشته، به بهانه خريد سرويس طلا و با مراجعه به طلافروشي ها شروع به امتحان طلا و جواهرات، بويژه سرويس هاي طلا كرده و پس از انجام سرقت و به بهانه اينكه سرويس و يا طلاي مورد نظر را پسند نكرده اند، از مغازه خارج و صاحبان طلافروشي (مالباخته) نيز تنها پس از سرقت و در زمان قرار دادن طلا و جواهرات در داخل ويترين متوجه سرقت مي شدند.
به گفته معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي كارآگاهان اداره هفدهم در ادامه رسيدگي به اين پرونده و با شناسايي يكي از سارقان به هويت «مهري. الف« (40 ساله) موفق به شناسايي مخفيگاه وي در شهرستان ورامين شده و در مورخه 17/4/1390 «مهري» را دستگير و به اداره هفدهم منتقل كردند.
با دستگيري «مهري.الف» و در شرايطي كه قصد داشت تا منكر هرگونه ارتكاب سرقتي شود، اما با وجود تصاوير بدست آمده از متهم در صحنه سرقت از داخل طلافروشي ها، به ناچار لب به اعتراف گشود و يك مادر و دختر به اسامي «پوران.پ» (60 ساله) و «هما.ب» (25 ساله) را به عنوان همدستان خود معرفي كرد.
در ادامه رسيدگي به اين پرونده و با توجه به وقوع سرقت هاي مشابه ديگر، كارآگاهان اداره هفدهم با اخذ نيابت قضايي و در تحقيقات خود در ساير شهرها و استان هاي كشور، اطلاع پيدا كردند كه اين مادر و دختر حداكثر به مدت يك هفته در يك شهر اقدام به سرقت كرده و پس از اين مدت، شهر و استان ديگري را براي سرقت هايشان امتحان مي كنند.
غياثوند تاكيد كرد: با توجه به بلامكان بودن متهمان، كارآگاهان اداره هفدهم با انجام تحقيقات پليسي گسترده موفق به شناسايي مخفيگاه «هما» در شهرستان كرج منطقه شاهين ويلا شده و اين محل را تحت مراقبت هاي نامحسوس خود قرار داده و سرانجام در مورخه 20/1/1391 موفق به دستگيري «هما.ب» شدند اما مادر وي (پوران و متهم اصلي پرونده) همچنان متواري بود.انتشار تصاوير «مهري» و «هما» در رسانه و همكاري جدي رسانه ها باعث شد تا دهها مالباخته اي كه موفق به شناسايي دو عضو دستگيرشده اين گروه از سارقان طلافروشي ها شده بودند و تمامي آنها نيز تصاوير صحنه هاي سرقت طلافروشي هاي خود را در اختيار داشتند، از اقصي نقاط كشور به ويژه استان هاي شمالي، غربي و مركزي جمع شدند؛ تجميع پرونده ها در اداره هفدهم نشان داد كه متهمان در شهرهاي مختلف از قبيل قم، ورامين، جهرم، اصفهان، تبريز، بابلسر، مشهد، شاهين شهر، اسلامشهر، خوزستان، اروميه، چالوس، شهر جديد پرديس، شهريار و همچنين مناطق مختلف سطح شهر تهران از جمله خيابان مختاري، اقدسيه و دارآباد، نازي آباد، پاسداران، رسالت، خيابان كرمان، خيابان شريعتي، شهرري، پيروزي، خيابان گلبرگ، صادقيه، اميرآباد، نياوران، مشيريه، مرزداران و پي گير اين پرونده شدند.
در ادامه رسيدگي به اين پرونده، كارآگاهان اداره هفدهم اطلاع پيدا كردند كه متهم متواري پرونده (پوران) به همراه خواهر كوچكتر خود به هويت سميه.پ (03 ساله) مجددا سرقت هاي خود از طلافروشي ها را از سر گرفته و به همان شيوه و شگرد (كش روي) اقدام به سرقت از طلا فروشي ها مي نمايند اما در تاريخ 31/7/1139 يكي از كسبه پاساژ بزرگ افسريه تهران واقع در 02 متري افسريه با مراجعه به مامور گشت كلانتري 615 افسريه به آنها اعلام كرد كه سال گذشته دو خانم با مراجعه به مغازه طلافروشي وي اقدام به سرقت يك دسته النگو به وزن تقريبي 075 گرم از داخل ويترين او كرده و در حال حاضر و به صورت كاملا اتفاقي، يكي از آن دو نفر را در داخل يكي از مغازه هاي طلافروشي داخل پاساژ شناسايي كرده است.
با توجه به اظهارات مالباخته، ماموران كلانتري با راهنمايي اين شخص (مالباخته) موفق به دستگيري دو خانم به جرم سرقت از طلافروشي شدند و در حالي كه اين دو خانم در حين انتقال به كلانتري تلاش داشتند تا با پرداخت رشوه 3 ميليون توماني به ماموران مانع از انتقال خود به كلانتري شوند، اما پس از انتقال به كلانتري و به عنوان متهمان تحت تعقيب اداره هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ مورد شناسايي قرار گرفتند.
سرهنگ كارآگاه غياثوند از كليه مالباختگاني كه موفق به شناسايي تصوير متهمان شدند خواست تا جهت طرح و پيگيري شكايات خود به اداره هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه و يا با شماره تلفن 75105551 و 05105539 تماس حاصل كنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها