کد خبر: ۸۶۳۳۳
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۲۵ مهر ۱۳۹۱
پیکر مطهر آیت‌الله محی‌الدین انواری پس از تشییع باشکوه توسط امت حزب‌الله، شهیدپرور و همیشه در صحنه ایران اسلامی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به خاک سپرده شد.
به گزارش فارس ، پیکر مطهر آیت‌الله محی‌الدین انواری صبح امروز از مقابل دانشگاه امام صادق (ع) بر روی دوش امت حزب‌الله، همیشه در صحنه و شهیدپرور ایران اسلامی و با حضور حبیب الله عسگر اولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تشییع شد.
 
پس از تشییع، پیکر مطهر نماینده پیشین مجلس خبرگان رهبری در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و امامزادگان مجاورش طواف داده شده و در این حرم ملک پاسبان به خاک سپرده شد.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله شیخ محی‌الدین انواری را تسلیت گفتند.
 
در متن پیام حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای آمده است: درگذشت عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ محی‌الدین انواری رحمت‌الله علیه را به بازماندگان محترم و همه‌ ارادتمندان به ایشان تسلیت عرض می‌کنم.
 
این عالم بزرگوار در شمار نقش‌آفرینان روحانیت مبارز در دوران طاغوت بوده و سال‌های دراز، رنج زندان‌های آن رژیم ستمگر را تحمل کرده بودند و در دوران جمهوری اسلامی همواره منشأ خدمات در بخش‌های گوناگون بودند. روحیه‌ خیرخواه و خدوم و سرشار از صفا و نجابت، شخصیتی محبوب از این روحانی بزرگوار ساخته بود.
 
این گزارش حاکی است، مبارزه با رژیم ستمشاهی، عضویت در شورای روحانیت جمعیت موتلفه اسلامی، عضویت در جامعه روحانیت مبارز، نمایندگی در دور اول و دوم مجلس، عضویت در دور اول و دوم مجلس خبرگان رهبری و ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد از جمله فعالیت‌های آیت‌الله انواری در طول عمرش است.
 
آیت‌الله شیخ محمدباقر محی‌الدین انواری در طول دوران ستمشاهی به مقابله با آن دستگاه کفر پرداخته و پس از انقلاب نیز همیشه حامی انقلاب و نظام اسلامی بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها