کد خبر: ۸۷۲۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۱۱ بهمن ۱۳۸۹
به گزارش خبرنگار فرهنگي و اجتماعي شبكه خبري آتي نيوز بدنبال تخلفات گسترده در انتشار آگهي نامه ها ، مسئولان وزارت ارشاد انتشار اين گونه آگهي نامه ها را تخلف دانسته و غير قانوني اعلام كرده بودند.
بر اساس اين گزارش انتشار تصاوير غير اخلاقي و آگهي هايي مانند فروش حيوانات اهلي در اين گونه از نشريات ،دليل قانع كننده اي بود كه وزارت ارشاد از انتشار اينگونه آگهي ها جلوگيري نمايد .
اما گزارش هاي خبرنگار ما حكايت از آن دارد كه با وجود ابلاغ مسئولان ، انتشار اين نوع از آگهي نامه ها همچنان ادامه دارد .
 

 
احسان قاضی زاده در آذر ماه گفته بود : بر اساس شیوه نامه جدیدی که در این اداره کل تهیه و تدوین شده ، تمامی مدیران مسوول آگهی نامه هایی که منتشر شوند به دادسرا معرفی خواهند شد.این مقام مسوول در معاونت امور مطبوعاتی با یادآوری اینکه هر گونه نشریه ای اعم از آگهی نامه باید بر اساس مجوز هیات نظارت بر مطبوعات، منتشر شود، ادامه داد: انتشار نشریات به این صورت که 100 درصد مطالب آن اگهی باشد، غیر قانونی بوده و هر نشریه ای حداکثر 30 درصد حجم خود را می تواند به آگهی اختصاص دهد.
 

 
اين گزارش مي افزايد: در دوره هشتم ریاست جمهوری یک شورای تبلیغاتی در هیات نظارت بر مطبوعات تشکیل شد که انتشار آگهی نامه ها به اجازه آن شورا باز می گردد.قاضی زاده با یادآوری اینکه شورای یادشده هیچ جایگاه قانونی نداشت و علاوه بر جایگاه قانونی، مصوبات شورای تبلیغات نیز وجاهت حقوقی و قانونی نداشت.
اين گزارش تصريح مي كند كه در بسياری از آگهی نامه کالاهای و محصولات غیر قانونی و غیر مجاز تبلیغ می شوند و با ابلاغ شیوه نامه جدید اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بايد از انتشار آگهی نامه ها و تبلیغات غیر قانونی توسط این نشریات جلوگیری شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها