کد خبر: ۸۷۳۰۷
زمان انتشار: ۱۰:۰۸     ۳۰ مهر ۱۳۹۱
وزیر دفاع سابق لبنان با اشاره به انفجار روز جمعه گفت برخی گروه‌های داخلی با همکاری برخی کشورها درصدد نابودی امنیت لبنان هستند.

فارس، انفجار عصر روز جمعه در شرق بیروت، اوضاع نسبتا آرام لبنان را متلاطم کرد.

تا یک ساعت پس از انفجار، همگان فکر می‌کردند انفجار شرق بیروت، انفجاری عادی بوده که حتی تلفاتی نیز به همراه نداشته است و حتی رسانه‌ها اعلام می کردند که این انفجار شخصیت سیاسی لبنان را هدف قرار نداده است اما پس از گذشت چند ساعت مشخص شد که هدف این انفجار «وسام الحسن» رئیس بخش اطلاعات امنیت ملی لبنان بوده است. به محض انتشار خبر ترور، ترس وارد مرحله و دور دیگری به نام «ترور شخصیتهای سیاسی» شد که لبنانیها به آن عادت دارند. این دو مرحله همان خونریزی‌های گذشته را در ذهن تداعی می‌کند.

وسام الحسن، رئیس بخش اطلاعات امنیت ملی لبنان

«مراد عبدالرحیم» وزیر دفاع سابق لبنان تاکید کرد که دشمنان خارجی با همکاری دشمنان داخلی انفجار روز جمعه لبنان را سازماندهی کردند.

برخی در تلاش برای نابودی امنیت لبنان هستند

وی گفت: همانطور که آشکار است، برخی گروه‌ها در تلاش برای نابودی امنیت در عرصه لبنان هستند که چه بسا برخی از این افراد در داخل و برخی دیگر در خارج به دنبال این اقدام هستند.

وزیر دفاع سابق لبنان ادامه داد: افرادی که به دنبال از بین بردن امنیت لبنان هستند، در عرصه داخلی درصدد فشار بر سلاح مقاومت بوده و در عرصه خارجی نیز به دنبال تاثیر گذاری بر رویدادها در سوریه هستند.

وی گفت: بدون در نظر گرفتن این موضوع که چه کسی پشت جنایت اخیر در لبنان قرار دارد و البته نیز نمی‌توانیم اتهام این ترور را به طور مستقیم به کسی نسبت دهیم، اما برخی به دنبال استفاده از این حادثه برای نابودی کشور و افزایش انتقادها و اقدامات علیه دولت بوده که این گونه اقدامات باعث ایجاد خلائی خواهد شد که این خلأ به تخریب وضعیت امنیتی کشور منتهی خواهد شد.

اطلاعات وسام الحسن منتهی به ترور وی شد

عبدالرحیم مراد در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات برخی گروه‌ها در لبنان درباره ارتباط ترور وسام حسن با بازداشت «میشل سماحه» وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان گفت: من اعتقادی به این موضوع ندارم چون وسام حسن یکی از افرادی بود که توطئه‌ها و شبکه‌های جاسوسی متعددی را کشف کرد و چه بسا اطلاعات وی درباره فعالیت برخی گروه‌ها سبب شد که وی ترور شود چون ممکن بود اطلاعات وی برای برخی گروه‌ها در داخل و برخی کشورها خطرناک باشد.

وزیر دفاع سابق لبنان درباره اقدام «نجیب میقاتی» نخست وزیر این کشور درباره استعفا و کناره‌گیری از قدرت گفت: نجیب میقاتی استعفای خود را تقدیم نکرد بلکه با «میشل سلیمان» رئیس جمهور لبنان توافق کرد که همکاری با دیگر گروه‌های لبنانی را به پیش ببرد و این کار را با مذاکرات انجام دهد.

ادامه حضور میقاتی در پست نخست وزیری وظیفه ملی است

وی تاکید کرد ادامه حضور میقاتی در کابینه مانع از وخیم تر شدن اوضاع در لبنان می‌شود چون کناره‌گیری میقاتی در شرایط کنونی باعث ایجاد خلأیی در لبنان می‌شود که می‌تواند به انفجار اوضاع در این کشور منتهی شود.

مراد عبدالرحیم تاکید کرد ادامه حضور میقاتی در قدرت وظیفه ملی است و امیدواریم در شرایط کنونی اقدام به کناره‌گیری نکرده و بر امنیت در لبنان حفاظت کند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها