کد خبر: ۸۸۰۶۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۲     ۰۲ آبان ۱۳۹۱
تا آنجا که مطلع هستم ما قانونی مبنی بر اینکه با زنانی که در خارج از کشور پوشش و رفتار اسلامی را رعایت نمی کنند، نداریم، بنابراین خیلی نمی توان رفتار تحکم آمیز حکومتی در این زمینه داشت، البته با افرادی که بر خلاف مصالح امنیت ملی رفتار می کنند برخورد می شود، ولیکن همانگونه که گفتم به دلیل نبودن قانون مشخص در این زمینه با بد حجابی یا بی حجابی در خارج از کشور برخوردی صورت نمی گیرد.
جمال شورجه، کارگردان سینما در گفت و گو با «خلیج فارس» درخصوص برخی پوشش های غیراسلامی زنان سینماگر در جشنواره های خارجی اظهار کرد: رفتار و پوششی که بازیگران و عوامل سینما از خود نشان می دهند نشان دهنده این امر است که تا چه حد به آداب و اعتقادت نظام اسلامی همراه هستند، بنابراین اگر رفتاری خارج از آن چیزی که در دستورات اسلامی به آن تاکید شده، نشان دهند در حقیقت بی اعتقادی خود را به فرامین دینی نشان داده ند.
 
وی با اشاره به فرامین صریح قرآن درباره حجاب زن مسلمان تاکید کرد: در قرآن مجید به صورت مستقیم به حجاب زن مسلمان اشاره شده، پس دیگر اینکه حجاب زن به چه صورت باشد برای هیچ زن مسلمانی پوشیده نیست، پس این قبیل پوشش های که اخیرا در جشنواره ابوظبی هم دیده شده به هیچ وجه مورد تایید شرع نیست.
 
این فیلمساز ادامه داد: البته منظورم از گفته های فوق بدین معنا نیست که این قبیل افراد به هیچ وجه به باورهای اسلامی معتقد نیستند، اما مشخصا می توان گفت که دارای باورهای سستی هستند، به نحویکه اگر در کشورمان حجاب اجباری نبود همین حجاب ناقص را هم رعایت نمی کردند.
 
شورجه در بخش دیگری از سخنان تاکید کرد: پوشش اسلامی تنها مربوط به جمهوری اسلامی نیست، بلکه فرمانی است که برای تمام زنان مسلمان جهان صادر شده است، به همین دلیل هیچ خط و مرز جغرافیایی نمی تواند در اجرای دستورات اسلامی خللی وارد کند.
 
وی متذکر شد: نکته که در این خصوص تاسف مرا بر می انگیزد ایراداتی است که برخی کشورهای عربی که زنانشان به حجاب اسلامی پایبند هستند به ما می گیرند که چرا زنان یا حتی مردان سینماگرمان در رفتار خود الگویی صحیح از یک مسلمان معتقد ارائه نمی دهند.
 
شورجه در پاسخ به این سوال که برخورد مسئولان با اینگونه رفتارها و پوشش های غیر اسلامی چگونه باید باشد؟ گفت: تا آنجا که مطلع هستم ما قانونی مبنی بر اینکه با زنانی که در خارج از کشور پوشش و رفتار اسلامی را رعایت نمی کنند، نداریم، بنابراین خیلی نمی توان رفتار تحکم آمیز حکومتی در این زمینه داشت، البته با افرادی که بر خلاف مصالح امنیت ملی رفتار می کنند برخورد می شود، ولیکن همانگونه که گفتم به دلیل نبودن قانون مشخص در این زمینه با بد حجابی یا بی حجابی در خارج از کشور برخوردی صورت نمی گیرد.
 
کارگردان فیلم «وعده دیدار» در پایان خاطرنشان کرد: سخن من با این قبیل افراد که با رفتار و پوشش خودشان در خارج از کشور، الگوی خوبی از زن مسلمان ارائه نمی دهند این است، نباید زمانی که با بودجه و بیت المال یک کشور اسلامی به اشتهار می رسند به اخلاقیات و اعتقادات آن سرزمین بی اعتنا باشند، چراکه اگر اینگونه رفتار کنند در نهایت خوشان ضرر خواهند کرد ومردم دینمدار ما رفتار آنها را تحمل نخواهند کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۴ - ۰۳ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
منظورش نیکی کریمی بود
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها