کد خبر: ۸۸۲۵۷
زمان انتشار: ۰۹:۵۹     ۰۳ آبان ۱۳۹۱
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تبصره طرح معافیت خیرین مدرسه‌ساز از پرداخت عوارض مغایر با اصل ۷۵ است.

به گزارش خبرنگار  پارلمانی خبرگزاری فارس نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز خود طرح چگونگی تامین عوارض شهرداری و هزینه انشعاب مدارس تاسیس شده توسط خیرین مدرسه‌ساز را در دستور خود داشتند.

در تبصره این طرح آمده است که وزارتخانه‌های نیرو و نفت موظفند انشعابات مربوط را متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه در مدارس مناطق مذکور برقرار نمایند.

به گزارش فارس احمد توکلی نماینده مردم تهران طی اخطاری این تبصره را مغایر با اصل 75 قانون اساسی دانست و اظهار داشت و گفت: بر اساس این تبصره ما دولت را ملزم می‌کنیم که هرجا که خیرین مدرسه‌ساز با آموزش و پرورش توافق کردند تا مدرسه بسازند یک سری اقدامات را انجام دهد که این پیشنهاد هزینه‌بر است.

وی افزود: به طور مثال در یک منطقه سردسیر که مدرسه‌ای ساخته می‌شود دولت مکلف است که حتی با وجود فاصله زیاد به آن مدرسه گاز‌رسانی کند که این برای دولت هزینه‌بر است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی  در پاسخ به اخطار توکلی گفت: اگر مقصود این چیزی بود که شما گفتید این تبصره هزینه مالی دارد و دارای اشکال است. بر همین اساس اخطار شما را وارد می‌دانم.

به گزارش فارس لاریجانی اخطار توکلی را به رای مجلس گذاشت اما نمایندگان مجلس با 109 رای موافق، 38 رای مخالف و 23 رای ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در مجلس این اخطار را وارد ندانستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها