کد خبر: ۸۸۳۲
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۱۲ بهمن ۱۳۸۹
خانم قمی که با نام مستعار «مسیح علی‌نژاد» فعالیت می‌کند، در وبلاگ شخصی خود با اضافه کردن تصویر «سعید ملک‌پور» یا همان سیاوش حسین‌خانی به عنوان یک فعال سیاسی به لیست دیگر زندانیان سیاسی، او را فردی خوانده که به دنبال فعالیت سیاسی از راه ترویج مسائل غیراخلاقی بوده است.

به گزارش شبکه ایران به نقل از خبرنامه دانشجویان، «معصومه قمی» خبرنگار انگلیس‌نشین نشریات زنجیره‌ای اصلاحات که اکنون در شهر آکسفورد اقامت دارد و با سایت رسمی اتاق فکر لندن همکاری می‌کند، حمایت صریح و رسمی خود را از مدیر و پشتیبان سایت‌های مستهجن فارسی اعلام کرد و خواستار پیوستن امیان میرحسین موسوی به این کمپین شد.

خانم قمی که با نام مستعار «مسیح علی‌نژاد» فعالیت می‌کند، در وبلاگ شخصی خود با اضافه کردن تصویر «سعید ملک‌پور» یا همان سیاوش حسین‌خانی به عنوان یک فعال سیاسی به لیست دیگر زندانیان سیاسی، او را فردی خوانده که به دنبال فعالیت سیاسی از راه ترویج مسائل غیراخلاقی بوده است.

فعالان سیاسی معتقدند اگر هدایت و مدیریت سایت‌های مستهجن هم فعالیت سیاسی محسوب می‌شود، ملک‌پور با توجه به تعداد کاربران و بازدیدکنندگان سایتش قاعدتاً یکی از بزرگ‌ترین فعالان سیاسی دهه اخیر بوده است و علاقمندان به پناهندگی هم راهی جدید برای اثبات فعالیت سیاسی و دریافت اقامت پیدا کرده‌اند!

گفتنی است، شبکه ایران پیش از این فیلم جزئیات این شبکه مخوف اینترنتی را منتشر کرده بود.

سعید ملک‌پور (سیاوش حسین‌خانی) کیست؟

در گزارش سایت گرداب اتهامات ملک‌پور اینگونه بیان شده است: متهم سعید. م با نام مستعار سیاوش حسین‌خانی: مدیر شبکه بزرگ‌ترین سایت‌های مستهجن، ضددین و ضد امنیت فارسی‌زبان به نام ایران سکس و با آدرس اصلی avizoon. com و حامی فنی و مالی سایت xpersia. com و biaclip. net و shahvatsara. com می‌باشد.

در واقع ملک‌پور گرداننده یکی از بزرگ‌ترین و مشهور‌ترین سایتهای پورنو فارسی به نام آویزون بوده و البته حامی چندین سایت پورنوی نسبتاْ معروف دیگر نیز بوده است. وی در خارج از کشور زندگی می‌کرده و شناسایی و بازداشت وی پس از کارهای اطلاعاتی و در بلند مدت امکان پذیر شده است، بازداشت وی مدت‌ها مخفی مانده تا امکان شناسایی و بازداشت کاربران فعال و مدیران انجمن‌ها و همکاران وی در راه اندازی سایتهای پورنو امکان پذیر باشد و فکر می‌کنم با من موافق بودید که اگر قرار بود در یک روند قانونی احضاریه برای این فرد ارسال شود نه او و نه هیچ کس دیگری از همکاران وی بازداشت نمی‌شدند.

جالب است که در خبرهایی که در رابطه با ملک‌پور در سایتهای خبری منتشر شده است هیچ اشاره‌ای به فعالیت اصلی وی نشده است. هیچ اشاره‌ای به سایت آویزون و مطالب آن نشده است و فقط به این بسنده شده که این زندانی سیاسی در رابطه با پروندهٔ موسوم به «مضلین ۲» مربوط به جرایم اینترنتی بازداشت شده است و او را یک فارغ التحصیل دانشگاه شریف در رشته متالوژی معرفی می‌کنند که در کانادا به طراحی وب سایت اشتغال داشته است.

حداقل این است که نه در نامه ملک‌پور و نه در اخبار مرتبط به آن و همچنین گفته‌های همسر وی اتهام اصلی ملک‌پور در مدیریت سایت پورنو رد نشده است و همچنین مشخص است که ملک‌پور هیچگونه فعالیت شاخصی در عرصه سیاسی یا حقوق بشر (به جز آنکه فعالیتش در سایت آویزون و چند سایت مشابه دیگر را فعالیت سیاسی بخوانیم یا اینکه واقعا این فرد با اهداف سیاسی سایت پورنو راه اندازی کرده باشد) نداشته است و با این حساب نام بردن از وی به عنوان زندانی سیاسی در متن این خبر‌ها عملا توهینی به زندانی سیاسی است!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها