کد خبر: ۸۸۴۸۲
زمان انتشار: ۲۳:۱۱     ۰۳ آبان ۱۳۹۱
«استرداد»، «شهید چمران»، «عقاب صحرا»، «لاله»، «سوادیکا»، «برلین منفی هفت» و «فرزند چهارم» فیلم‌های سینمایی فاخری است که با حمایت سازمان سینمایی تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، پروژه‌های سینمایی «استرداد»، «شهید چمران»، «عقاب صحرا»، «لاله»، «سوادیکا» (شیخ احمد قمی)، «برلین منفی هفت» و «فرزند چهارم» فیلم‌های سینمایی فاخری است که با حمایت سازمان سینمایی تولید می‌شود.

دو فیلم «استرداد» و «شهید چمران» با بودجه تقریبی پنج میلیاردی آماده می‌شود. فیلم سینمایی «استرداد» با موضوع تاریخ معاصر از اوایل بهمن‌ماه سال گذشته جلوی دوربین رفت و اوایل سال فیلمبرداری آن به پایان رسید. بخش کوچکی از فیلم در مسکو جلوی دوربین رفت و هزینه فیلم تنها در آن بخش به دلار هزینه شد.

 

 

 

حمید فرخ‌نژاد در نمایی از «استرداد»

 

فیلم سینمایی «شهید چمران» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا نیز که‌ 24 ساعت از زندگی آن شهید بزرگوار را به تصویر می‌کشد در ایران فیلمبرداری می‌شود و هزینه‌های دلاری نخواهد داشت و با بودجه‌ای حدود‌ پنج میلیارد ساخته می‌شود که متاسفانه در شرایط فعلی گروه با مشکلات مالی مواجه هستند اما فیلم همچنان فیلمبرداری می‌شود و ظرف 45 روز آینده فیلمبرداری آن به اتمام می‌رسد.

 

 

بابک حمیدیان در نمایی از فیلم چمران

 

فیلم سینمایی «عقاب صحرا» به کارگردانی مهرداد خوشبخت با موضوع صدر اسلام سال گذشته جلوی دوربین رفت و تمام صحنه‌های فیلم در ایران فیلمبرداری شد و بودجه‌ای بالغ بر 2.5 میلیارد برای آن پیش بینی شده است که هم‌اینک آخرین مراحل فنی را سپری می‌کند.

 

 

 

 

فیلم سینمایی «فرزند چهارم» به کارگردانی وحید موسائیان با موضوع قحطی‌زدگان سومالی جلوی دوربین رفت و آخرین مراحل فیلمبرداری آن سپری می‌شود و تمام عوامل فیلم ایرانی هستند و برآورد هزینه آن با توجه به این که قسمت اعظم صحنه‌های آن خارج از کشور فیلمبرداری می‌شود حدود یک و نیم میلیارد تومان برآورد شده است.

 

 

مهدی هاشمی و مهتاب کرامتی در نمایی از «فرزند چهارم»

 

فیلم سینمایی «برلین منفی هفت» ساخته رامتین لوافی با مشارکت سیامک پورشریف و موسسه رسانه‌های تصویری اواسط بهمن‌ماه در برلین با موضوع ضد جنگ جلوی دوربین رفت و هم‌اینک فیلم مراحل فنی خود را سپری می‌کند.

 

 

 

مصطفی زمانی در برلین منفی هفت

 

«لاله‌» با موضوع قهرمانی یک زن اتومبیلران ایرانی به کارگردانی اسدالله نیک نژاد اولین پروژه میلیاردی امسال به شمار می‌آید که تولید آن‌ با حرف و حدیث‌های بسیاری مواجه است. این فیلم به تهیه‌کنندگی مرکز سینمای مستند و تجربی حدود 8 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است. 

«سوادیکا» با موضوع شیخ احمد قمی به کارگردانی جمال شورجه اولین پروژه مستقل سازمان سینمایی به شمار می‌آید که قرار است با حضور موسسه «مرآت هنر» به عنوان مجری طرح تولید شود. این فیلم با بودجه حدود 2.5 میلیارد دلاری تولید می‌شود.

بنابراین گزارش، تاکنون تمام پروژه‌های فاخر زیر نظر بنیاد سینمایی فارابی یا یکی از موسسات وابسته به دولت که نظارت کافی بر آثار دارند ساخته می‌شد اما با تشکیل سازمان سینمایی قرار است پروژه‌های فاخر را با تهیه‌کنندگان و موسسات پیش ببرند و «سوادیکا» اولین پروژه مستقل سازمان سینمایی و دومین پروژه میلیاردی امسال است که هزینه آن به دلار تامین و پرداخت می‌شود.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها