کد خبر: ۸۹۱۵۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۰۷ آبان ۱۳۹۱
مقامات نظامی می گویند، تصمیم گرفته اند که یک مدل دفاعی جدید را طراحی کنند. جزئیاتی از این مدل دفاعی منتشر نشده اما رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران گفته که این مدل دفاعی، لایه ای خواهد بود.
به گزارش فاطر، رییس سازمان پدافند غیرعامل ایران امروز گفته که «حوزه پدافند غیرعامل سه رویکرد دارد؛ اول دفاع متقارن، یعنی استفاده از همان ابزاری که دشمن به ما حمله کرده‌اند، دوم دفاع سنتی مثل دفاع مقدس که الان نمی‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و سوم مدل جدید دفاعی که باید آن را طراحی کنیم.»
 
به گفته سردار جلالی، در الگوی دفاع جدید باید هوشمندی، علمی بودن و به‌روز بودن را در نظر بگیریم و باید لایه‌های یک دفاع عمیق، تخصصی و حوزه به حوزه را در کشور داشته باشیم. خبرگزاری ایسنا این سخنان را صبح امروز گزارش کرده است.
 
پیشتر برخی شرکت های اروپایی توانسته بودند که با فروش دستگاه های بکار رفته در تاسیسات هسته ای ایران، این تاسیسات را آلوده کنند اما مقامات ایران اعلام کردند که این دستگاه های آلوده را کشف و خنثی کرده اند.علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی چندی پیش از دخالت شرکت الکترونیکی «زیمنس» در آلوده کردن تاسیسات اتمی کشور خبر داده بود. شرکت زیمنس یک شرکت چند ملیتی است که دفتر مرکزی آن در آلمان واقع شده است.
 
سردار جلالی با اشاره به این‌ که آمریکا و رژیم صهیونیستی به سمت تسلط، خرید و کنترل فناوری‌ها هستند، گفته که، «به طور مثال برای خرید شرکت زیمنس رقابت می‌کنند، چون در فضای سایبری زیرساخت‌ها اهمیت زیادی دارد، پس رویکرد جدید غرب را در مولفه‌های تهدیدی آنها باید شناسایی کنیم و امروز تجهیزات پیشرفته بهترین تجهیزات نیست، بلکه میزان کنترل، نشت اطلاعات و کنترل از راه دور مهم است.»
 
چندی پیش فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مجمع عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته بود، «تلاش چند قدرت هسته‌ ای این بود که آژانس، تحت نفوذ و کنترل آن‌ها باشد تا فرصت کافی برای انجام آزمایش‌های تجربی و آلوده کننده محیط زیست را داشته و با کسب داده‌های تجربی کافی، مقدمات سلطه نرم‌افزاری خود را فراهم کنند.»
 
اشاره آقای عباسی به سلطه نرم افزاری همان مسئله تحت اختیار گرفتن تمام مراحل ساخت یک نیروگاه هسته ای و فناوری های جانبی آن است. در نیروگاه های هسته ای علاوه بر تاسیسات و سخت افزار، تاسیسات نرم افزاری نیز کاربرد کلیدی دارند.
 
ایران در ماه های اخیر از نفوذ یک کرم اینترنتی به نام «استاکس نت» به سیستم ها رایانه ای برخی نیروگاه های خود خبر داده و گفته بود که تواانسته این ویروس را شناسایی و منهدم کند.
 
منابع خبری و برخی رسانه‌های منطقه از تولید این ویروس توسط جمعی از هکرهای سرشناس اسرائیلی خبر داده بودند. حالا ایران تلاش دارد که یک مدل دفاعی جدید در حوزه سایبری و دفاع سایبری طراحی کند، طرحی که فعلا جزئیاتی از آن منتشر نشده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها