کد خبر: ۸۹۱۶۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۵     ۰۷ آبان ۱۳۹۱
رئیس اداره آموزش راهنمایی رانندگی یزد از ممنوعیت شیشه نویسی خودروها و برخورد جدی پلیس با متخلفان خبر داد.

علیرضا آدمی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی، نصب هرگونه وسیله، پرده، رنگ آمیزی و نوشتن روی شیشه خودروها که باعث کاهش دید راننده شود، ممنوع است.

وی بیان داشت: با توجه به آیین نامه راهنمایی رانندگی و ماده 206 این قانون هرگونه نوشتار بر روی بدنه خودرو به ویژه شیشه عقب ممنوع است و پلیس در این زمینه برخورد جدی خواهد داشت.

رئیس اداره آموزش راهنمایی رانندگی یزد ادامه داد: علت ممنوعیت این امر نیز کاهش دید راننده و توجه سایر رانندگان به نوشته‌ها و نیز عدم توجه کافی سایر خودروها به سمت جلو است.

این مسئول افزود: بارها شاهد تصادفات خودروها بوده‌ایم که به دلیل توجه راننده به نوشتار بدنه خودرو و یا پشت نویسی شیشه‌ها رخ داده است.

آدمی‌زاده تصریح کرد: به تازگی دیده شده که برخی آیات و روایات و احادیث نیز برای شیشه نویسی استفاده می شود که علاوه بر مسائل دیگری که برای آیات قرآن وجود دارد، پلیس به طور جدی برابر قانون و مقررات برخورد خواهد کرد و اعمال قانون می شود.

وی تاکید کرد: مردم به ویژه جوانان ضمن احترام به قانون، باید از نوشتن روی شیشه‌های خودروها و نصب پارچه نوشته‌هایی که مانع دید راننده شود و یا موجب حواس پرتی سایر رانندگان باشد، پرهیز کنند.

رئیس اداره آموزش راهنمایی رانندگی یزد با اشاره به تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس‌های شرکت واحد گفت: با استناد به این ماده قانونی و نیز دستور العمل وزارت کشور در سال 87 تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس‌ها نیز ممنوع است.

آدمی‌زاده همچنین با اشاره به نصب برچسب دودی بر روی شیشه خودرو به خبرنگار فارس افزود: دودی کردن شیشه اتومبیل‌ها به صورتی که داخل ماشین مشخص نشود به هیچ وجه قابل توجیه نیست بنابراین در صورت مشاهده با رانندگان چنین اتومبیل‌هایی بدون اغماض برخورد می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تنها در یک مورد نصب شیشه دودی ایرادی ندارد، یادآور شد: تنها برای جانبازان جنگ تحمیلی آن هم با اخذ مجوز از راهنمایی رانندگی مجاز است.

وی با بیان اینکه 80 هزار خودرو در سطح شهر تردد دارند، عنوان کرد: کنترل این تعداد خودرو برای ماموران راهنمایی رانندگی دشوار است، اما با مشاهده هریک از این مواردی که نقص قانون باشد، به طور قطع برخورد خواهد شد.

آدمی‌زاده، بالا بردن صدای پخش صوت خودروها و ایجاد آلودگی صوتی را نیز تخلف خواند و اذعان داشت: در این زمینه نیز با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها