کد خبر: ۸۹۸۳
زمان انتشار: ۱۴:۴۷     ۱۷ بهمن ۱۳۸۹
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، محمدحسين استاد پيش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پرديس سينمايي وتوس كه با حضور استاندار قم برگزار شد، از توجه استاندار قم به اين پروژه فرهنگي تقدير كرد و گفت:‌ در حال حاضر شش سالن سينما در قم داريم كه چهار سالن آن غير فعال است.
وي با اشاره به فعاليت سينما تربيت اظهار داشت: سينما تربيت با مالكيت اداره كل آموزش و پرورش 460 صندلي دارد و در حال حاضر فعال است ولي اين سالن در شرايط كنوني نياز به بازسازي نهايي دارد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم به فعاليت سينما شهر آفتاب اشاره كرد و گفت: اين سينما نيز با مالكيت بخش خصوصي 284 صندلي دارد و در سال 86 بازسازي شده است.
وي ادامه داد: سينماي نور نيز 450 صندلي دارد و اكنون در نوبت بازسازي است كه 300 ميليون تومان اعتبار براي بازسازي آن تصويب شده است.
استاد به وضعيت سينما استقلال و تعطيلي اين سينما اشاره كرد و گفت: سينما استقلال با 400 صندلي غيرفعال است، در نوبت بازسازي است و براي بازسازي اين سينما نيز 250 ميليون تومان مصوب شده است.
وي به وضعيت سينما مفيد قم اشاره كرد و بيان داشت: سينماي مفيد 400 صندلي دارد كه در حال حاضر غيرفعال است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم به افتتاح پرديس سينمايي وتوس اشاره كرد و گفت: اين مجتمع داراي يك سالن 220 نفره و يك سالن 70 نفره است.

*مساعدت وزارت ارشاد
وي اضافه كرد:‌ براي احداث اين پرديس سينمايي 5 ميليارد ريال از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مساعدت شده است.
استاد گفت: سالن 220 نفره مجهز به امكانات كامل و سيستم صوت دالبي و منو است و همچنين در اين مجتمع از يك تلويزيون بزرگ شهري 24 متري براي تبليغات فيلم‌ها استفاده شده است.
وي در ادامه در خصوص اقبال مردم قم به سينما تصريح كرد: 60 هزار نفر در شش ماهه نخست امسال در سينماهاي حضور يافته و به تماشاي فيلم‌هاي اكران شده نشسته‌اند و 91 ميليون تومان نيز بليط در سينماهاي قم به فروش رسيده است.

*مشاركت بخش خصوصي در احداث مجتمع سينمايي
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم در ادامه با اشاره به احداث يك مجتمع سينمايي در منطقه سالاريه قم تصريح كرد: يك سرمايه‌گذار بخش خصوصي در منطقه سالاريه اقدام به احداث يك مجتمع سينمايي با چهار سالن مجزا خواهد كرد.
وي تصريح كرد: اقدامات بسياري در شهر قم در زمينه توسعه سينماها برداشته شده است كه اميدواريم كه با به بهره‌برداري رسيدن پروژه‌هاي مختلف به استانداردها نزديك شويم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها