کد خبر: ۹۰۲۰۸
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۱۱ آبان ۱۳۹۱
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: به دستور رئیس جمهور، سیستم آب‌رسانی اصفهان که از ابتکارات خلاقانه شیخ بهایی است، ثبت ملی شده و برای ثبت جهانی در یونسکو اقدام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید حسن موسوی شامگاه چهارشنبه با اشاره به اینکه مسجد جامع اصفهان در سی و ششمین اجلاس یونسکو در شهر سن‌پترزبوگ با اکثریت آرا به تصویب رسید، اظهار کرد: مسجد جامع اصفهان موزه تحول و معماری اسلامی 14 قرن است.

وی ادامه داد: اگر تاریخ ایران را به سه دوره تقسیم کنیم معبد چغازنبیل، تخت جمشید و مسجد جامع آثار برجسته این سه دوره تاریخی به شمار می‌روند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این بار یک مسجد ثبت جهانی می‌شود و این ثبت در دوره‌ای اتفاق می‌افتد که دشمنان دین مبین اسلام به دنبال ترویج اسلام‌هراسی هستند و می‌خواهند اسلام ناب محمدی (ص) را کمرنگ کنند.

وی نقش جمهوری اسلامی ایران و دولت‌های نهم و دهم در این عرصه را قابل توجه خواند و گفت: دولت احمدی‌نژاد به برکت امامان معصوم (ع) پرونده ثبت جهانی مسجد جامع را با قدمتی نزدیک به 14 قرن به ثبت جهانی رساند.

موسوی تصریح کرد: امید است که ثبت جهانی مسجد جامع عتیق اصفهان طلیعه‌ای برای ثبت جهانی دیگر مساجد و بقاع متبرکه کشور باشد.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر ثبت ملی طومار شیخ بهایی گفت: سیستم آب‌رسانی اصفهان که از ابتکارات خلاقانه شیخ بهایی بود به طومار شیخ بهایی تعلق دارد و برای ثبت جهانی و ملی این اثر اقدام می‌شود.

*‌ ساخت میدانی میان میدان عتیق و میدان نقش جهانی

موسوی همچنین اظهار داشت: بر اساس سخنان مطرح شده توسط استاندار اصفهان، میدانی میان میدان عتیق و میدان نقش جهان نیز در دوران انقلاب اسلامی خواهیم ساخت که طرح مطالعاتی آن به زودی آغاز می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها