کد خبر: ۹۰۹۱۴
زمان انتشار: ۱۸:۴۳     ۱۵ آبان ۱۳۹۱
انتقاد دبیرکل جبهه پایداری از اقدام روز گذشته هیات رئیسه مجلس/

 دبير كل جبهه پايداري انقلاب اسلامي گفت: اگر در آينده فتنهاي داشته باشيم و بنا باشد اينگونه از مقام ولايت تبعيت كنيم يك مقدار خوف انگيز است. و ترس من اين است كه ما به كجا مي رويم، اين چه مقدمه اي است كه به اين شكل در حال عملياتي شدن است.

حجت الاسلام و المسلمين دكتر مرتضي آقاتهراني در گفت‌وگو با رجانيوز با بيان اينكه موضوع سؤال رئیس جمهور از چند وقت پیش مطرح شده و موضوع جديدي نبود، گفت: اخیراً برخی از این نامه نگاری ها که از طرف بعضی مسئولان به یک دیگر شد، رهبر انقلاب نظر مبارک خود را فرمودند، نظر آقا هم این بود که نمی‌خواستند این اختلاف‌ها ادامه پیدا کند. 

رييس كميسيون فرهنگي مجلس اظهار داشت: اختلاف سلیقه طبیعی است، همیشه هم بوده منتهی شرایط زمانی و مکانی الآن وضعیت خاصی است. 

وي با بيان اينكه توقعی که مردم از مسئولین دارند غیر از این حرف‌ها است، تصريح كرد: آنها دوست دارند که ما بیشتر به اصول و مسائل جدی بپردازیم و  اگر اختلافی هم است، آقایان جلساتی دارند باید با همدیگر در اين جلسات این اختلافات را حل کنند و اگر بناست بحث کنند بحث‌های طلبگی کنند و به یک نتیجه‌ای برسند. 

آقاتهراني رسانه‌اي كردن اختلافات را نادرست عنوان كرد و افزود: ديديد بعد از آن صحبت‌هایی که شد رسانه‌های بیگانه چه استفاده‌هایي از آن کردند تا آنجا كه نوشته‌های آقایان را نشان داده و به بحث مي‌گذاشتند. 

نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه سخنان رهبر انقلاب جدی بود و اینكه برخي آن را ارشادی یا مولوی كنند، نيست، گفت: این بحث جدی بود و به صراحت هم هشدار دادند كه "از امروز تا روز انتخابات، هر كسى احساسات مردم را در جهت ايجاد اختلاف به كار بگيرد، قطعاً به كشور خيانت كرده است"، اینطور برخوردها را از آقا کمتر دیدیم و واقعاً هم بسیار معقولانه رهبر انقلاب جلوی کار را با این بیان شریف‌شان گرفتند. 

وي ادامه داد: خود آقایان بعد از سخنان آقا نامه نوشتند و امتثال امر ايشان را برخودشان واجب دانستند و گفتند هرچه آقا بفرماید ما هم عمل می‌کنیم كه بايد پای آن ایستاد. 

دبير كل جبهه پايداري انقلاب اسلامي با يادآوري اتفاق ديروز مجلس تصريح كرد: طبق قانون  اگر نمايندگان خواستند از ریاست جمهوری یا از هرکس دیگر  سؤال کنند، مي‌توانند، ولی دوستان به ويژه هيات رئيسه مجلس می‌توانستند با یک نشست‌هایی در مجلس حل کنند.

 آقاتهراني اظهار داشت: ما از این مسائل داشتیم که رئیس تشخیص می‌داد که مثلاً وقت آن نرسیده است که به صورت علنی مطرح شود و  این مصلحت نظام و مردم نیست، جلسات خصوصی می‌گذاشتند، بحث می‌کردند و تبادل نظر می‌شد و بعد هم به یک راهکار اساسی مي‌رسيدند و حرف‌ها زده میشد مخالف و موافق صحبت می‌کردند و خیلی محترمانه تمام می‌شد. 

وي با بيان اينكه نبايد طوري شود كه هنوز جوهر قلم آقا خشک نشده است اين چنين برخوردهايي شود، گفت: شاید بگویند که ما این چیزها را اختلاف نمی‌دانیم - البته حتماً هم همینطور است_  بسیار خب اگر شما هم نبینید ولی مردم اگر اينطور ببینند و احساس کنند که این رفتار به‌گونه‌ای تمرد از مقام ولایت است برای نمایندگان اصلاً زیبنده نیست چون هیچ نماینده‌ای نمی‌خواهد این طور باشد و ديگران به او اينطور نسبت دهند كه با حرف آقا مخالفت كرده است. 

رييس كميسيون فرهنگي مجلس اظهار داشت: بنده وقتی این بحث مطرح شد شخصا به خاطر خودم ترسيدم كه در چنين جلسه‌اي حضور داشته باشم، بنابر اين از جلسه بيرون رفتن تا جزء کسانی نباشم که نسبت به بیان آقا کوچک‌ترین تسامح و تساهلی داشته باشد. 

وي با يادآوري سخنان رييس مجلس كه خروج از صحن علني را خلاف قانون برشمرده بود، گفت: حرف آقای لاریجانی درست بود که گفت شما پول می‌گیرید که در مجلس باشید، اما ما قرار است در مجلس باشیم که از اصول دفاع کنیم نه اینکه پول بگیریم تا هرکاری خواستیم انجام دهیم و نماينده در قبال حقوقی كه می‌گیرد وظیفه شرعی دارد که به و وظیفه‌اش عمل كند و اولين وظيفه ما هم ولايتمداري است.  

آقاتهراني تصريح كرد: البته بنده در توان مديريتي آقای لاریجانی می‌ديدم که می‌توانستند این مسئله را طور دیگری تدبیر کنند ولی نشد، وقتی نشد ما چه کار می‌توانستیم بکنیم جز همین کاری که کردیم. 

دبير كل جبهه پايداري ادامه داد: الآن هم اگر در جمع مردم بینش خاصی برای آقایان درست می‌شود، برای خودشان تمهیدی کنند که خدای ناکرده طوری نشود که اينگونه القا شود كه مجلس یا نماینده‌ای از نمایندگان بی‌تفاوت نسبت به نظر آقا است.

وي با بيان اينكه گفته مي‌شود که رهبر انقلاب شخصاً راجع به این موضوع سخني نگفتند، اظهار داشت: خب اين موضوع كه سابقه ندارد، مگر آقا اینطوري دخالت‌ میکنند؟ ایشان خیلی ملاحظه دارند، آقا یک سری کلیاتی را می‌گویند و ما مسئولین می‌فهمیم که بايد سخن حضرت آقا  را دقيقا درک و به آن عمل کنیم. 

رييس كميسيون فرهنگي مجلس اظهار داشت: حالا من یک سؤالی می‌کنم، به فرض يك عده از نمايندگان بيايند به خاطر اين موضوع، سر لجبازی بگویند ما هم می‌خواهیم هیأت رئیسه مجلس را استیضاح کنیم. آیا این كار خوب است يا نه و آيا اين مصداق حرف آقا نیست كه مسئولان به جان هم افتاده اند؟! خیلی روشن است.

آقاتهراني گفت: در اینکه چرا دوستان حرف آقا را متوجه نشدند، خودشان باید توضیح دهند كه چگونه اين كار مخالفت نيست يا اسشتمام غلطي است و حتما توضيح دهند، چرا كه اگر كسي اينگونه فكر كند خيلي بد است. 

به گفته وي خيلي بد است كه در نظام ولايي كسي اين چنين فكر كند،  همه ما به مقام ولايت التزام جدي داريم. 

دبير كل جبهه پايداري افزود: گاهي از اوقات گفته مي‌شود كه آقاي احمد نژاد بي پرواست و وقتي به مجلس بيايد مواردي را مي گويد و به نفع نظام نيست، جالب است كه از همين آقايان گاهي اين حرف را شنيدم خب اگر همچين موضوعي واقعيت داشته باشد بعد كه ايشان به مجلس بيايند و صحبتهايي كه شما مي گوييد به نفع نظام نيست مطرح كنند، چه نتيجه اي خواهد داشت آيا اين باز مصداق تخلف از بيان مقام ولايت نيست؟ 

آقاتهراني با بيان اينكه اين مسائل قابل تدبير است،‌ بهترين راه براي حل اين مسئله را برگزاري نشست محدود در مجلس عنوان كرد و اظهار داشت: قبلا هم چنين نشست‌هايي سابقه داشته است كه نمايندگان را خبر مي‌كردند و عده اي كه در مجلس احترام دارند، مي‌آمدند و در جلسه خصوصي مشكل را حل ميكردند. 

وي يادآور شد: انتقاد به دولت هست و كسي هم نمي‌پرسد كه چرا انتقاد داريد و اين حق نماينده است كه انتقاد كند اما بايد همه شرايط را در نظر گرفت، مصلحت نظام و شرايط زمان و مكان و بيان آقا درست تحليل نشد.

رييس كميسيون فرهنگي مجلس در ادامه هشدار داد: اگر در آينده فتنهاي داشته باشيم و بنا باشد اينگونه از مقام ولايت تبعيت كنيم يك مقدار خوف انگيز است. و ترس من اين است كه ما به كجا مي رويم، اين چه مقدمه اي است كه به اين شكل در حال عملياتي شدن است.

آقاتهراني گفت: مباحثي هم بود كه تعداد اسامي سوال كنندگان به حد نصاب نرسيده است و مي شد آن را براي آخر جلسه گذاشت، كه هم دقيق‌تر باشد و هم همه جوانبش ديده شود. به نظر يك مقدار با عجله اين كار انجام شد.

دبير كل جبهه پايداري درباره اظهارات رييس مجلس مبني بر اينكه دستوری از طرف مقام معظم رهبری - براي كنار گذاشتن سوال از رييس جمهور-  به ما نرسیده است، اظهار داشت: اگر بنا باشد كه كار به دستور و حكم حكومتي رهبر معظم انقلاب معلوم مي‌شود كه اوضاع ما خيلي خراب است.

به گفته آقاتهراني دوستان راحت‌تر از اينها سخنان رهبر انقلاب را متوجه مي‌شوند و اگر خداي نكرده درك اين مسائل براي ما سخت باشد و يا اهمالي كنيم، نمي‌دانم چه توجيهي مي‎توانيم داشته باشيم.

وي با بيان اينكه اين اتفاق نشان داد كه نسبت به بيانات مقام ولايت هم بايد بيشتر فكر كرد و هم بايد خوب گوش داد و در قضاوت دقيق‌تر عمل كرد، افزود:همه بايد طوري باشند كه در تثبيت موقعيت ولايت فقيه تلاش كنند اگر مي خواهيم كه هيچ وقت نظام دچار مشكل نشود بايد ولايت فقيه را جدي بگيريم اگر هر كسي به خودش اجازه بدهد كه سخنان آقا را يك نوع تفسير كند حالا اگر يك اتفاقي پيش آمد و كس ديگري تفسير ديگري كرد ما نبايد بدمان بيايد و نبايد ايراد بگيريم و اصلا نبايد اينطور بشود.

نماينده مردم تهران در مجلس اقدامي كه در صحن علني مجلس انجام شد را مخالف با هشدار اخير رهبر معظم انقلاب دانست و ادامه داد: براي همين بود كه نتوانستم براي خودم اين موضوع را حل كرده و در آن مجلس بنشينم و بيرون آمدم تا حداقل من جزو كساني نباشم كه مخالف هشدار رهبر انقلاب عمل مي‌كنند و بايد براي من اين موضوع حل مي‌شد كه نشد.

دبير كل جبهه پايداري با بيان اينكه اگر اين موضوع باعث فتح باب جديدي شود كه خودمان قبول نداريم بايد نسبت به آن برخورد درستي شود، گفت: براي بسياري از نمايندگان چنين حالتي بود كه در چنين شرايطي چه كاري انجام دهند، بهترين راه را همين ديدم كه خودم را از بودن در مظان چنين چيزي بر حذر بدانم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها