کد خبر: ۹۱۴۷۹
زمان انتشار: ۱۷:۰۷     ۱۷ آبان ۱۳۹۱
گلایه عضو جامعه مدرسین از تداوم کشاندن اختلاف مسئولین به جامعه:
هواي نفس همه بدي ها را براي انسان خوب جلوه داده و توجيه مي كند و گاه انسان مسأله اي را كه كاملا مخالف خواست خداست، توجيه كرده و مرتكب مي شود. به عنوان نمونه افرادي خود را مطيع محض رهبري مي دانند، اما عليرغم تأكيدات رهبري مبني بر عدم تنش زائي و حفظ آرامش، به اموري دامن مي زنند كه در جامعه ايجاد تنش مي كند و عليرغم اينكه مي دانند اين عمل خلاف نظر رهبري است، آن را توجيه كرده و مصداق نظر ايشان نمي دانند.
به گزارش پایگاه 598، آیت الله رجبی قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در بین جمعی از اساتید و داشجویان این موسسه به سخنرانی می پرداخت با گلایه از تداوم کشاندن اختلاف مسئولین به جامعه بیان داشت: افرادي خود را مطيع محض رهبري مي دانند، اما عليرغم تأكيدات رهبري مبني بر عدم تنش زائي و حفظ آرامش، به اموري دامن مي زنند كه در جامعه ايجاد تنش مي كند.


 آيت الله رجبي با اشاره به نياز افراد به اهلبيت(ع) اظهار داشت: وقتي سه عامل مهم دنيا، شيطان و هواي نفس انسان را به لغزش وا مي دارند، توسل به اهلبيت(ع) ضروري است.

وي با اشاره به روايتي ، حب دنيا را منشأ همه گناهان دانست و افزود: از طرفي شيطان نيز قسم خورده كه بندگان را از راه مستقيم ، منحرف مي كند، لذا بدون توسل به اهلبيت(ع) نمي توان خود را از گزند اين لغزش ها حفظ كرد.

عضو جامعه مدرسين با اشاره به هواي نفس آدمي اظهار داشت: هواي نفس همه بدي ها را براي انسان خوب جلوه داده و توجيه مي كند و گاه انسان مسأله اي را كه كاملا مخالف خواست خداست، توجيه كرده و مرتكب مي شود.

اين استاد اخلاق حوزه علميه ابراز داشت: همچنين در مسائل اجتماعي نيزاين مسأله جريان دارد و گاهي هواي نفس و منافع شخصي سبب مي شود، انسان كار اشتباه خود را توجيه كند.

آيت الله رجبي افزود: به عنوان نمونه افرادي خود را مطيع محض رهبري مي دانند، اما عليرغم تأكيدات رهبري مبني بر عدم تنش زائي و حفظ آرامش، به اموري دامن مي زنند كه در جامعه ايجاد تنش مي كند و عليرغم اينكه مي دانند اين عمل خلاف نظر رهبري است، آن را توجيه كرده و مصداق نظر ايشان نمي دانند.

وي با اشاره به نمونه هايي از اثرات توسل به اهل بيت(ع) خاطر نشان كرد: براي مصون ماندن از اين لغزش ها راهي جز توسل به اهل بيت(ع) وجود ندارد .

اين استاد اخلاق حوزه علميه ادامه داد: العياذ بالله ائمه(ع) نه بخيل هستند و نه ناتوان، لذا بايد به هر طريق ممكن از آنها استفاده كرد و به آنها توسل داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها