کد خبر: ۹۲۰۶۵
زمان انتشار: ۱۳:۳۳     ۲۰ آبان ۱۳۹۱
وزیر ارشاد گفت: پیش از انتخابات آمریکا عنوان می‌شد با انتخاب اوباما تحریم‌های ایران برطرف می‌شود اما سوغات این انتخابات تحریم وزارت ارشاد و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس ائین افتتاحیه بیستمین دوره هفته کتاب و همچنین بیستمین دوره آئین تقدیر از خادمان نشر با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ا رشاد اسلامی در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

براساس این گزارش در این مراسم از مرحوم محمدرضا علیان جاسبی مدیر انتشارات پیام آزادی با حضور خانواده وی تقدیر شد.

سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ضمن اشاره به اینکه هفته کتاب پرخیر و برکت است اظهار داشت: ‌امیدوارم این هفته هفته پرخیر و برکت باشد برای گسترش مطالعه و کتابخوانی و در این راستا مشکلات برطرف شود.

وی با اشاره به همکاری هفتاد نهاد در ستاد بیستمین دوره هفته کتاب عنوان کرد: بیستمین دوره هفته کتاب هر روز حاوی یک شعار و یک پیام خواهد بود که می‌تواند تاثیرگذار باشد. ان‌شاءالله شعار یادگار ماندگار هم تاثیرگذار خواهد بود چرا که در نظام جمهوری اسلامی ایران اصل بر ارتقای آگاهی مردم است و هر چه بصیرت بیشتر شود نظام مصونیت پیدا می‌کند.

به گفته حسینی در آغاز سال نمایشگاه کتاب را شاهدیم و سپس جریان‌سازی‌هایی در این راستا از طریق رسانه‌ها صورت می‌گیرد.

در ادامه نمایشگاه‌های استانی،‌جوایز ادبی، تقدیر از نویسندگان و معرفی آثارشان و... را داریم این یک حساسیتی در جامعه ایجاد می کند تا مردم حوزه نشر را بهتر بشناسند.

عالیرتبه‌ترین مقام مسئول در وزارت ارشاد تصریح کرد: شعار امروز کتاب، قرآن، ولایتمداری و فرهنگ عاشورایی است. همواره در کنار کتاب باید به قرآن اشاره کنیم زیرا قرآن کتاب زندگی است و امروز روز نزول آیات سوره حل‌‌اعطا در وصف اهل‌بیت است.

وزیر با تاکید بر اینکه براساس منویات رهبر انقلاب اقدامات خوبی در حال اجراست به میزان افزایش کتاب، کتابفروشی اشاره و ابراز داشت: امیدواریم دسترسی همگانی به کتاب روز به روز بهتر شود.

ما هم در وزارت ارشاد با خرید کتاب حمایت از ناشران و نویسندگان را داریم و خلاصه ثمره آن باید افزایش مطالعه در کشور باشد. البته میزان مطالعه در ایران در قیاس با کشورهای همسایه و جهان اسلام در مقام خوبی قرار دارد اما در قیاس با ژاپن همچنان فاصله داریم ولی معنایش این نیست که ما درجا می‌زنیم بلکه روز به روز میزان رشد، آگاهی و مطالعه افزون می‌شود.

حسینی ضمن اشاره به روند تولید کتاب و عناوین کتاب گفت: اگر به روند تولید کتاب و عناوین کتاب بنگریم از سال 1373 این سیر رو به رشد بوده اما امسال به دلیل شرایط اقتصادی با رکود و مشکلاتی مواجهیم از همین جا از ناشران و فعالان حوزه نشر تشکر می‌کنم که سختی‌ها را تحمل می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به اینکه مشکلات حال حاضر در هیئت دولت و شورای انقلاب فرهنگی در حال پیگیری است گفت: اگرچه غرب و آمریکا دست‌بردار نیستند و همواره مشکلاتی را برای ما به وجود می آورند؛ برخی معتقد بودند با انتخابات مجدد در آمریکا و برگزیده شدن اوباما تحریم‌ها برطرف می‌شود اما سوغات جدید این انتخابات تحریم وزارت ارشاد و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است. چون ما هیئت نظارت بر نشریات در کشور داریم و اعتقادی به آن آزادی غربی نداریم و در این مسیر توهین به پیامبر را در راستای آزادی برنمی‌تابیم به اسم آزادی در کشور اسلامی اجازه نخواهیم داد که مسائل اعتقادی زیر پا نهاده شود. اگر آنها تصور کنند با تحریم از اصول خود دست برخواهیم داشت اشتباه می‌کنند و اینگونه نخواهد بود.

 

در ادامه این مراسم از خادمان نشر کتاب در دو حوزه علمی و فنی تجلیل شد.

در بخش علمی حجت‌الاسلام احمد احمدی مترجم،‌ حجت‌الاسلام فیاضی معلم در حوزه فلسفه،‌ علی رواقی مولف در حوزه ادبیات و روانشناسی، ضیاء موحد مولف در حوزه منطق، منوچهر صدوقی مولف در حوزه عرفان و تاریخ فلسفه و سیدحمید روحانی مولف تاریخ معاصر تقدیر شدند.

همچنین در بخش فنی دانش اشراقی، محمد سلحشور،‌ طهماسب طیران، محمدحسین باغشاهی، محمدباقر چوبی، محمدحسین واحدی،‌ حسین خرمی، محمد مشایی، حسن حریری، رضا یوسف‌زاده، حبیب‌الله شیرخانی، سیدمهدی صاحب‌فصول، اسماعیل هاشمی، حسین شیمیایی و اسماعیل اقمشه تجلیل شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها