کد خبر: ۹۲۶۵۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۲۲ آبان ۱۳۹۱

استاد حوزه گفت:صداو سیما بواسطه اینکه می خواهد به دنیا نشان دهد ایرانیان وضعشان خوب است با ساخت سریال در خانه های بالای شهر تجمل گرایی را ترویج می دهند و این درحالی است که باید سبک زندگی قرآنی را تبلیغ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی در گفتگو با آوای وحدت با بیان اینکه  هدف رهبر معظم انقلاب از تاکید بر تغییر سبک زندگی احیا سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) بوده است، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند هرکس سنت ها را زنده کند،من را زنده کرده است و هرکس من را زنده کند جایش در بهشت در کنار من خواهد بود.

وی با بیان اینکه طبیعی است که مقربین درگاه حق تعالی می توانند سنت های پیامبر(ص) را تماما احیا کنند،تصریح کرد: عموم مردم می توانند موارد مهم سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) را بشناسند و بعد از کسب معرفت نسبت به آن در حد توان خود آن را در زندگی خود بکار گیرند.

استاد حوزه با بیان اینکه اقتصاد یکی از شعارهای اصلی است که پیامبر اکرم(ص) تاکید بسیاری نسبت به آن داشتند، خاطرنشان کرد:اقتصاد در لغت به معنای میانه روی است و پیامبر اکرم(ص) فرمودند که من تعهد می کنم اگر کسی اقتصاد را در زندگی خود رعایت کند هرگز فقیر نشود.

وی ادامه داد: قناعت نیز یکی از شاخصه های مهم در سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) بوده است، قناعت یعنی اینکه انسان چشم به ناداشته ها نداشته باشد ولی متاسفانه قناعت از زندگی روزمره ما فاصله گرفته است،قناعت حقیقتی است برای تمام آحاد انسان ها نه فقط برای کسانی که دستشان به جایی نمی رسد.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی با بیان اینکه  تمام فسادهای اخلاقی بواسطه اصراف در زندگی حاصل می شود، اظهار داشت: متاسفانه ما در این زمینه خیلی کوتاه آمدیم و بعد از انقلاب که فرصت خوبی فراهم شد تا سبک زندگی قرآن را برای مردم بازگو کنیم، آنها را به سمت اشرافیگری ، تجمل گرایی و استفاده از کالاهای لوکس و گران قیمت سوق دادیم.

استاد حوزه با بیان اینکه بسیاری از نابسامانی های اقتصادی  نتیجه نادیده گرفتن سبک زندگی قرآنی است، تصریح کرد: وقتی ما به صداوسیما می گوییم چرا سریال های خود را در خانه های شیک بالای شهر می سازید، می گویند ما می خواهیم دنیا ببیند که ایرانیان همه چیز دارند و وضعشان خوب است و این در حالی است که ما اگر آموزه های قرآنی را به دنیا معرفی کنیم تاثیر بسیار خوبی دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها