کد خبر: ۹۲۶۵۶
زمان انتشار: ۱۳:۳۸     ۲۲ آبان ۱۳۹۱
امروز نیز برای چهارمین روز پیاپی، همچنان موضوع پهپاد آمریکایی در خلیج فارس در صدر مطالب مورد توجه مطبوعات جهان درباره ایران است، ولی از جمله دیگر مطالب می‌توان به بازتاب سخنان رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره پیش‌شرط‌های ایران برای مذاکره با آمریکا، بازتاب برگزاری نشست «اسکاپ» در ایران و درخواست کمک ایران از ترکیه برای آزادی گروگان‌های ایرانی در سوریه اشاره کرد.
امروز نیز برای چهارمین روز پیاپی، همچنان موضوع پهپاد آمریکایی در خلیج فارس در صدر مطالب مورد توجه مطبوعات جهان درباره ایران است، ولی از جمله دیگر مطالب می‌توان به بازتاب سخنان رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره پیش‌شرط‌های ایران برای مذاکره با آمریکا، بازتاب برگزاری نشست «اسکاپ» در ایران و درخواست کمک ایران از ترکیه برای آزادی گروگان‌های ایرانی در سوریه اشاره کرد.


به گزارش «تابناک»، روزنامه «نیشن» پاکستان، صبح امروز یکی از مطالب خود را به هشدار ایران به آمریکا در این زمینه اختصاص داده است. این روزنامه می‌نویسد ایران روز یکشنبه هشدار داد، به هرگونه تجاوز ایالات متحده به حریم هوایی‌اش به شدت واکنش نشان خواهد داد. نیشن به نقل از سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروهای هوا ـ فضای سپاه پاسداران می‌نویسد: «بله، ما آتش گشودیم و این شلیک‌های هشدار ما بود. اگر آنها بار دیگر این کار را انجام دهند، باید حتی منتظر پاسخ جدی تر باشند». این روزنامه در ادامه مطلب خود به اظهارنظرهای طرفین درباره این ماجرا در روزهای اخیر اشاراتی کرده است.


روزنامه «دیلی استار» لبنان نیز با انتشار گزارشی، تمرکز خود را بر بخش‌های دیگری از سخنان سردار حاجی زاده قرار داده که گفته بود پهپاد آمریکایی، مشغول جاسوسی از نفتکش‌های ایرانی بوده است. این روزنامه به نقل از سردار حاجی زاده می‌نویسد: «این پهپاد در نزدیکی جزیره خارک پرواز می‌کرده و برداشت ما این است که مشغول جمع‌آوری اطلاعات از این جزیره و نفتکش‌ها در این منطقه بوده است».

به هر حال، دیلی استار بر این باور است که این رخداد، نشانگر خطر افزایش تنش‌ها میان ایالات متحده و ایران در جریان درگیری دو طرف بر سر برنامه هسته‌ای ایران است. 


در همین حال، روزنامه «پیپل دیلی» چین با اشاره به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس ایران، تغییر سیاست‌های ایالات متحده را لازمه و پیش‌نیاز گفت‌و‌گوی ایران و آمریکا معرفی کرده است. این روزنامه سخنان روز گذشته علاءالدین بروجردی، رئیس کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را بازتاب داده که گفته بود: ما با سیاست‌های ایالات متحده علیه منافع جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام، مشکل داریم و تا هنگامی که این سیاست‌ها تغییر نکند، هیچ گفت‌وگویی با آمریکا انجام نخواهد شد.

این روزنامه در ادامه اشاره کرده که پیش از این، رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز به رسمیت شناخته شدن حقوق هسته‌ای ایران از سوی ایالات متحده را عامل ایجاد اعتماد در روابط دو طرف دانسته بود.


اما روزنامه «پاکستان آبزرور»، در یکی از مطالب صبح امروز خود به موضوع برگزاری سومین نشست «کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه» (اسکاپ) در تهران پرداخته که از روز یکشنبه با حضور 62 کشور آغاز به کار کرده است. این روزنامه اشاره می‌کند کمیسیون مذکور که مقر آن در بانکوک، پایتخت تایلند است، بازوی منطقه‌ای دبیرخانه سازمان ملل برای منطقه آسیا و اقیانوسیه است. این سازمان که در سال 1947 راه‌اندازی شده، ترویج همکاری اقتصادی میان اعضا را مدنظر خود دارد. به نوشته این روزنامه، قرار است در نشست چهار روزه تهران، اعضا درباره موضوعاتی از جمله حمل و نقل، انرژی، فناوری، ارتباطات و جاده‌ها به بحث و تبادل نظر بپردازند. 


در پایان، روزنامه «تودی زمان» ترکیه از درخواست کمک ایران از این کشور برای آزادی شهروندان ایرانی گروگان گرفته شده در سوریه خبر داده است. به نوشته این روزنامه، هیأتی ایرانی، شامل برخی اعضای مجلس ایران در روزهای آینده به آنکارا سفر می‌کنند تا درباره ایرانی‌هایی که از ماه اوت تاکنون در سوریه به گروگان گرفته شده‌اند، از ترکیه درخواست میانجیگری کنند. تودی زمان در ادامه سابقه این ماجرا، از زمان گروگان گرفتن شدن این افراد تاکنون و تلاش‌های صورت گرفته برای آزادی آنها را نیز مورد اشاره قرار داده است.   

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها