کد خبر: ۹۳۲۶۰
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۲۴ آبان ۱۳۹۱
مدير شبکه سه سيما گفت: براي خريد حق پخش مسابقات فوتبال آسيا تا سال 2016 به صورت يک جا به مرحله تفاهم رسيديم و در مسير امضاء قرارداد هستيم.
«مجيد زين العابدين» در نشستي خبري با بيان اينکه براي برخي از مخاطبان ما اين سوال ايجاد شده بود که آيا مسابقه بين دو تيم فوتيال ايران و ازبکستان به طور زنده پخش خواهد شد يا خير، گفت: ما بازي اين دو تيم را طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده پخش خواهيم کرد و توافقات اوليه براي پخش زنده آن با رسانه‌اي که انحصار پخش بازي‌هاي فوتبال را در آسيا دارد، انجام داده‌ايم. رويکردمان هم نسبت به پخش بازي و همچنين ساير مسابقات تيم ملي اين است که همراهي نزديکي در راه رسيدن به جام جهاني با آن‌ها داشته باشيم و اين را وظيفه رسانه ملي مي‌دانيم، چون تيم ملي نيازمند حمايت رسانه است. البته نقد و مطالبه هم وظيفه هر رسانه‌اي است و ما هم از اين قضيه مستثني نيستيم و بررسي و تحليل عملکرد تيم را هم خواهيم داشت.

وي ادامه داد: تدارک ويژه‌اي هم در بحث مسائل فني داريم که از بازي با کره شروع شد، به نظر ما اين حق مردم است که مسابقات فوتبال تيم ملي و ساير تيم‌هاي کشورمان را با کيفيت بهتر و مطلوب‌تري ببينند و از ديدن بازي لذت بيشتري ببرند. بنابراين به فراخور بازي از بازي کره برنامه‌ريزي کرديم که مسابقات تيم ملي را به نحو مطلوب‌تري پوشش بدهيم. حتي در بازي کره هم اين اتفاق افتاد و ما توانستيم تيم‌ ملي را از رخت‌کن همراهي کنيم و حرکت تيم‌ها از هتل‌ها هم پخش شد. البته اين موضوع در بازي‌هاي خارجي مرسوم است و ما پيش از مسابقات فوتبال خارجي اين تصاوير را مي‌بينيم، اما اينکه اين اتفاق در کشورمان مي‌افتد کار جديد و نويي بود و در حال بازنگري هستيم و اميدواريم در بازي با ازبکستان با طراحي که کرديم بتوانيم آن را مطلوب‌تر از بازي با کره پخش کنيم.

زين‌العابدين افزود: از لحاظ تعداد دوربين هم تدارک ويژه‌اي صورت گرفته است و البته امکان دارد شرايط جوي نگذارد آن طور که تدارک ديده بوديم جلو برويم، اما تعداد دوربين و زواياي آن برايمان مهم بود و هم زمان با بحث تصويربرداري اين تدارک هم ديده شده بود که در بحث تحليل بازي هم از امکانات جديدتري بهره ببريم و استفاده کنيم.

وي تصريح کرد: دوستان ما در گروه ورزش شبکه سه مشغول تکميل اين نرم افزار هستند و آماده شده و نسخه‌اي است که قابل رونمايي و ارائه است. البته حتما بايد اين نرم‌افزار تکميل‌تر شود. قبل از بازي پيش‌بيني کرده‌ايم که از يک ساعت قبل برنامه فوتبال برتر را روي آنتن ببريم و در اين يک ساعت با استفاده از اين نرم‌افزار و گروه کارشناسي که در برنامه حضور دارند شرايط تيم ملي در بازي‌هاي قبل آناليز شود و نسبت به بازي که در پيش رو داريم ارزيابي کنيم.

به گزارش فارس، زين العابدين در ادامه گفت: ما تا به حال براي پخش مسابقات فوتبال، بازي به بازي مذاکره مي‌کرديم و پخش آن را دريافت مي‌کرديم و در جاهايي هم به مشکلاتي برخورد مي‌کرديم. مذاکرات خوبي با شرکتي که حق پخش و رايت مسابقات فوتبال در آسيا را دارد، داشته‌ايم و جلسات فشرده و مهمي را هفته گذشته داشته‌ايم و به فضل خدا توافق لازم حاصل شد، براي اينکه ما حق پخش مسابقات فوتبال آسيا را تا سال 2016 يک جا خريداري کنيم. در اين باره به مرحله تفاهم رسيديم و در مسير امضاء قرارداد هستيم.

زين‌العابدين در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به خريد يک‌جاي مسابقات فوتبال آسيا تا سال 2016 گفت: خريد بسته حق پخش مسابقات ورزشي چند ويژگي خوب دارد. اول اينکه مسابقات فوتبال آسيايي که تا سال 2016 است را شامل مي‌شود، مانند مسابقات جام ملت‌هاي آسيا 2015،‌ جام باشگاه‌هاي آسيا‌، قهرماني فوتبال آسيا 2014 و 2016،‌ قهرماني فوتسال باشگاه‌هاي آسيا‌، مقدماتي جام جهاني 2014 آسيا،‌ مسابقات قهرماني زير 22 سال 2015 و 2013،‌ قهرماني زير 19 ساله‌هاي آسيا،‌ قهرماني زير 16 سال آسيا 2016 و 2014 و چلنج کاپ آسيا.

وي ادامه داد: ويژگي ديگر اين تفاهمنامه اين است که انحصار پخش اين بازي‌ها به زبان فارسي در اختيار صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران قرار گرفت و حق انحصاري پخش اين مسابقات به زبان فارسي در منطقه در اختيار ما قرار خواهد گرفت. مذاکرات از مدت‌ها قبل آغاز شد و ما سعي کرديم مذاکرات بر مبناي تامين منافع مردم کشورمان باشد.

زين‌العابدين عنوان داشت: تفاهم‌نامه بر مبناي رقم پيشنهادي ما امضاء شد که از طرف صداوسيما ارائه شده بود.

وي درباره قيمت نهايي خريد حق پخش اين مسابقات گفت: قبلا آن‌ها رقم 40 ميليون دلار را عنوان کرده بودند، به 11 ميليون دلار هم رسيد اما ما با رقمي بسيار پايين‌تر از اين مقدار با آن‌ها به توافق رسيديم. ما اين تفاهم را بسيار مثبت ارزيابي کرديم و اگر جاهايي هم براي پخش مسابقات مشکل داشتيم، تمام تلاش خود را به کار برديم تا با حداقل هزينه اين موضوع را به ثمر برسانيم. البته ساير کشورهاي ديگر نيز وارد مذاکره شدند. مثلا کره جنوبي با اين کمپاني به توافق نرسيد و حتي دو بازي ملي کره هم پخش نشد. اگر اين اتفاق در ايران مي‌افتاد، گلايه مي‌کردند که چرا مسابقات پخش نشد.

مدير جديد شبکه سه سيما در ادامه عنوان داشت: برنامه بعدي ما مذاکره براي خريد بازي‌هاي 2014 کره جنوبي است و همچنين حق پخش المپيک 2016 برزيل است. همچنين قرار شده مسابقات تيم ملي سوريه در ايران برگزار شود، قرار شده ما مسابقات را به کشورهاي آسيايي مخاطب اين بازي‌ها نظير سوريه، سنگاپور، اردن و عمان براي پخش ارائه کنيم.

وي در پايان گفت: با نگاهي که رسانه ملي نسبت به توسعه شبکه‌هاي تخصصي داشته‌اند و قرار است شبکه ورزش در اين زمينه فعاليت کند، ما در دوره جديد با توجه به افتتاح اين شبکه و محدوديتي که شبکه سه براي اختصاص هرچه بيشتر برنامه‌هايش به ورزش دارد، ما ضمن اينکه برنامه‌هاي سابق شبکه سه و پخش‌هاي زنده را خواهيم داشت مانند مسابقات ليگ برتر، بخشي از مسابقات ورزشي توزيع شده به شبکه ورزش و اجرايي شده است. البته پخش مسابقاتي که از شبکه ورزش پخش مي‌شوند، از طريق زيرنويس به اطلاع مخاطبان شبکه سه مي‌رسد تا از اين طريق شاهد برنامه‌هاي مدنظرشان باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها