کد خبر: ۹۳۶۳۴
زمان انتشار: ۲۱:۵۸     ۲۵ آبان ۱۳۹۱
کارشناس فوتبال از عملکرد خط حمله تیم ملی ایران مقابل ازبکستان اظهار نارضایتی کرد و گفت: خط حمله تیم ملی ایران در اندازه ی بازی های جام جهانی نیست و میانگین گل زده ی ایران در این دوره بسیار پایین است.
 صادق ورمرزیار کارشناس و پیشکسوت فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: تیم ملی ازبکستان از جهات مختلف با تیم ملی کره متفاوت بود و بر خلاف اعتقاد برخی کارشناسان که تیم کره را حریف قدرتمند و سرخت برای تیم ملی ایران می پنداشتند من از ابتدا بر این موضوع واقف بودم که تیم ملی ازبکستان برای ملی پوشان ایران خطرناک تر خواهند بود و متاسفانه دیدار شب گذشته این مسئله را بر همگان اثبات کرد.

وی ادامه داد: تیم ملی کره جنوبی فقط در سرعت و غافلگیر کردن بازیکنان ایران در ضد حمله خطرناک محسوب می شد و اگر بازیکنان ایران سرعت تیم ملی کره را مهار می کردند موفقیت آنها مسجل بود البته این اتفاق نیز رخ داد.

ورمرزیار تصریح کرد: تیم ملی ازبکستان بر خلاف تیم ملی کره جنوبی در بسیاری مواقع از ملی پوشان ایرانی بودند ازبکستان تیمی قدرتمند است و قدرت بدنی بازیکنان این تیم به مراتب از بازیکنان ایرانی بالاتر بوده است در مصاف های فیزیکی بازیکنان ازبکستانی موفق تر عمل می کردند.

کارشناس تصریح کرد: علاوه بر قدرت جسمانی بازیکنان ازبکستانی بسیاری از آنها در لیگ های اروپایی توپ می زنند و از این رو کاملا حرفه ای و با تجربه می باشند و به خوبی زمان بازی شب گذشته را کنترل می کردند آنها با استفاده از تجربه ی خود به بازی سرعت می دادند و گامی که شرایط را به نفع تیم خود نمی پنداشتند از سرعت بازی می کاستند.

وی ادامه داد: تیم ملی ازبکستان با 15 امتیاز و فقط یک گل خورده به این مرحله از مسابقات صعود کرده بود این مسئله حاکی از قدرت خط دفاع آنهاست و از طرفی تیم ملی ایران دارای خط حمله ی ضعیف با میانگین گل زده پایین است بنابراین فاکتورها به نفع تیم ازبکستان بوده و آنها نیز بخوبی از این موقعیت استفاده کردند.

ورمرزیار تصریح کرد: پیروزی مقابل ازبکستان و حتی کسب فقط یک امتیاز از این دیدار شرایط را برای صعود به مرحله بعدی رقابت ها مراسم می کرد اما متاسفانه با دقتی و عدم تمرکز کافی امتیازات مهم این دیدار را از دست دادیم.

وی ادامه داد: اگر چه تیم ملی ایران همچنان برای صعود به مرحله ی بعدی رقابت ها فرصت دارد اما شرایط برای ملی پوشان تا حدود فراوانی سخت شده است و بازیکنان در بازی های اینده خود باید حریفان خود را در خارج خانه شکست دهند و اگر چنین اتفاقاتی در بازی های بعدی رخ دهد احتمال اینکه فرصت جبران نباشد بسیار است.

کارشناس فوتبال خاطر نشان کرد: تیم ملی ایران قابلیت و شایستگی بالایی دارد و در دیدار شب گذشته بازیکنان به هیچ عنوان در حد و اندازه ی شایستگی های خود ظاهر نشدند البته عدم حضور تماشاگران بدلیل بارش باران و غرور کاذب حاصل از برخی از نظر سنجی های برنامه های ورزشی سبب کسب نتیجه ی دیدار شب گذشته شد.

ورمرزیار افزود: تیم ملی باید این بازی را فراموشی و تمام تمرکز خود را به بازی های آینده معطوف کند تا دیگر اشتباهاتی که منجر به شکست مقابل ازبکستان شد را شاهد نباشیم.

کارشناس ادامه داد: تیم ملی لبنان، در مسابقات جام جهانی تیم ملی را در خانه شکست داده است و این مسئله حکایت از قدرت تیم لبنان دارد و اگر ملی پوشان ایرانی تیم ملی لبنان را نیز دست کم و کم تجربه پندارند احتمال اینکه دوباره این اتفاق رخ دهد بسیار است.

کارشناس فوتبال افزود: فدراسیون فوتبال مدت طولانی است که به تیم های ملی فوتبال نوجوانان جوانان و امید بی توجه است و به هیچ عنوان شرایط پیشرفت ملی پوشان این رده سنی را تا کنون فراهم نکرده است و همین مسئله سبب شد تا در این برهه از زمانی تیم ملی فوتبال بزرگسالان با مشکل روبرو شود.

وی تصریح کرد: بضاعت فوتبال ما در همین حد است و نباید توقع بیش از این از ملی پوشان داشت. فدراسیون فوتبال باید با هدف گذاری های مناسب و منطقی آینده فوتبال را بسازد متاسفانه فقط مربیان خارجی وارد فوتبال می کنیم بدون اینکه بازیکن سازی کنیم.

این کارشناس تصریح کرد: فوتبال ایران از زمان حضور کیروش تا کنون پیشرفت محسوس نکرده است اختیارات کامل به کیروش سر مربی تیم ملی فوتبال دادیم در صورتی که بازدهی مناسب از این مربی تا کنون شاهد نبودیم. مربیان خارجی نباید برای فوتبال ما هدف گذاری کنند بلکه آنها باید مجری تحقق اهداف فوتبال ایران باشند اتفاقی که هم اکنون رخ داده است نتیجه ی هدف گذاری و مدیریت غلط فدراسیون فوتبال است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها