کد خبر: ۹۳۸۳۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۰     ۲۷ آبان ۱۳۹۱

تعدادی از سینماگران مصری با حضور در دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار با فعالیت‌های این جشنواره آشنا شدند و از حضور در جشنواره فیلم عمار استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از عمار فیلم، پنجشنبه گذشته در ادامه سفر هیئت سینمایی مصر به ایران، تعدادی از سینماگران مصر در دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار حاضر و با فعالیت‌های این جشنواره آشنا شدند.
 
بنابراین گزارش در این جلسه که سامح الصریطی رئیس انجمن بازیگران مصر، مسعد فوده رئیس کانون سینماگران مصری، محمد معتصم عبدالسمیع، رفعت عبدالسمیع و تعداد دیگری از هنرمندان مصری حاضر بودند، وحید جلیلی مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در سخنانی با اشاره به جدایی 30 ساله بین ایران و مصر، به مشخصات جشنواره مردمی فیلم عمار، از جمله اکران‌های مردمی در شهرستان‌ها، روستاها و حضور نسل نو فیلمسازان انقلاب اسلامی اشاره کرد و درباره آنها توضیحاتی ارائه کرد.
 
در این جلسه سینماگران مصری نیز با استقبال از حضور در جشنواره فیلم عمار به طرح سوالاتی درباره محورهای جشنواره، نحوه شرکت در آن و موضوعاتی از این دست پرداختند که مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به آنها پاسخ داد.
 
همچنین سینماگران مصری با اشاره به وجود موسسات سینمای مردمی چون عمار در کشور مصر از ارتباط با دبیرخانه عمار استقبال کرده و ابراز امیدواری کردند تا بتوانند در سومین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار حضور پیدا کنند.
 
کارگردانان و سینماگران مصری همچنین با اشاره به تولیدات گسترده در سینمای مصر در پاسخ به فیلم موهن آمریکایی اخیر علیه پیامبر اعظم(ص) با توجه به گستردگی اکران در جشنواره مردمی عمار خواستار همکاری جشنواره عمار برای اکران این فیلم‌ها در ایران شدند.
 
همچنین پیش از این گپ و گفت، شهریار بحرانی، کارگردان سریال «مریم مقدس» و فیلم سینمایی «ملک سلیمان» در میان کارگردانان و سینماگران مصری در تالار عمار حاضر شد و به بررسی فیلمسازی دینی ایران و مختصات آن پرداخت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها