کد خبر: ۹۴۵۰۸
زمان انتشار: ۱۷:۵۲     ۲۹ آبان ۱۳۹۱
ناکامي هاي هفته سياه فوتبال و بحث کنار گذاشتن کفاشيان از رياست فوتبال و نقد مشکلات تيم ملي را در متن خبر از زبان سردبيران رسانه هاي ورزشي مختلف بخوانيد.
و اما تعدادي از سردبيران و اصحاب رسانه به طور آزادانه در تريبون باشگاه خبرنگاران اظهارات خود را عنوان کردند.

 علي خليفه:اعمال فشار بر فدراسيون زياد است

علی خلیفه سر دبیر خبرگزاری فارس در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: باید ببینیم مجمع فدراسیون تشکیل می‌ شود یا نه و اگر تشکیل شود، اعضای مجمع چه نظراتی خواهند داد، خواسته من از اعضای مجمع این است که به مسائل به شکل کارشناسی نگاه کنند چون شرایط بدی داریم، اما مثل همان روزی که خواستیم مجمع استقلال داشته باشد، امروز هم می‌خواهیم در مجمع کار کارشناسی شود، در یک دهه اخیر آنقدر خبربرکناری و اعمال فشار در فدراسیون بوده که در شرایط فعلی نمی‌توانم بگویم که برکناری کفاشیان خوب است یا نه و باید خود کفاشیان اگر فکر می‌کند که در فدراسیون کارآیی ندارد، استعفا بدهد.


وی افزود: دلایل ناکامی فوتبال ما مثل یک زنجیر به هم وصل هستند، مدیریت ورزشی، فدراسیون فوتبال، کادر فنی و بازیکنان تیم ملی دلایل ناکامی فوتبال ما هستند.

رسانه ها وظيفه دارند به 10 سال گذشته رجوع کنند

خليفه در ادامه گفت: مهم ترین رسالت رسانه ها این است که به اتفاقات 10 سال اخیر رجوع کنند و ببینند که وقتی شکست خوردیم، چه واکنش و عملکرد منفی داشتند و رفتار های منفی گذشته را دیگر تکرار نکنند، ما خیلی از مواقع با خود کار داریم اما اگر روی فرد تمرکز کنیم، به هیچ نتیجه ای نمی‌رسیم.

کي روش اختلاف وزارت و فدراسيون را مو به مو مي داند

وی افزود: مسائل پشت پرده در ناکامی امروز فوتبال ما خیلی تأثیر گذار بوده است، اختلاف وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال آنقدر حاد است که کی‌روش از ریز آن مطلع است و این مشکلات به بازیکنان هم منتقل شده است

.

انتقاد رسانه اي در همه جاي دنيا مرسوم است

وي در ادامه گفت: واکنش مطبوعات و رسانه ها به شکست در همه جای دنیا هست، وقتی آلمان در جام جهانی شکست خورد، خیلی از رسانه های آلمان از تاکتیک یواخیم لو حمایت کردند اما بسیاری از آن ها هم از سرمربی تیم ملی آلمان انتقاد کردند رسانه های ایران هم در حال حاضر به این نتیجه رسیده اند که فوتبال ما شرایط بحرانی دارد.

ضعف مديريت معضل اصلي فوتبال است

خليفه در ادامه گفت: به نظر من معضل اصلی فوتبال ایران در حال حاضر ضعف مدیریت است که باعث شده این همه ناکامی به دست بیاوریم و وارد بحران شده ایم.



خلاء کارشناسان خبره در وزارت ورزش ديده مي شود

وی افزود: نقش وزارت ورزش در حال حاضر خیلی کلیدی است، وزارت ورزش باید به صورت جامع تری به مسائل نگاه کند، آن ها باید کارشناسان خبره فوتبال را جذب و از آن ها مشاوره بگیرند اما این خلأ در وزارت ورزش دیده می‌شود.

اعضاء مجمع لابي بازي را کنار بگذارند

خلیفه در پایان گفت: اعضای مجمع فدراسیون فوتبال باید به دور از لابی بازی و جانب داری از فرد خاصی، مسائل را کارشناسی کرده و کاری کنند که استقلال واقعی مجمع فدراسیون فوتبال حفظ شود و راه حل خوبی هم برای خروج از بحران پیدا کنند.

 مصطفي شوقي :فدراسيون کفاشيان اول قبيله اي بود حالا ملوک الطوايفي

مصطفی شوقی سر دبیر روزنامه ایران ورزشی نيز در اين باره گفت: اظهار داشت: روز پنج شنبه هفته گذشته مقاله ای نوشتم که آقای کفاشیان دیگر بس است با این رویکرد که راهی که فدراسیون می‌رود، منجر به پیروزی نیست در فدراسیون اول کفاشیان، مجموعه به صورت قبیله ای اداره می‌شد و یک رقابت پنهان در بین مدیران فدراسیون وجود داشت اما در فدراسیون دوم انتظار می‌رفت که فدراسیون ایشان با برنامه تر و جامع تر باشد و حرکت به سوی موفقیت شتاب بگیرد اما فدراسیون دوم کفاشیان به صورت ملوک الطوایفی است یعنی هر کسی در این مجموعه صاحب منصب حوزه ای شده است، کفاشیان اسم این کار را خرد جمعی گذاشته اما این کار تکه تکه شدن فدراسیون است، با تمام این مسائل چنین اتفاقاتی دلیلی به استعفای کفاشیان نیست بلکه یک مجمع عاقل، بالغ و درست باید از او بازخواست کند و وقتی چنین مجمعی وجود ندارد، روند استعفای او منطقی نخواهد بود.

مقصر اصلي کل مجموعه فدراسيون است

وی افزود: عامل ناکامی های امروز فوتبال ما یک نفر نیست، مشکل فنی و مدیریتی داریم و نمی‌توانیم یک نفر را مسئول بدانیم یا بگوییم بازیکنان کم کاری کرده اند، مقصر اصلی کل مجموعه فدراسیون است چون در یک بخش به کی‌روش خیلی اختیار داده اند و به مسائل ورود نمی‌کنند و از طرفی هم مشکلات مالی را نمی‌توانند حل کنند.


رسانه ها مي بايست تکليف خود را با مديريت فوتبال روشن کنند

وي در ادامه گفت: رسانه ها باید آنچه که هست را بگویند و آنچه را که وجود دارد را پوشش دهند، همه ماجرای موفقیت فوتبال ما رسانه ها نيستند بلکه ویترین فوتبال ما مطبوعات و رسانه ها هستند و باید تکلیف شان را با مدیریت فوتبال کشور روشن کنند.

متاسفانه فوتبال ما وارد لابي شده

وی افزود: مسائل پشت پرده در ناکامی امروز فوتبال ما بی تأثیر است نه اینکه خیلی بی تأثیر باشد اما وقتی در مورد لابی صحبت می‌کنیم باید بگوییم که متأسفانه فوتبال ما وارد این معضل شده است

.

کفاشيان بداند رسانه ها حرف مردم را مي زنند

وي در ادامه گفت: آقای کفاشیان دوست رسانه ها بوده و بیشتر از اینکه مدیر فدراسیون باشد، دوست آن ها است، بارها شده که شکست خورده ایم و کفاشیان پاسخگو بوده اما در شرایط کنونی که بدترین حال فدراسیون ما در 5 سال اخیر است، کفاشیان نباید اینگونه صحبت کند، کفاشیان باید بداند که رسانه ها بازتاب عمومی و مطالبات مردم را می‌گویند.





فوتبال ما دو مشکل اساسي دارد

وی افزود: فوتبال ما 2 مشکل اساسی و معضل اصلی دارد، مشکل اول اینکه همدلی بین اهالی فوتبال نیست و معضل دوم شفاف نبودن مسائل فوتبال مثل مسائل مالی و پست های مدیریتی است.

وزارت ورزش حق دارد در فوتبال ورود کند

وي در ادامه گفت: نقش وزارت ورزش در این مقطع خیلی پیچیده است چون وزارت ورزش یک نهاد حاکمیتی است و باید واقعیت ها را ببینیم، زیر ساخت های ورزش ما دولتی است و دستگاه دولتی نباید نسبت به ورزش بی‌تفاوت باشد، همان طور که وزیر ورزش بايد به نهاد هاي ديگر جواب پس بدهد، به همان اندازه هم وزارت ورزش حق دارد در فوتبال ورود کند.

شوقی گفت: اعضای مجمع فدراسیون فوتبال متأسفانه ناقص الخلقه هستند و انگار یک عقل منفصل به آن ها وصل است و فکرشان خارج از مجمع به آن ها تزریق می‌شود.

متأسفانه یک گروه حداقلی در مجمع فدراسیون هستند که نبض مجمع را در اختیار دارند و مجمع را هدایت می‌کنند، اعضای واقعی مجمع 5 یا 7 نفر هستند و بقیه به سمت مسائل هل داده می‌شوند.

 رضا اسماعيلي:کفاشيان وظيفه اش را انجام داده است

رضا اسماعیلی مدیر مسئول روزنامه البرز ورزشي در خصوص برکناری کفاشیان گفت: به عقیده ی من در شرایط کنونی صلاح نیست که کفاشیان برکنار شود، تجربیات کافی را کفاشیان در این مدت به دست آورده است با آوردن کی‌روش وظایفش را انجام داد.

کفاشيان در انتخاب زير مجموعه هايش اشتباه کرد

وي افزود: کفاشیان در خصوص دستیارانش باید تجدید نظر کنند و افرادی را در زیر مجموعه فدراسیون فوتبال قرار دهد که فوتبالی باشد و دادکان بر خلاف کفاشیان زیر مجموعه هایش افراد فوتبالی کار کشته بودند و کمک های وی بودند.

دستياران کي روش ضعيف هستند

اسماعیلی در خصوص مقصر اصلی شکست های اخیر تیم ملی گفت: کی‌روش سر مربی بزرگی است اما دستیاران خوبی ندارد تا وی را راهنمایی کنند، در حال حاضر کفاشیان باید دو مربی کار بلد در کنار کی‌روش بگذارد تا در این سه بازی کمک حال سر مربی تیم ملی باشد.

ملي پوشان استقلال و سپاهان همه توانشان را براي تيم ملي نمي گذارند

وي ادامه داد:دومین معضل فوتبال ما به این موضوع بر می‌گردد که برخی از ملی پوشان ما غرور ملی ندارند، بازکنان ملی پوش استقلال و سپاهان اگر یک سوم غیرتی که دیروز از خود نشان دادند برای تیم ملی داشتند از ازبکستان شکست نمی‌خوردیم.

انتقاد مي کنيم ما را بازخواست ميکنند

اسماعیلی در خصوص وظیفه رسانه ها در این برهه بیان داشت: برنامه فردوسی پور به خاطر برنامه های انتقادیش جذاب است، ما روزنامه ای ها و رسانه های ورزشی انتقاد سازنده می‌کنیم اما ظرف 72 ساعت ما را بازخواست می‌کنند.

بايد نظرات رسانه ها را رودر رو بشنوند

وی تصریح کرد: مسئولان ورزش باید جلسه ای به اعضای رسانه های ورزش بگذارند و به آن ها اجازه دهند که نظرات انتقادیشان را نسبت به فوتبال کشور ارائه دهند.

باند هاي دلالي فوتبال را فرا گرفته است

وی درباره تأثیر واقعیت های علنی و پشت پرده فوتبال گفت: به طور حتم مسائل پشت پرده ای در فوتبال وجود دارد، باند هاي زيادي در فوتبال ما تشکیل شده است، نزدیک به 400 میلیارد تومان در فوتبالمان در حال گردش است، دلال ها با نمایندگان مدیر عامل در ارتباط هستند و بین آن ها در نقل و انتقالات بازیکنان پول هایی جا به جا می‌‌شود،مسئولان فدراسیون فوتبال باید شفاف سازی کنند و کسانی که در فوتبال دلالی می‌کنند را به اهالی فوتبال معرفی کنند

.

رسانه ها موفقيت تيم ملي را مي خواهند

وی درخصوص گفته های کفاشیان درباره هماهنگی رسانه ها با هم گفت: همه رسانه ها به خاطر منافع ملی تا کنون از تیم ملی فوتبال حمایت کردند و مشکلی در این ارتباط با هم نداشتند،کفاشیان باید هر 15 روز جلسه ای با اصحاب رسانه تشکیل دهند تا تعامل خوبی بین فدراسیون و رسانه ها ایجاد شود.

تصميم گيرنده در وزارت ورزش سجادي است

وی درباره نقش وزارت ورزش به عنوان متولی ورزش کشور گفت: در حال حاضر تصمیم گیرنده در وزارت ورزش سجادی است، مسئولان باید خواسته های عمومی مردم را بخوانند و بی تفاوت نباشند، آن ها با یک اتاق فکر از کارشناسان خبره فوتبال تشکیل دهند تا علل ناکامی فوتبال را بررسی کنند

.

فقط يک نفر از اعضاء هيئت رئيسه جرات حرف زدن و انتقاد دارد

وی درباره نقش اعضای مجمع فدراسیون فوتبال برای برطرف کردن بحران فوتبال گفت: از بین اعضای مجمع فقط عزیزی خادم است که جرأت حرف زدن دارد، اکثر اعضای مجمع از افراد غير ورزشي تشکیل شدند آن ها باید با تشکیل جلسه ای عملکرد فدراسیون فوتبال را بررسی کنند و اشخاص متخلف و باخت اخیر را شناسایی کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از مسئولان رده بالای کشور خواهش می‌کنم که با احساسات 70 میلیونی بازی نکنند و انتقادات سازنده رسانه ها را بپذیرند.

 رضا خسروي :تغييرات به نفع فوتبال نيست

رضا خسروی سر دبیر ورزشی خبرگزاری مهر به خبرنگار ما گفت: ادامه همکاری و یا جدایی کفاشیان از ریاست فدراسیون فوتبال به عمده ی مجمع و یا تصمیم نهایی کفاشیان می‌باشد و در صورت صلاحدید و رضایت طرفین ریاست فدراسیون به شخص دیگری واگذار می‌شود البته به عنوان فردی که از اتفاقات فوتبال اطلاعات دقیق و کامل دارد تغییرات در شرایط فعلی را به هیچ عنوان به نفع فوتبال نمی‌دانم.

جدائي کفاشيان منطقي نيست

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه سال 92 به طور حتم جا به جایی ها نیز در افراد فعال وزارت ورزش رخ می‌دهد و از آن جایی که فدراسیون فوتبال تحت حمایت وزارت ورزش می‌باشد بنا بر این جدایی کفاشیان در این برهه از زمان را منطقی ارزیابی نمی‌کنم.

خسروی افزود: مجمع فدراسیون فوتبال در صورتی که گزینه ی مناسب تر از کفاشیان برای ریاست فدراسیون فوتبال در نظر دارد باید اتخاذ به تصمیم تغییرات این پست کند اما از آن جایی که تا کنون گزینه ای برای پیشرفت فوتبال وجود ندارد باید کفاشیان ادامه همکاری دهیم.


در مجمع بهتر از کفاشيان نداريم

وي تصریح کرد: در زمان انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال به دلیل اینکه گزینه ای بهتر از کفاشیان وجود نداشت مجمع در نهایت به حضور دوباره ی کفاشیان در این پست رأی داده است این شرایط نیز مشابه انتخابات ریاست فدراسیون است بهتر از کفاشیان در شرایط فعلی برای حضور در فدراسیون وجود ندارد.

وی ادامه داد: ناکامی و شکست های پی در پی فوتبال کشورمان به فرد خاصی مرتبط نمی‌شود فوتبال ایران از لحاظ ساختاری و شیوه ی مدیریت کار آمد دچار ضعف است.

مقصر ناکامي عاي فوتبال يک نفر نيست

خسروی افزود: تیم ملی فوتبال امید کشورمان 40 سال از حضور در مسابقات المپیک ناتوان است، تیم های ملی جوانان و بزرگ سالان کشورمان نیز شرایط مناسب تر تیم ملی امید ندارد این مسئله بیانگر ضعف ریشه ای در فوتبال در فوتبال دارد و نمی‌توان یک فرد را مقصر اصلی ناکامی بیان کرد، تیم ملی فوتبال در همه ی رده ها با مربیان خارجی و داخلی نتیجه ی مناسب نمی‌گیرد.

فوتبال پروسه 20 ساله را مي طلبد

وی افزود: مسئولان ورزش در صورتی که هدفشان پیشرفت فوتبال است باید در پروسه زمانی 15 الی 20 ساله فوتبال کشور را با سرمایه گزاری به روی تیم های پایه تقویت کند و در این صورت می‌توانیم در آینده شاهد تیم ملی با قدرت در میادین بین المللي و جهان باشیم.

خسروی ادامه داد: باشگاه های فوتبال متأسفانه برنامه ریزی بلند مدت بر روی تیم های پایه ای خود نمی‌کنند از این رو مدت طولانی است که در فوتبال پدیده نداریم، وظیفه ی اصلی فدراسیون فوتبال انتخاب بازیکنان پرورش یافته از سوی باشگاه های کشور است اما در شرایط فعلی شاهد عملکردی بر عکس از سوی فدراسیون فوتبال هستیم.

رسانه ها از تکرار اشتباهات و بيان آن خسته شده اند

وی خاطر نشان کرد: رسانه های ورزشی از تکرار و بیان مشکلات و معضلات فوتبال خسته شده اند با این حال معتقد هستم رسانه ها تنها مجموعه ای مستند فقط به دنبال پیشرفت فوتبال می‌باشند و نفع شخصی از این موضوع نمی‌برند.


خسروی افزود: ارگان ها و مجموعه های مختلف در بسیاری مواقع که صحبت از دلسوزی و پیشرفت فوتبال می‌کنند فقط برای نفع شخصی و کسب مقام و جایگاه اهمیتی ندارد، رسانه ها از عملکرد فدراسیون و افراد فعال در این حوزه علاوه بر انتقاد، تعریف نیز می‌کنند.

نقش وزارت ورزش کليدي است

وي تصریح کرد: وزارت ورزش نقش مهم و تأثیر گزاری در شرایط فعلی و ناکامی های فوتبال دارد و از طرفی اعضای مجمع فدراسیون نیز با نیز با انتخاب کفاشیان گزینه ی مورد اطمینانشان نقش در ایجاد بحران کنونی دارند،عدم مدیریت کارآمد و حضور افراد غیر حرفه ای در پست های مختلف و مهم سبب ایجاد مشکلات و حواشی متعدد و عقب ماندگی فوتبال کشور شده است.

علي جوادي: با استعفاي کفاشيان موافقم نه برکناري

علی جوادی سر دبیر روزنامه خبر ورزشی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با برکناری کفاشیان موافق نیستم اما با استعفای ایشان موافقم چون اگر روی کفاشیان فشار بیاوریم، نهاد های جهانی و در رأس آن ها فیفا منتظرند که ما را تعلیق کنند، بنده موافق هستم که مجمع فوق العاده تشکیل شود و خود کفاشیان استعفا بدهد تا کار کاملاً دمکراتیک انجام شود.

فکر کردند اگر از کي روش برنامه بخواهيم گناه کبيره است

وی افزود: مقصر اصلی ناکامی های فوتبال ما فدراسیون فوتبال و بعد از آن کادر فنی است، فدراسیون آقای کی‌روش را به عنوان متولد کننده نسل طلایی فوتبال پرتغال به تیم ملی ما آورد و انتظار داشتیم کی‌روش همان کاری که در پرتغال کرد اینجا هم انجام بدهد اما چنین اتفاقی نیفتاد چون کی‌روش را به فوتبال ما آوردند و به حال خودش رها کردند و احساس کردند که اگر از او برنامه بخواهند، گناه کبیره کرده اند، کی‌روش هر کاری دلش بخواهد می‌کند و در نهایت با هموطنش در کشور ما درگیر می‌شود و تمرکزش را از دست می‌دهد و باعث می‌شود که جام جهانی را از دست بدهیم چون در حال حاضر ازبکستان 90 درصد و ما 10 درصد شانس صعود به جام جهانی را داریم.


مطبوعات وظيفه خود را انجام داده اند

وي در ادامه گفت: مطبوعات و رسانه ها وظیفه خودشان را به بهترین شکل انجام داده اند و آن کاری که باید انجام می‌دادند را انجام دادند، رسانه ها کنار تیم ملی بودند و فضای هیجان ملی را به وجود آوردند اما وضعیت فوتبال به ما این اجازه را نمی‌دهد که این طیف هیجان ها دوام داشته باشد.

وقتي دونده در فدراسيون فوتبال رياست کند همين مي شود

وی افزود: مسائل پشت پرده در ناکامی های فوتبال ما دخیل هستند چون مسائل پشت پرده فوتبال ما را می‌سازد، وقتی به زور دونده را می‌آورند و فدراسیون فوتبال را در اختیارش می‌گذارند، چه انتظاری دارید من هم با قله نویی موافقم که گفت فوتبال دیگر در اختیار فوتبالی ها نیست و در اختیار سپاهیون، صنعتی ها و نظامی ها است، وقتی برای فوتبال دلال ها و غیر فوتبالی ها تصمیم می‌گیرند، نباید شرایط ما بهتر از این باشد.

کفاشيان از رسانه ها توقع بي جا دارد

وي در ادامه گفت: توقع کفاشیان از مطبوعات و رسانه ها توقع بی جایی است و انتظار دارد وقتی حریفان را شانسی می‌بریم، بگوییم که فدراسیون ما فدراسیون برتر آسیا است اما واقعاً اینطور نیست و برد های ما روی شانس یا برخورداری از هیجان موقت است و وقتی می‌بازیم عدالت فوتبال اجرا می‌شود.

بايد بناي فوتبال را مجدد ساخت

وی افزود: خیلی ها معتقدند که اهالی فوتبال باید بیایند و فوتبال را بچرخانند اما من می‌گویم مدیران باید فوتبال را در دست بگیرند، یک مدیر لایق باید بیاید و برنامه ریزی مثبتی داشته باشد و این خرابه را پاک کند و بنای نویی بگذارد، نباید به فکر مرمت باشیم بلکه باید بنای مجددی بگذاریم.


جوادي درادامه گفت: تا زمانی که یک مدیر ورزشی یا مدیر آگاه به ورزش وزیر ورزشی نباشد، نمی‌توانیم در مورد نقش وزارت ورزش صحبت کنیم.

اعضاء مجمع فوتبال را بدبخت کردند

جوادی در پایان گفت: اعضای مجمع در ناکامی امروز فوتبال ما خیلی مقصرند و باید به وجدان خودشان جواب بدهند و به نقد های بعدی ما هم جواب بدهند آن ها کاری که نباید بکنند را کردند و فوتبال ما بدبخت شد و الان می‌خواهند چکار کنند، شرمندگی عابدینی که همه تلاش خودش را کرد تا کفاشیان ابقا شود، چه دردی را درمان می‌کند، خیلی از اعضای مجمع مثل عابدینی هستند و کاری نمی‌توانند بکنند، اعضای مجمع نباید دوباره به کفاشیان رأی می‌دادند که متأسفانه چنین کاری را انجام دادند و با ابقای کفاشیان و ادامه کارش در فدراسیون، فوتبال ما بدبخت شد و الآن فقط اظهار شرمندگی می‌کنند اما این شرمندگی چه فایده ای دارد.

معتمد کيا:اعضاء مجمع هنوز به قدرت خود پي نبرده اند

معتمد کیا سر دبیر بخش فوتبالی ایسنا در خصوص برکناری کفاشیان گفت: اعضای مجمع فدراسیون فوتبال هنوز به

توانایی شان پی نبردند، آن ها قدرت دارند که تشکیل جلسه فوق العاده بدهند و کفاشیان را برکنار کنند.

مسئولان فدراسيون فوتبال نتوانستند کي روش را مديريت کنند

وی در ادامه اظهار داشت: مسئولان فدراسیون فوتبال هم نتوانستند کی‌روش را مدیریت کنند، این مربی با حاشیه سازی، بیانیه نویسی و درگیری با رسانه ها ذهنش را درگیر این مسائل کرده و تمرکزش را از دست داده است.

رسانه ها تا خرداد ماه آرامش را براي تيم ملي فراهم کنند

وی در مورد وظیفه رسانه ها در این برهه زمانی بیان کرد: وظیفه ی رسانه ها تا ماه خرداد ماه که برای فوتبالمان هم مهم است به وجود آوردن آرامش برای تیم ملی است، کار تیم ملی تمام نشده و رسانه ها امیدواری را تا پایان مسابقات مقدماتی جام جهانی باید در تیم ملی تزریق کنند.

دلال ها پديده ها را سوزاندند

معتمد کیا در مورد تأثیر واقعیت های علنی و پشت پرده فوتبال افزود: به هر حال این موضوع بر فوتبال تأثیر گذار بوده است، با وجود اینکه ما رسانه ها مسائل دلالی و پشت پرده فوتبال را مطرح می‌کنیم اما فکری در فدراسیون فوتبال نیست تا به این مسائل رسیدگی کنند و در حال حاضر پول های کلانی به دلال ها و واسطه ها داده می‌شود اما نهاد های نظارتی در کار آن ها رسیدگی نمی‌کنند، فضای دلالی حاکم بر فوتبال ما باعث شده که پدیده ای در لیگ برتر نداشته باشیم و تغییر در فوتبال ما صورت نگرفته است.

افراد غير متخصص معضل فوتبال ما هستند

وی درخصوص معضل فوتبال ما گفت: معضل فوتبال ما این است که مدیران غیر متخصص در فوتبال ما حضور دارند، مسئولان ورزش ما افراد غیر تخصصی را در رأس امور فوتبال قرار می‌دهند


.

وزارت ورزش از فدراسيون حمايت نمي کند

وی درباره نقش وزارت ورزش به عنوان متولی ورزش گفت: وزارت ورزش به خاطر اینکه انتخابات فدراسیون فوتبال مستقل انجام شد حمایتش را از فوتبال کنار کشید، فدراسیون فوتبال مشکلات مالی شدید دارد اما مسئولان ورزش اسپانسر های قوی در اختیار تیم ملی قرار ندادند.

افراد مجمع از اختيارات خود مطلع نيستند

وی درباره نقش اعضای مجمع فدراسیون فوتبال در این بحران گفت: حداقل 5 سالی است که مجمع تشکیل می‌شود اما خروجی مناسبی نداشته است، اعضای مجمع را مدیران غیر ورزشی تشکیل می‌دهند و آن ها به خاطر اینکه نمی‌دانند که توانایی دخالت در عملکرد کفاشیان را دارند هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.


هيوا يوسفي:عليرغم ضعف کفاشيان با برکناري به اين شکل و در حال حاضر مخالفم

هیوا یوسفی سردبیر روزنامه تماشا در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: با بر کناری کفاشیان به این شکل که الآن مطرح شده، موافق نیستم چون فکر می‌کنم الآن فوتبال ما فقط علی کفاشیان نیست و کنار گذاشتن وی کمکی نمی‌کند هر چند که ایشان خیلی ضعف دارد و در این مدت ضعیف عمل کرده اما خودمان را گول زده ایم که فکر کنیم اگر کفاشیان برود، فوتبال درست می‌‌‌شود، قبلاً هم چنین تفکراتی بود و فکر می‌کردیم اگر فلانی برود، فوتبال ما درست می‌شود اما با رفتن آن ها هم فوتبال ما درست نشد.

نتايج فوتبال دور از ذهن نيست

وی افزود: مقصر اصلی ناکامی های فوتبال ما شخص نیست بلکه فوتبال ما همین است و به اندازه زحمتی که می‌کشیم و مدیریتی که داریم، نتیجه می‌گیریم و این نتایج خیلی هم دور از ذهن نیست چون فوتبال برای ما همین قدرجدی است، کار ساختاری در فوتبال ما نمی‌شود و نتیجه اش همین می‌شود

.

رسانه هاي ورزشي بايد مديران را باز خواست کنند

وی در ادامه گفت: رسانه ها قطعاً باید فشار بیاورند تا ساختار فوتبال ما درست شود، رسانه ها باید مدیران را باز خواست کنند، مطبوعات و رسانه ها باید سراغ اعضای مجمع فدراسیون بروند چون آن ها در فوتبال صاحب رأی هستند و برای فوتبال تصمیم می‌‌گیرند و از آن ها بپرسند آیا می‌خواهید فوبتلا درست شود یا به همین شکل ادامه می‌دهید، باید واقع بین باشیم و بپذیریم که با برکناری کفاشیان چیزی درست نمی‌شود، رسانه باید جلوتر از مخاطب باشد و ما به عنوان مطبوعات و رسانه ها وظیفه روشنگری و آگاهی بخشی داریم، مخاطب ناراضی است و حق دارد ناراضی باشد و ما باید بگوییم که چرا این شرایط در فوتبال ما به وجود آمده است.



وی افزود: تردید نکنید که مسائل پشت پرده پرده در وضعیت امروز فوتبال ما نقش دارد، فوتبال ما موفق نمی‌شود مگر اینکه یک اراده جمعی وجود داشته باشد، وقتی که وفاق ملی نداشته باشیم، موفق نمی‌شویم .

مديريت در برد و باخت سهيم است اما همه آن نيست

وی در ادامه افزود: وقتی تیم ملی می‌برد، نگاه مان فقط به مربی و بازیکنان است و وقتی می‌بازد دنبال یک قربانی می‌گردیم و می‌گوییم که مدیریت ضعیف است اما باید بپذیریم که مدیریت در برد و باخت سهیم است.

باشگاه ها معضل اصلي فوتبال هستند

وی ادامه داد: من باشگاه ها را معضل اصلی فوتبال ایران می‌دانم، بحث من شخصی نیست و وقتی باشگاه واقعی شکل نگیرد و باشگاه ها قوی عمل نکنند، فوتبال ما قوی نخواهد شد، میانگین سنی تیم ملی ما بالا است اما کدام باشگاه ما به بازیکنان جوان میدان می‌دهد تا وقتی که باشگاه ها قوی عمل نکنند، معضلات فوتبال ما وجود خواهد داشت.



وزارت بايد از ره صحيح کفاشيان را بردارد نبايد مانع تراشي کند

وی بیان داشت: وزارت ورزش باید مشکلات شخصی اش را در نگاه به فوتبال کمرنگ کند، وقتی به این نتیجه رسیده اند که با کفاشیان فوتبال ایران موفق نمی‌شود، از راه قانونی وارد شوند و مجمع تشکیل شود و کفاشیان را برکنار کنند، این کار خیلی بهتر است تا اینکه سر راه کفاشیان مانع بگذارند و به او پول ندهند تا موفق نشود چون در این شرایط فوتبال ما ضربه می‌خورد.


هيئت رئيسه فدراسيون افرادي بي اثر هستند

یوسفی در پایان خاطر نشان کرد: نقش اعضای هیأت مدیره فدراسیون در فوتبال ما خیلی مهم است با همه احترامی که برای شخصیت آن ها قائل هستم اما اعضای هیأت مدیره کمترین تأثیر را در فوتبال ما داشته باشند، آن ها می‌توانند بیشترین نقش را داشته باشند اما یک جمع صوری هستند و هیچ تأثیری ندارند و آدم های بی اثری هستند و شاید نمی‌دانند که چه نقش سنگینی روی دوش آن ها است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها