کد خبر: ۹۴۷۷۳
زمان انتشار: ۱۷:۴۹     ۳۰ آبان ۱۳۹۱
در حاشیه ادعای جالب خباز پیرامون رای ۱۵ میلیونی خاتمی/
جريان اصلاحات كه بعد از عملكرد ضد ملي خود در سال 88 عملا به انزوا كشيده شد و حتي در انتخابات مجلس نهم نيز نتوانست در عرصه سياسي كشور عرضه اندام كند اين روزها بيش از هميشه به تكاپو افتاده تا با مطرح كردن برخي گزينه ها در انتخابات پيش رو، به بن بست فعلي خود پايان دهد.
به گزارش 598 به نقل از رجانيوز، در اين زمينه از چندي قبل فعاليت هاي رسانه اي فتنه گران شدت بيشتري گرفته است، رسانه هاي آنها با مطرح كردن نام افرادي همچون خاتمي سعي دارند بار ديگر وي را بر فضاي جامعه تحميل كنند و البته از اين مساله نيز ابايي ندارد چه آنكه الياس حضرتي مدير مسئول روزنامه اعتماد چندي قبل در هفته نامه آسمان طي يادداشتي ، صراحتا از لزوم تحميل اصلاح طلبان به جامعه سخن گفت و اعلام كرد كه نبايد آنها متظر چراغ سبز از سوي نظام باشند.
 
هم چنين شبيه اين اظهارات را مجيد انصاري، محسن هاشمي رفسنجاني و ... نيز به صورت هاي ديگر بيان كرده اند اما امروز (سه شنبه) محمد رضا خباز، نماينده اصلاح طلب مجلس هشتم كه در انتخابات مجلس نهم نتوانست از حداقل راي براي حضور در مجلس از سوي مردم برخوردار شود، طي يادداشتي در يك روزنامه تازه تاسيس و سياست زده -كه به نظر مي رسد يك يادداشت شفاهي است- اعلام كرده كه خاتمي در شرايط كنوني 15 ميليون راي در ميان مردم دارد!
 
 
اين اظهارات جالب در حالي بيان مي شود كه به نظر مي رسد خود شخص خاتمي نيز چنين اظهاراتي را بيش از هر چيز "يك شوخي" بپندارد چه آنكه اگر اينگونه بود، وي در انتخابات رياست جمهوري دهم، به جاي كناره گيري از صحنه، خود كانديدا مي شد تا ميزان محبوبيتش در ميان مردم سنجيده شود.
 
هم چنين بسياري از تحليل گران معتقدند انصراف خاتمي در سال 88 و كانديداتوري ميرحسين موسوي به جاي وي تنها يك علت داشت و آن هم اطمينان خاتمي از تكرار نشدن راي دوم خرداد 76 به وي، به عبارت ديگر خاتمي حتي جرات ريسك كردن در آن برهه را هم نداشت چرا كه دوست نداشت اسطوره راي 20 ميليوني اش شكسته شود؛ چنانكه نشانه هاي اين موضوع در سفرهاي دوره اي وي به جنوب كشور در آستانه انتخابات 88 و خصوصا عدم استقبال از وي در خوزستان و بوشهر نمايان شد. موضوعي كه اعتراض خاتمي به اطرافيان را نيز به دنبال داشت و زمينه را براي انصراف وي از كانديداتوري فراهم كرد.
 
 
اين در حالي است كه پيش از اين و در انتخابات مجلس هشتم نيز ليست "ياران خاتمي" در شهر تهران، حتي نتوانست يك نفر از كانديداهاي خود را وارد مجلس كند و اين مساله آنقدر آشكار بود که مرتضی حاجی رئیس سابق ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران در 26 فروردین ماه 87 و در آستانه دور دوم انتخابات مجلس هشتم در خبری که سایت نوروز منتشر نمود، درباره حذف لوگوی خاتمی از عنوان ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان گفت: "به استنباط من دلیل اصلی این تغییر این است كه هم خود كاندیداها و هم اصلاح‌طلبان ترجیح داده‌اند كه لزومی ندارد این هزینه به نام آقای خاتمی انجام شود و گفته شود كه از نام آقای خاتمی هم خرج كردید اما نتیجه‌ای به دست نیاوردید"
 
و همه اين ها در حالي بود كه خاتمي در سال 85 نيز از ليست اصلاح طلبان در شوراي شهر حمايت كرده بود كه در آن برهه نيز تنها 3 نفر از 15 نفر توانستند از سوي مردم جواز حضور در شوراي شهر تهران را كسب كنند.
 
 
و آنچه براي هميشه در افكار عمومي به ياد خواهد ماند، خاطره تلخ خاتمي و يارانش در سال 84 در حمايت از مصطفي معين است؛ برهه اي كه وي در قامت رييس جمهور –كاملا خلاف قانون- از وزير سابق تندروي خود حمايت كرد اما وي در ميان 7 كانديدا عنواني بهتر از پنجم كسب نكرد.
 
در مجموع به نظر مي رسد پتانسيل سوخته خاتمي در اين روزها كه بيش از هميشه اقدامات تاسف آور وي در عرصه هاي مختلف فرهنگي، سياست خارجي، سياست داخلي و ... براي مردم روشن شده است و اين در حالي است كه در انتخابات 88 با بسيج همه امكانات اقتصادي و اجتماعي اصلاح طلبان و كارگزاران و پيگيري انواع شيوه هاي پروپاگاندا و تخريب و تبليغات، اين جريان تنها توانست 13 ميليون راي كسب كند. با اين حال مشخص نيست ياران خاتمي پس از انتخابات 88 و ريزش معنادار همان بدنه 13 ميليوني به دليل اقدامات ضد نظام و ساختار شكنانه اين جريان، از كدام ظرفيت و بدنه اجتماعي 15 ميليوني آنهم در بازي با بليط سوخته خاتمي سخن مي گويند!؟
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها