کد خبر: ۹۵۳۹۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۰۳ آذر ۱۳۹۱
هیات ایرانی گفت و گو میان ادیان اسلام و کاتولیک به ریاست ˈمحمد باقر خرمشادˈ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با پاپ بندیکت شانزدهم رهبر مذهبی کاتولیک ها دیدار کرد.
به گزارش 598 به نقل از ایرنا، محمد باقر خرمشاد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با پاپ، ضمن ابلاغ سلام گرم مسوولان ایرانی، بر ضرورت تداوم این نشست ها در فضایی عالمانه و معنوی تأکید کرد.



خرمشاد همچنین، افراط در مادیگرایی جهان امروز را همسان با افراط در خشونت و توهین به مقدسات و ادیان خواند و تاکید کرد که جامعه دینداران و مومنین وظیفه دفاع از دین را در قبال تهاجم بنیادگرایان لائیک دارند.

پاپ بندیکت شانزدهم نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با هیأت ایرانی متشکل از متفکران اسلامی، برای ملت ایران دعا کرد.

رهبر مذهبی کاتولیک ها همچنین برنامه گفت و گو میان ادیان را بسیار مهم و اساسی دانست و خواستار تداوم آن از سوی رهبران دینی شد.



در پایان این دیدار هدیه ای از سوی ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تقدیم پاپ شد.

هشتمین دور گفت و گوهای اسلام و کاتولیک از دوشنبه گذشته به مدت سه روز و با حضور شماری از اندیشمندان مسلمان و مسیحی و بریاست ˈمحمد باقر خرمشاد و کاردینال ˈژان لوئی تورانˈ، رئیس شورای پاپی گفتگوی بین ادیان در واتیکان برگزار شد.



هیأت ایرانی شرکت کننده در این گفت و گوها متشکل از دکتر خرمشاد، دکتر مصطفی بروجردی رئیس دانشکده روابط بین الملل، دکتر آیت الهی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی، دکتر دهشیری معاون پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دکتر افروغ استاد دانشگاه، دکتر حلمی رئیس مرکز گفت و گوی میان ادیان ، خانم دکتر سخایی استاد دانشگاه، دکتر خسرو پناه رئیس انجمن حکمت و فلسفه، قربانعلی پورمرجان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و محسن برهانی کاردار موقت سفارت جمهوری اسلامی ایران در واتیکان بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها