کد خبر: ۹۵۵۷۱
زمان انتشار: ۱۰:۱۴     ۰۶ آذر ۱۳۹۱
۳۳ سال پیش در چنین روزی
یک کمیته آمریکایی موسوم به کمیته آمریکایی های مقیم ایران طی یک مصاحبه مطبوعاتی ضمن تائید اقدام دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در تسخیر سفارت آمریکا تاکید کرد : ما از خواسته ایران مبنی بر استرداد شاه حمایت می کنیم .

رخدادهای 6آذر1358

چکیده

رهبر انقلاب امروز در پیامی به مناسبت تشکیل قریب الوقوع جلسه شورای امنیت تاکید کردند : ملت ما با «شورای امنیت» فرمایشی که از اول تکلیف آن معلوم شده موافق نیست.

آیت الله خامنه ای طی سخنانی در مسجد دانشگاه تهران گفتند :  آنچه ماتریالیست ها بدنبال آن بودند کلمه طیبه نبود بلکه کلمه خبیثه بود ، کلمه خبیثه در دل این سرزمین جا ندارد ، از نهاد انسانها نمی جوشد این مردم آنرا بصورت سوغاتی میگیرند و سوغاتی هرگز جزو وجود انسان نمی شود .

سفیر جمهوری اسلامی ایران در شوروی با وزیر خارجه این کشور به مدت دو ساعت دیدار و گفت و گو کرد .در این دیدار دکتر مکری به شوروی اخطار داد که ایران اسلامی هرگز این اجازه را نخواهد داد که شوروی از آسمان و زمین ایران برای برخورد و درگیری با آمریکا استفاده کند .

سرتیپ فلاحی فرمانده نیروی زمینی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد آسمان قم برای هرگونه رفت و آمد هوایی ممنوع شده است .

یک کمیته آمریکایی موسوم به کمیته آمریکایی های مقیم ایران طی یک مصاحبه مطبوعاتی ضمن تائید اقدام دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در تسخیر سفارت آمریکا تاکید کرد : ما از خواسته ایران مبنی بر استرداد شاه حمایت می کنیم . این گروه همچنین اعلام کرده است : در صورت حمله آمریکا به ایران اسلحه به دوش گرفته و همگام با ملت ایران خواهند جنگید .

آیت الله منتظری رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی با حضور در شهر قم متن قانون اساسی را تقدیم مراجع تقلید کرد .

عزالدین حسینی یکی از سران شورشیان کرد در مصاحبه با روزنامه اطلاعات با اشاره به این که به قانون اساسی خوشبین نیست گفت : به اصل مجلس خبرگان نیز انتقاداتی دارم . وی گفت : از هیچ کشوری تاکنون به ما کمک نشده است و این که گفته می شود ما از اجانب برای ایجاد درگیری در کردستان کمک گرفته ایم شایعه است .

امروز روزنامه های کشور متن مقاله ای را منتشر کردند که در آن نویسنده هرالد تریبون پیشنهاد داده است به دلیل نیاز غذایی ایران به کشور های دیگر تحریم صادرات مواد غذایی علیه ایران اعمال شود . هرالد تریبون در بخش دیگری از این مقاله پیشنهاد داده است باید با تحریک و کمک به گروهها قوم گرا برای ایجاد شورش در ایران کمک کرد .

ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای هرنوع عملیات نظامی را تازمانی که مورد هجوم قرار نگرفته است جهت پیشبرد مذاکرات صلح در منطقه متوقف کرد .

هیئت نمایندگی کردستان ایران درباره صلح و چگونگی ترکیب هیئت اطلاعیه ای منتشر کرد . خودمختاری کردستان ایران و نیزاختصاص سهم عمومی بودجه کشور به کردستان از بندهای این اطلاعیه است .

بنا به اظهار منابع  آگاه شاه سابق در این هفته تحت عمل جراحی دیگری قرار می گیرد تا سنگ درون لوله کیسه صفرای او بیرون آورده شو د.

موشه دایان وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی طی نطقی در دانشگاه شهر دالاس گفت : اسرائیل باید به آمریکا اجازه دهد در اسرائیل [سرزمین های اشغالی] پایگاه نظامی برای خود بسازد و اصولا از خاک اسرائیل بعنوان پایگاه نظامی در خاورمیانه استفاده کند .

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد:دولت آمریکا برنامه خارج کردن دیپلمات های زائد و غیرضروری و وابستگان آنها و بازرگانان آمریکایی را از ده کشور اسلامی آغاز کرده است .

ایران با شورای امنیت فرمایشی موافق نیست

رهبر انقلاب امروز در پیامی به مناسبت تشکیل قریب الوقوع جلسه شورای امنیت تاکید کردند : ملت ما با «شورای امنیت» فرمایشی که از اول تکلیف آن معلوم شده موافق نیست. امام خمینی در بخشی از پیام خود تاکید کردند : رسیدگی به امر شاه مخلوع و امر جاسوسان در مرکز جاسوسی، جز در ایران امکان ندارد، زیرا علائم و شواهد جرم در ایران است و قابل انتقال به غیر ایران نیست.(1)

اندیشه های غیر اسلامی از داخل نمی جوشند

آیت الله خامنه ای طی سخنانی در مسجد دانشگاه تهران گفتند :  محال است جامعه ای از داخل خودش نجوشد و از خارج الهام بگیرد ، اندیشه های غیر اسلامی از داخل نمی جوشند و در داخل خود مایه ندارند فکر صادراتی بر دل نمی نشیند و در اعماق نفوذ نمی کند .

ایشان ادامه دادند : آن مقداری که در این 60سال اخیر طرفداران تفکر ماتریالیسم در ایران فعالیت کردند اعم از تشکیلاتی و مطبوعاتی اگر یکصدم آن برای تفکر مذهبی شده بود اکنون تفکر اسلامی در اوج اعتلا بود .

آیت الله خامنه ای ادامه دادند : آنچه ماتریالیست ها بدنبال آن بودند کلمه طیبه نبود بلکه کلمه خبیثه بود ، کلمه خبیثه در دل این سرزمین جا ندارد ، از نهاد انسانها نمی جوشد این مردم آنرا بصورت سوغاتی میگیرند و سوغاتی هرگز جزو وجود انسان نمی شود .

قائله کردستان قطعا از خارج برنامه ریزی شده است

ایشان ادامه دادند : چرا هنوز 8روز از پیروزی انقلاب نگذشته حمله میکنند به پادگان مهاباد و این پادگان را تصرف میکنند فرمانده اش را مورد سوء قصد قرار می دهند تردیدی هست که این دست دشمن است ؟! آیت الله خامنه ای افزودند : یکی آنجا این جنایت را انجام میدهد و یکی در دانشگاه بنام او شعار میدهد و کف میزند و هر دو یکی اند . (2)

آیت الله خامنه ای :  محال است جامعه ای از داخل خودش نجوشد و از خارج الهام بگیرد ، اندیشه های غیر اسلامی از داخل نمی جوشند و در داخل خود مایه ندارند فکر صادراتی بر دل نمی نشیند و در اعماق نفوذ نمی کند . آن مقداری که در این 60سال اخیر طرفداران تفکر ماتریالیسم در ایران فعالیت کردند اعم از تشکیلاتی و مطبوعاتی اگر یکصدم آن برای تفکر مذهبی شده بود اکنون تفکر اسلامی در اوج اعتلا بود .
مکری : ایران نیازی به کمک خارجی برای مقابله با آمریکا ندارد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در شوروی با وزیر خارجه این کشور به مدت دو ساعت دیدار و گفت و گو کرد . در این دیدار دکتر مکری به شوروی اخطار داد که ایران اسلامی هرگز این اجازه را نخواهد داد که شوروی از آسمان و زمین ایران برای برخورد و درگیری با آمریکا استفاده کند . مکری در مصاحبه با روزنامه اطلاعات ضمن اعلام این مطلب گفت : ما به وزیرخارجه شوروی گفتیم که ایران مستقل بوده و در صورت حمله نظامی آمریکا خود به هرنحوی که مقتضی بداند با آن مقابله خواهد کرد .

وزیرخارجه شوروی نیز در این دیدار رسما حمایت خود را از ایران در برابر حمله احتمالی آمریکا اعلام کرد . وزیر خارجه شوروی گفته است : اقدامات ایران به جهت خصلت انقلابی و جنبه ضد امپریالیستی آن مورد پشتیبانی کامل شوروی است . مکری همچنین در مورد موضع شوروی در کردستان ایران نیز گفت : وزیر خارجه شوروی هرگونه مداخله این کشور در وقایع کردستان را تکذیب و اقدام مسلحانه علیه انقلاب اسلامی از سوی هرگروه و دسته ای که باشد را محکوم کرد . (3)

پرواز هواپیماها بر فراز قم ممنوع شد

سرتیپ فلاحی فرمانده نیروی زمینی جمهوری اسلامی ایران در یک سخنرانی که در حسینیه بنی فاطمه برگزار شد اعلام کرد آسمان قم برای هرگونه رفت و آمد هوایی ممنوع شده است .  سرتیپ فلاحی گفت : حتی هواپیماهای مسافربری و باری نیز حق پرواز بر فراز قم را ندارند . وی اضافه کرد : حتی هلیکوپترهایی که می خواهند در قم بر زمین بنشینند بایستی اجازه بگیرند . (4)

مصاحبه جنجالی آمریکایی های مقیم تهران علیه آمریکا

یک کمیته آمریکایی موسوم به کمیته آمریکایی های مقیم ایران طی یک مصاحبه مطبوعاتی ضمن تائید اقدام دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در تسخیر سفارت آمریکا تاکید کرد : ما از خواسته ایران مبنی بر استرداد شاه حمایت می کنیم .

نماینده این کمیته در مصاحبه با خبرنگاران گفت : هلمز سفیر اسبق آمریکا در ایران خود زمانی رئیس سیا بوده و ویلیام سولیون سفیرپیشین آمریکا نیز خود متخصص آدمکشی درهندوچین بوده است . وی گفت : اگر آمریکا دیپلماتهای خود را بیگناه میداند باید با محاکمه آنان در ایران موافقت کند . (5) این گروه همچنین اعلام کردند در صورت حمله آمریکا به ایران اسلحه به دوش گرفته و همگام با ملت ایران خواهند جنگید . (6)

روزنامه هرالد تریبون آمریکا با اشاره به این موضوع که ایران بخش قابل توجهی از مواد غذایی خود را از خارج وارد میکند تاکید کرد : قطع صادرات برنج و گندم و دیگر مواد غذایی و همکاری کشورهای اروپایی با آمریکا در این زمینه باعث گسترش ناآرامی ها در ایران خواهد شد و ما را به موفقیت نزدیک خواهد کرد .هرالد تریبون در بخش دیگری از این مقاله پیشنهاد داده است باید با تحریک و کمک به گروههای قوم گرا برای ایجاد شورش در ایران کمک کرد .
متن قانون اساسی به مراجع تقلید تسلیم شد

آیت الله منتظری رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی با حضور در شهر قم متن قانون اساسی را تقدیم مراجع تقلید کرد . وی در مصاحبه ای در این زمینه گفت : درشرایط فعلی که ما گرفتار دشمنان خارجی و ایادی داخلی آنها هستیم کارشکنی نسبت به قانون اساسی ضربه زدن به اساس جمهوری اسلامی است برای اینکه قانون اساسی پایه ها و اساس جمهوری اسلامی است .

آیت الله منتظری : عضو شورای انقلاب نیستم

آیت الله منتظری در مورد عضویت خود در شورای انقلاب نیز گفت : در برخی جلسات شورای انقلاب شرکت میکنم ولی عضویتم در این شورا را بشدت تکذیب میکنم . وی همچنین سیاست خارجی بنی صدر را تائید کرد و گفت : تاکنون آقای بنی صدر کارهای خوبی انجام داده و سیاست خارجی ایران را بصورت چشمگیری در چارچوب مفاهیم اسلامی پیش برده است . (7)

بیانیه آیت الله مرعشی در تائید قانون اساسی

آیت الله مرعشی نجفی از مراجع تقلید با انتشار بیانیه ای ضمن تائید قانون اساسی مردم را به شرکت در همه پرسی قانون اساسی دعوت کرد . (8)

هرالد تریبون پیشنهاد داد : تحریم موادغذایی و ایجاد شورش در ایران

امروز روزنامه های کشور متن مقاله ای را منتشر کردند که در آن نویسنده هرالد تریبون پیشنهاد داده است به دلیل نیاز غذایی ایران به کشور های دیگر تحریم صادرات مواد غذایی علیه ایران اعمال شود .

نویسنده این روزنامه با اشاره به این موضوع که ایران 30درصد مواد غذایی خود را از خارج وارد میکند تاکید شده است : قطع صادرات برنج و گندم و دیگر مواد غذایی و همکاری کشورهای اروپایی با آمریکا در این زمینه باعث گسترش ناآرامی ها در ایران خواهد شد و ما را به موفقیت نزدیک خواهد کرد .

هرالد تریبون در بخش دیگری از این مقاله پیشنهاد داده است باید با تحریک و کمک به گروههای قوم گرا برای ایجاد شورش در ایران کمک کرد . (9)

نماینده  کمیته آمریکائی های مقیم تهران در مصاحبه با خبرنگاران گفت : هلمز سفیر اسبق آمریکا در ایران خود زمانی رئیس سیا بوده و ویلیام سولیون سفیرپیشین آمریکا نیز خود متخصص آدمکشی درهندوچین بوده است . وی گفت : اگر آمریکا دیپلماتهای خود را بیگناه میداند باید با محاکمه آنان در ایران موافقت کند . این گروه همچنین اعلام کردند در صورت حمله آمریکا به ایران اسلحه به دوش گرفته و همگام با ملت ایران خواهند جنگید .
عملیات نظامی ارتش در کردستان متوقف شد

ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای هرنوع عملیات نظامی را تازمانی که مورد هجوم قرار نگرفته است جهت پیشبرد مذاکرات صلح در منطقه متوقف اعلام کرد .

در بخشی از این بیانیه آمده است : اکنون در اجرای پیام آرامش‌بخش امام خمینی به‌منظور ایجاد محیطی مناسب برای مذاکرات هیأت ویژه دولت با شخصیت‌های مذهبی و سیاسی کرد که با حسن ‌نیت در جریان می‌باشد و با استقبال از اعلامی که به‌خاطر پایان دادن به درگیری‌ها و اتخاذ شیوه مسالمت‌آمیز در طرح درخواست‌های هم‌میهنان کرد شده است، ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به همه نیروهای مسلح دستور می‌دهد به شرط آن‌که مورد هیچ‌گونه تهاجم و حرکت‌های ایذایی قرار نگیرند تا هنگام مذاکرات به‌خاطر حل دشواری‌های کردستان، عملیات نظامی را در این منطقه متوقف نمایند.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است : بدیهی است ارتش از هرگونه اقدام و تظاهر مسلحانه‌ای که امنیت مردم کردستان را به مخاطره اندازد با قاطعیت جلوگیری خواهد کرد و به‌خصوص تجاوز به قرارگاه‌های نیروهای انتظامی را در داخل و خارج شهر‌ها تحت هیچ شرایطی تحمل نمی‌نماید.(10)

باید خودمختار باشیم ولی بودجه ما را حکومت تامین کند 

هیئت نمایندگی کردستان ایران درباره صلح و چگونگی ترکیب هیئت اطلاعیه ای منتشر کرد . براساس این بیانیه سید عزالدین حسینی رئیس هیئت نمایندگی خلق کرد ، حزب دمکرات کردستان سخنگوی هیئت ، سازمان کومله عضو هیئت و سازمان چریک های فدایی خلق شاخه کردستان نیز عضو هیئت خواهند بود .

در طرح هشت ماده ای صلح این هیئت برموارد زیر تاکید شده است:

- خودمختاری کردستان ایران باید برسمیت شناخته شده و در قانون اساسی درج شود .

-  مناطق کردنشین که بین چهار استان ایلام ، کرمانشاه ، کردستان و آذربایجان غربی تقسیم شده است بصورت یک واحد خودمختار شناخته می شود .

- مجلس ملی کردستان ایران باید تشکیل شود . این مجلس حکومت خودمختار کردستان ایران را برای اداره کلیه امور اقتصادی-اجتماعی، فرهنگی و انتظامی منطقه خود برخواهد گزید .

- زبان کردی زبان رسمی تدریس ، مکاتبه در ادارات و موسسات کردستان شناخته می شود ،  پس از سال چهارم ابتدایی زبان فارسی نیز در کنار زبان کردی تدریس خواهد شد .

- اختصاص سهم عمومی بودجه کشور به کردستان به نحوی که عقب ماندگی اقتصادی ناشی از ستم ملی را جبران نماید .

- امور مربوط به سیاست خارجی ، دفاع ملی ، سیاست پولی و ارزی، بازرگانی خارجی و برنامه های درازمدت اقتصادی در صلاحیت دولت مرکزی خواهد بود .

- آزادی های دمکراتیک باید در سراسر ایران تامین گردد . (11)

اینکه هیئت به اصطلاح صلح و به ریاست عزالدین حسینی در صدر خواسته های خود مسئله خودمختاری را گنجانده و در بند دیگر خواستار بودجه کافی برای آبادانی و رشد کردستان شده است از طنزهای روزگار است ، حزب دمکرات از سویی خواستار خودمختاری کامل سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی است و از سوی دیگر میگوید دولت مرکزی بایستی از محل بودجه عمومی کشور هزینه های ما را تامین کند .
عزالدین حسینی : ما خواستار جنگ داخلی نبوده و نیستیم

عزالدین حسینی یکی از سران شورشیان کرد در مصاحبه با روزنامه اطلاعات با اشاره به این که به قانون اساسی خوشبین نیست گفت : به اصل مجلس خبرگان نیز انتقاداتی دارم . وی گفت : از هیچ کشوری تاکنون به ما کمک نشده است و این که گفته می شود ما از اجانب برای ایجاد درگیری در کردستان کمک گرفته ایم شایعه است . عزالدین حسینی با تاکید بر این که با برادرکشی موافق نیستیم گفت : ماخواستار جنگ داخلی نبوده و نیستیم . (12)

قتل عام صدها نفر از مردم بیدفاع کردستان به دست شورشیان وابسته به حزب دمکرات کردستان خود موید این نکته است که عزالدین حسینی در ادعای خود صادق نیست ، از سوی دیگر وی در بخشی از مصاحبه مدعی است از کشورهای دیگر کمکی دریافت نکرده اند در حالی که در اوج درگیری ها وی و قاسملو به عراق گریخته بودند و از کمک های دولت صدام استفاده می کردند ، از سوی دیگر حزب دمکرات از آخرین تجهیزات نظامی برخوردار بود که این تجهیزات بعضا در پادگانهای منطقه نیز یافت نمی شدند و حال با این اوصاف چگونه می توان کمک تسلیحاتی بیگانگان به حزب دمکرات را منکر شد نکته ای است که در مصاحبه عزالدین حسینی اصلا به آن اشاره ای نشده بود.

شاه سابق تحت عمل جراحی قرار می گیرد

بنا به اظهار منابع  آگاه شاه سابق در این هفته تحت عمل جراحی دیگری قرار می گیرد تا سنگ درون لوله کیسه سفرای او بیرون آورده شو د. درمان رادیولوژیک شاه سابق در مورد سرطان پنجشنبه گذشته پایان یافت و اطرافیان وی گفتند که شاه پس از عمل جراحی قریب الوقوع قصد دارد به کوئرناواکای مکزیک بازگردد . (13)

مخالفت کاخ سفید با طرح مسئله ایران در کنگره

کاخ سفید اعلام کرد با این اقدام که برای آزادی 49گروگان آمریکایی مسئله مداخله آمریکا در ایران در کنگره آمریکا مورد رسیدگی قرار گیرد موافق نیست و این مسئله را طریق شایسته ای برای آزادی گروگانها نمی داند . (14)

تقاضای فرمانداران آمریکایی از شوروی

6 فرماندار آمریکایی که در مسکو بسر می برند بحران روابط ایران و آمریکا را با مقامات روسی مورد بررسی قرار داده و خاطرنشان ساختند هرگونه کمک شوروی در این زمینه به آمریکا باعث تقویت موضع شوروی در پیمان سالت-2خواهد شد .

رابرت ترسی فرماندار اوهایو از جانب دیگر فرمانداران گفت : سنای آمریکا نظر خوبی نسبت به سالت -2ندارد و اگر شوروی به حل ماجرای گروگانهای آمریکایی کمک کند این امر به بهتر شدن نظر سنا نسبت به این پیمان کمک بسزایی خواهد کرد . (15)

توصیه های موشه دایان به آمریکا

موشه دایان وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی طی نطقی در دانشگاه شهر دالاس گفت : اسرائیل باید به آمریکا اجازه دهد در اسرائیل [سرزمین های اشغالی] پایگاه نظامی برای خود بسازد و اصولا از خاک اسرائیل بعنوان پایگاه نظامی در خاورمیانه استفاده کند .

دایان گفت : من به آمریکا توصیه می کنم که بخشی از نیروهای نظامی خود را بطور دائم در خاورمیانه مستقر سازد و اسرائیل باید هرگونه تسهیلاتی که آمریکا لازم داشته باشد در اختیار این کشور قرار دهد .

دایان همچنین گفت : عملیات نظامی آمریکا برای نجات گروگانها بدون درگیری با نیروهای نظامی ایرانی ممکن نیست و این عملیات موفق نخواهد بود . (16)

6 فرماندار آمریکایی که در مسکو بسر می برند بحران روابط ایران و آمریکا را با مقامات روسی مورد بررسی قرار داده و خاطرنشان ساختند هرگونه کمک شوروی در این زمینه به آمریکا باعث تقویت موضع شوروی در پیمان سالت-2خواهد شد . رابرت ترسی فرماندار اوهایو از جانب دیگر فرمانداران گفت : سنای آمریکا نظر خوبی نسبت به سالت -2ندارد و اگر شوروی به حل ماجرای گروگانهای آمریکایی کمک کند این امر به بهتر شدن نظر سنا نسبت به این پیمان کمک بسزایی خواهد کرد .
خروج اتباع آمریکا از 10کشور اسلامی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد:دولت آمریکا برنامه خارج کردن دیپلمات های زائد و غیرضروری و وابستگان آنها و بازرگانان آمریکایی را از ده کشور اسلامی آغاز کرده است . وزارت خارجه آمریکا معتقد است در این 10کشور خطر بالقوه ای نظیر آنچه در ایران رخ داد برای آمریکا و اتباع این کشور وجود دارد . (17)

غفوری فرد استاندار خراسان شد

از سوی حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی سرپرست وزارت کشور دکتر حسن غفوری فرد بسمت استاندار خراسان منصوب شد . (18)

انفجار بمب در برابر استانداری خوزستان

بعد از ظهر دیروز بمبی در برابر استانداری خوزستان منفجر شد ولی این انفجار تلفاتی نداشته است . (19) گفتنی است دریادار احمد مدنی استاندار خوزستان است .

پی نوشت :

1- صحیفه امام ، جلد11، صفحه 135

2- جمهوری اسلامی ، 6آذر1358، صفحه11

3- اطلاعات ، 6آذر 1358، صفحه 1و2

4- اطلاعات ، 6آذر1358، صفحه 2

5- اطلاعات ، 6آذر1358، صفحه 11

6- جمهوری اسلامی، 6آذر1358، صفحه 1

7- کیهان، 6آذر 1358، صفحه 3

8- اطلاعات ، 6آذر1358، صفحه 3

9- اطلاعات ، 6آذر1358، صفحه 10

10- کیهان، 6آذر1358، صفحه 11

11- اطلاعات ، 6آذر1358، صفحه 2 ، اینکه هیئت به اصطلاح صلح و به ریاست عزالدین حسینی در صدر خواسته های خود مسئله خودمختاری را گنجانده و در بند دیگر خواستار بودجه کافی برای آبادانی و رشد کردستان شده است از طنزهای روزگار است ، حزب دمکرات از سویی خواستار خودمختاری کامل سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی است و از سوی دیگر میگوید دولت مرکزی بایستی از محل بودجه عمومی کشور هزینه های ما را تامین کند ، این حزب در آن شرایط به این سوال پاسخ نمی داد که آیا مردم خوزستان نیز می توانند بگویند چون نفت در این استان استخراج می شود ما راضی نیستیم که در بخش های دیگر کشور هزینه شود و یا استان های دیگر کشور چون خراسان ، آذربایجان ، خوزستان ، سیستان و بلوچستان همه و همه خودمختاری بخواهند و از سویی دیگر خواهان آن شوند که از بودجه عمومی کشور هزینه های آنان تامین شود؟! بند دیگر این بیانیه مبنی بر اینکه شرط صلح در کردستان رعایت برخی خواسته های حزب دمکرات در سراسر ایران است نیز از جمله نکات تعجب برانگیزی است که ماهیت زیاده خواه و مشکوک این گروهک را بخوبی در آن شرایط سیاسی کشور نشان می داد.

12- اطلاعات ، 6آذر1358، صفحه 8 ، قتل عام صدها نفر از مردم بیدفاع کردستان به دست شورشیان وابسته به حزب دمکرات کردستان خود موید این نکته است که عزالدین حسینی در ادعای خود صادق نیست ، از سوی دیگر وی در بخشی از مصاحبه مدعی است از کشورهای دیگر کمکی دریافت نکرده اند در حالی که در اوج درگیری ها وی و قاسملو به عراق گریخته بودند و از کمک های دولت صدام استفاده می کردند ، از سوی دیگر حزب دمکرات از آخرین تجهیزات نظامی برخوردار بود که این تجهیزات بعضا در پادگانهای منطقه نیز یافت نمی شدند و حال با این اوصاف چگونه می توان کمک تسلیحاتی بیگانگان به حزب دمکرات را منکر شد نکته ای است که در مصاحبه عزالدین حسینی اصلا به آن اشاره ای نشده بود.

13- اطلاعات ، 6آذر1358، صفحه 12

14- اطلاعات ، 6آذر 1358، صفحه 12

15- اطلاعات ، 6آذر1358، صفحه 12

16- اطلاعات ، 6آذر1358، صفحه 12

17- اطلاعات ، 6آذر1358، صفحه 12

18- اطلاعات ، 6آذر1358، صفحه 11

19- اطلاعات ، 6آذر1358، صفحه 3

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها