کد خبر: ۹۵۷۶۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۰۷ آذر ۱۳۹۱
هر چقدر به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نزدیک‌تر می‌شویم، سناریوی طیف اصلاحات برای «به فراموشی سپردن وقایع سال ۸۸» پررنگ‌تر می‌شود و اعضای این جریان تلاش می‌کنند تا ضمن حفظ ژست مطالبه آنچه که انتخابات آزاد می‌نامند و اعلام مطالب طلبکارانه، تلویحا رویکرد خود در انتخابات ریاست جمهوری دهم و واکنش نسبت به نتایج اعلام شده را به حاشیه ببرند و ادعاهای خود درباره نحوه برگزاری انتخابات در ایران را پنهان کنند.
به گزارش 598 به نقل از رجانیوز، پس از مجید انصاری و رسول منتجب‌نیا، سومین گام جدی در این زمینه را "عبدالواحد موسوی لاری" در مصاحبه با يك روزنامه در آستانه توقيف برداشته و ضمن تلاش برای ارائه یک چهره غیرواقعی از منش و رفتار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، خواستار حضور حامیان فتنه 88 در انتخابات ریاست جمهوری آینده بدون اعلام مرزبندی با بیگانگان شده است.
 
 
لاری در بخشی از این مصاحبه، با بیان اینکه "عفو و اجتناب از انتقام، منش حضرت امام(ره) بود"، خواستار پذیرش بدون عذرخواهی طیف اصلاحات در فضای سیاسی کشور شده و اضافه کرده است: "امام(ره) وقتی که انقلاب به پیروزی رسید، دنبال برخورد و تداوم خشونت‌ها نبود. مردم حرکتی را شروع کردند، امام(ره) هم در کنار و پیشاپیش مردم به عنوان هدایتگر این حرکت حضور دارد. و وقتی این حرکت به نتیجه رسیده است، طبیعی است که ایشان دنبال تثبیت دستاوردهای حرکت است؛ نه دنبال تداوم عدم ثبات. به همین دلیل هم کاری که امام(ره) انجام داد، در رابطه با عفو عمومی نشانگر این بود که امام(ره) نمی‌خواست بگوید هر کسی که تخلفی کرده حتما باید جوابگو باشد و با او باید برخورد کرد."
 
این اظهارات وزیر کشور دولت اصلاحات در حالی بیان شده که اولین شرط "عفو و اجتناب از انتقام"، اذعان و اعتراف گناهکار و مجرم به اقدام نامناسب خود و تلاش برای جبران آن است. هر زمان عناصر سیاسی که در فتنه 88 خطا داشتند و به همراهی با فتنه‌گران و آشوبگران پرداختند، از اقدامات گذشته خود ابراز پشیمانی کردند و ضمن اعلام مرزبندی شفاف با آنان، تلاش کردند تا اقدامات خود را جبران کنند، می‌توانند انتظار عفو و بخشش از سوی مردم و حامیان انقلاب اسلامی داشته باشند.
 
از سوی دیگر، حضرت امام خمینی(ره) هم همواره مشی خود را بر عفو گمراهان قرار می‌دادند اما در برخی زمینه‌ها مانند ماجرای گروهک نهضت آزادی و همچنین ماچرای منتظری، ایشان به طور جدی با هرگونه انحراف برخورد کردند و قاطعانه ریشه هرگونه اقدام علیه انقلاب و نظام را خشکاندند.
 
چند روز پیش هم مجید انصاری، عضو افراطی مجمع روحانیون مبارز که نقش موثری در دامن زدن به آشوب‌های خیابانی سال ۸۸ داشت، حرف همیشگی اصلاح‌طلبان را تکرار کرد و گفت که تنها زمانی که خروجی رای مردم از صندوق‌ها به کاندیدای ما باشد، می‌توان گفت که در ایران انتخابات آزاد برگزار شده است! او تاکید کرد که انتخابات در ایران با اعمال دخالت از سوی حاکمیت همراه است مگر زمانی که سیدمحمد خاتمی و امثالهم پیروز شوند و اضافه کرد: «ما این مساله را در انتخابات سال ۷۶ شاهد بودیم. در آن ایام همه امکانات و ‏نیرو‌ها در طرف مقابل آقای خاتمی بود ولی آقای خاتمی در ‌‌‌‌نهایت پیروز شد اما باید گفت که دوم خرداد ۷۶ تکرار نخواهد شد.» 
 
این ادعای جالب در حالی صورت گرفته که اولین شرط انتخابات آزاد، پذیرش نتیجه آن است؛ نه اینکه مانند حزب اعتماد ملی که منتجب‌نیا مسئولیت قائم مقامی آن را برعهده داشت، در صورت عدم رای آوری کاندیدای موردنظر خود، اعلام تقلب کنند و از مردم بخواهند تا به خیابان‌ها بریزند و با به آشوب کشیدن کشور، اعتراض خود را اعلام کنند.
 
به نظر می‌رسد جریان اصلاحات که بعد از عملکرد ضد ملی خود در سال ۸۸ عملا به انزوا کشیده شد و حتی در انتخابات مجلس نهم نیز نتوانست در عرصه سیاسی کشور عرضه اندام کند این روز‌ها بیش از همیشه به تکاپو افتاده تا با مطرح کردن برخی گزینه‌ها در انتخابات پیش رو، به بن بست فعلی خود پایان دهد. در این زمینه از چندی قبل فعالیت‌های رسانه‌ای فتنه گران شدت بیشتری گرفته است، رسانه‌های آن‌ها با مطرح کردن نام افرادی همچون خاتمی سعی دارند بار دیگر وی را بر فضای جامعه تحمیل کنند و البته از این مساله نیز ابایی ندارد چه آنکه الیاس حضرتی، مدیر مسئول روزنامه اعتماد چندی قبل در هفته نامه «آسمان» طی یادداشتی، صراحتا از لزوم تحمیل اصلاح طلبان به جامعه سخن گفت و اعلام کرد که نباید آن‌ها متظر چراغ سبز از سوی نظام باشند. 
 
در همین راستا، ایجاد جنگ روانی و تبلیغاتی در رسانه‌ها و تلاش برای عادی نشان دادن وضعیت طیف اصلاحات و تلاش برای به فراموشی سپردن حوادث سال ۸۸ در صدر اقدامات این جریان قرار دارد؛ پروژه‌ای که از چند ماه پیش توسط سایت‌ها و روزنامه‌های نزدیک به این جریان کلید خورده و تلاش می‌کند تا ضمن عادی‌سازی مساله حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، پیروزی پیشاپیش آنان را نیز وعده بدهد. 
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها